eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla leci w kosmos.Re: Tesla leci w kosmos.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla leci w kosmos.
    Date: Mon, 12 Feb 2018 09:42:57 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 64
    Message-ID: <p5rk2m$caq$1@node2.news.atman.pl>
    References: <b...@4...com>
    <p5dcfc$g7s$1@node1.news.atman.pl> <p5df08$lni$2@dont-email.me>
    <p5dkd3$3jb$1@node2.news.atman.pl> <CcteC.617396$gZ7.17704@fx17.ams1>
    <5a7ac186$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <GjBeC.97602$lS7.75024@fx23.ams1>
    <5a7af6ae$0$562$65785112@news.neostrada.pl>
    <p5etef$lbk$3@node1.news.atman.pl>
    <5a7b0b7d$0$587$65785112@news.neostrada.pl> <fc5n1srgnkb1$.dlg@myjk.org>
    <p5h7bv$5au$1@node1.news.atman.pl>
    <5a7d4072$0$587$65785112@news.neostrada.pl>
    <p5kn2t$p0a$2@node1.news.atman.pl> <p5m799$5ur$1@node2.news.atman.pl>
    <p5mmru$lga$1@node2.news.atman.pl> <p5mrs3$5ur$4@node2.news.atman.pl>
    <p5nl3b$ugl$1@node1.news.atman.pl> <p5nn0h$vo2$1@node1.news.atman.pl>
    <p5pgnp$ejl$1@node2.news.atman.pl> <p5pi5j$91l$1@node2.news.atman.pl>
    <p5q3bj$mf$1@node2.news.atman.pl> <p5q66m$ggj$1@node1.news.atman.pl>
    <p5qc5m$mqq$1@node1.news.atman.pl> <p5qds4$h80$2@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 185.234.91.252
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1518424982 12634 185.234.91.252 (12 Feb 2018 08:43:02
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 12 Feb 2018 08:43:02 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <p5qds4$h80$2@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 180211-0, 2018-02-11), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2624671
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-02-11 o 22:51, Shrek pisze:
    > W dniu 11.02.2018 o 22:21, Janusz pisze:
    >
    >>> Ale to w zasadzie bez znaczenia gdzie były główne w całym zestawie -
    >>> znaczy z punktu widzenia możliwości. Teoretycznie amerykanie mieli
    >>> lepiej bo były wielokrtonego użytku, w praktyce ruscy mieli taniej w
    >>> jednorazówkach.
    >> Trudno wyczuć jak to z kosztami do końca było, u usmenów koszty
    >> fachowca duże
    >> więc przeglądy drogie, u ruskich pewnie największym kosztem były
    >> materiały.
    >
    >
    > Etam. Największy kraj świata, siła robocza prawie za darmowo...
    No jak widać to jednak nie za darmo, nawet ich nie było stać.

    >
    > Wiadomo za to jak amerykanie wyszli na wielorazowości - trzeba było do
    > niej dopłacać.
    Prawda, ale wahadłowce jednak trochę polatały, ale usmani też zaczeli
    oszczędzać i kasa się skończyła.

    >
    >>> Ale w amerykańckim ludzie musieli być. W radzieckim docelowo
    >>> niekoniecznie.
    >> Ale rozmawiamy o przydatności burana, jaki pożytek z niego bez załogi?
    >
    > Jeśli chodzi o wynoszenie ładunków, to taka sama jak amerykanskiego -
    > wyli żadna - lepiej i taniej rakietą wysłać. Ale jeśli chodzi o jakieś
    > proste misje - typu poceć przyrzyj się amerykańskjiemu satelicie
    > szpiegowskiemu, albo ściągnij coś z obity to jak najbardziej dałoby się
    > bez załogi.
    Dałoby ale by pewnie za drogo było, z załogą to jeszcze trochę eksperymentów
    przy okazji można było zrobić.

    >
    >>> Komputery to chyba akurat nie problem. Przecież to tylko wahadłowiec,
    >>> a nie windows z pasjansemP
    >> Ale w latach 80 kiedy były projektowane to był problem, pc-ty w tym
    >> czasie to at-ki były,
    >> z turbo na guziku :) pamiętam te czasy.
    >
    > To co latało w kosmos to było znacznie ponizej pecetow - i starczało.
    Wiem o tym, ale piszę co wtedy było na topie, nie zapominając o amigach.

    >
    >>> Z tym że właśnie ta wielorazowośc skomplikowanych silników dobiła
    >>> wahadłowece - po każdym locie trzeba to było rozebrać, wyremontować,
    >>> złożyć od nowa i przetestować. Ogólnie to bardzo drogo amerykańcom te
    >>> oszczędności na odzyskiwaniu sprzętu wyszły, skoro jednorazówki były
    >>> tańsze;)
    >> Tak jak pisałem dobijały je pewnie koszty robocizny, u ruskich to były
    >> dziesiąte czy setne części kosztów.
    >
    > Materiały też mieli prawie za free. To czemu im sojuz upadł? :P
    No jak widać nie były za free, a padli bo gospodarka do dupy i Regan
    który dokręcił im śrubę w wyścigu zbrojeń. Zresztą ta ich gospodarka
    nadal jest w czarnej du.ie, najliczniejszy w europie kraj a pkb na
    poziomie włoch.
    Gdyby nie surowce to my byśmy ich przeskoczyli.

    --
    Pozdr
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: