  • 111. Data: 2017-08-07 11:18:31
    Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-07 o 07:51, J.F. pisze:

    > Nawet masowo produkowane samochody - nieliczne dostepne od reki, a
    > reszta "prosze wplacic zaliczke i przyjsc za 3 miesiace".
    >
    > J.

    Jest dużo takich aut - na aliexpress i alibaba. Dziesiątki, a może nawet
    powyżej setki. W kraju, w którym mieszka ponad 1,7 mld ludzi. Wpłacasz i
    za miesiąc masz.
    Szczególnie te 2 mi się podobają:
    http://tinyurl.com/ycerjr3p
    http://tinyurl.com/ydx229y4

    Zwróć uwagę na loga :-)

    Ps. Na razie osiągi są z pewnością gorsze niż Tesli, ale to takie
    miejskie toczydełka (Morawiecki takie chyba właśnie chce). Koszt - 8
    tys. USD, zasięg 100-150 km.
    Być może za kilka lat te firmy będą wiodące na rynku. Kto jeszcze 5 lat
    temu słyszał o firmach takich jak Huawei czy Xiaomi? A dziś robią lepsze
    telefony od tych markowych.
    T.

  • 112. Data: 2017-08-07 11:20:22
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-07 o 06:51, J.F. pisze:

> [...]
    > centralnego ogrzewania.
    > Niekoniecznie zreszta gazu - paliwem czesto olej, cysterny dowioza.

    > O ile wiem to czesto jest turbina gazowa, jej spalinami ogrzewana
    > turbina parowa, a za turbinami generatory.
    >
    > Silniki tlokowe maja wyzsza sprawnosc (jak dieslowskie sa) niz
    > turbiny, ale na tym sie zalety koncza.
    > A uklad gazowo-parowy ma ponoc jeszcze wyzsza sprawnosc (do 60%)

    > Szybko ... kilka lat.
    >
    > Jak trzeba zaczac od projektow, zezwolen, fundamentow, przylaczy, to
    > nie pomoze nawet dostawa turbin w dwa miesiace.

    ls-royce-ec-rzeszow-objete-3-letnim-serwisem/

    > No no - a co w tym KGHM robi?
    > Znalezli sobie nowa dzialke ?
    >
    > J.

    Nie - potrzebowali elektrociepłowni zasilającej własne urządzenia. A
    przy okazji mają ogrzewanie. Więc Pszemol też sobie takie wstawić w
    mniejszej skali - w nocy będzie smrodził i zasilał swoją Teslę (w razie
    problemów z ogólnodostępnym prądem)... :-)

    T.

  • 113. Data: 2017-08-07 14:11:06
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > turbiny, ale na tym sie zalety koncza.
    > A uklad gazowo-parowy ma ponoc jeszcze wyzsza sprawnosc (do 60%)

    Nie bardzo rozumiem jaki jest sens podwójnej konwersji energii...

    A jak miałaby się zwiększać sprawność łańcucha dwu konwerterów energii w
    stosunku do sprawności ułamkowej każdego z nich to już brzmi jak jakaś
    herezja :-)

    Wyjaśnij to proszę...

  • 114. Data: 2017-08-07 14:29:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-07 o 11:18, T. pisze:

> [...]
    > Być może za kilka lat te firmy będą wiodące na rynku. Kto jeszcze 5 lat
    > temu słyszał o firmach takich jak Huawei czy Xiaomi? A dziś robią lepsze

    Kilka lat temu takie gówna oferował Romet. Totalny brak zainteresowania
    i już nie oferuje. A wymienione przez ciebie firmy oferują sprzęt
    który świetnie konkuruje ze znanymi markami.

    Pozdrawiam

  • 115. Data: 2017-08-07 15:25:30
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > "nadir" <n...@h...org> wrote in message

    > A'propos "zainwestowanych" $1000:
    >
    > https://www.wired.com/story/canceling-your-model-3-d
    eposit-dont-count-on-a-timely-refund

    Ktoś z Was tu próbował insynuować, że z tych depozytów Musk finansuje
    produkcję...

    Okazuje się, że miałem rację twierdząc że te sumy to kropla w morzu
    potrzeb.

    Dziś rano Tesla ogłosiła wypuszczenie obligacji z wypłatą na 2025 ro na
    sumę półtora miliarda dolarów z przeznaczeniem na finansowaniem produkcji
    Modelu 3:

    http://m.benzinga.com/article/9886553?utm_referrer=h
    ttps%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

  • 116. Data: 2017-08-07 16:40:10
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    > A jak miałaby się zwiększać sprawność łańcucha dwu konwerterów energii w
    > stosunku do sprawności ułamkowej każdego z nich to już brzmi jak jakaś
    > herezja :-)

    Zlituj się....
    Już Titanic miał turbinę na parę odlotową z tłokowych maszyn parowych.
    Turbina ta napędzała trzecią,środkową śrubę.
    Turbina gazowa ma niską sprawność i duże straty wylotowe.
    Część tej energii da się odzyskać w kotle parowym. Rozwiązanie
    to jest oczywiste i dawno temu ludzie na to wpadli.
    Każdy większy statek ma kocioł parowy pracujący na spalinach
    silnika głównego (tłokowego)
    Poczytaj o turbinach gazowo-parowych itd...
    Masz duuuuuże braki i wiele nauki przed tobą.
    Zacznij od termodynamiki.

    --
    Hinek

  • 117. Data: 2017-08-07 16:40:16
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Hinek <h...@f...pl> wrote:

> [...]
    > to jest oczywiste i dawno temu ludzie na to wpadli.
    > Każdy większy statek ma kocioł parowy pracujący na spalinach

    Fajnie, statkami niezbyt się interesuję - nie miałem o tym pojęcia.

    > Poczytaj o turbinach gazowo-parowych itd...
    > Masz duuuuuże braki i wiele nauki przed tobą.
    > Zacznij od termodynamiki.

    :-))))

  • 118. Data: 2017-08-07 17:58:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.08.2017 o 14:11, Pszemol pisze:

    > A jak miałaby się zwiększać sprawność łańcucha dwu konwerterów energii w
    > stosunku do sprawności ułamkowej każdego z nich to już brzmi jak jakaś
    > herezja :-)
    >
    > Wyjaśnij to proszę...

    No dobra - już wyjaśnili.

    A teraz ty wyjaśnij - Gaz -> prąd -> prostownik -> akumulator ->
    falownik -> silnik vs LPG -> silnik? Czemu?

    Shrek

  • 119. Data: 2017-08-07 18:18:47
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No dobra - już wyjaśnili.
    >
    > A teraz ty wyjaśnij - Gaz -> prąd -> prostownik -> akumulator ->
    > falownik -> silnik vs LPG -> silnik? Czemu?

    Nie jest powiedziane że musisz użyć gazu do generacji prądu - wręcz
    przeciwnie: wielu właścicieli Tesli ma panele słoneczne na dachu i generuje
    swoją energię.

    Problem większy mają mieszkańcy apartamentów bez własnego domu, np ja -
    skazany jestem na taką energię jaka będzie dostarczona do gniazdka którego
    użyję. W moich okolicach będzie to mieszanina węgla, atomu i wiatru.

  • 120. Data: 2017-08-07 18:19:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >produkcję...
    >Okazuje się, że miałem rację twierdząc że te sumy to kropla w morzu

    Jakby nie patrzec - 600 mln $. Calkiem spora kropla.
    Ostatnio ponoc ubylo 50 tys depozytow (czyli 50 mln$), ale pol miliona
    zostalo.

> [...]
    >na
    >sumę półtora miliarda dolarów z przeznaczeniem na finansowaniem

    No to 600mln $ stanowi spory udzial, nieoprocentowany.
    Wycofaj depozyt, kup obligacje :-)

    Albo tylko wycofaj, bo jak Musk przeinwestowal i to wszystko p*, to
    stracisz :-)

    J.