  • 101. Data: 2017-08-06 20:15:53
    Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jesli ja rowniez wierze w ten czajniczek?

  • 102. Data: 2017-08-06 21:23:30
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > To do czego dales linka to generator napedzany tlokowym silnikiem. A ze to dizel to
    ma sprawnosc ze 33% i w sumie cala taka mala elektrownia ma sprawnosc dwadziescie
    kilka procent. Po przetransformowaniu i przeslaniu zostanie kilkanascie procent
    energii dostarczonej do elektrowni, czyli mniej niz by spalic paliwo we wspolczesnym
    samochodzie. W przypadku niemoznosci doprowadzenia normalnego pradu z kabla albo jako
    zasilanie awaryjne ma to sens. Przyznasz ze uzycie generatora pradotworczego do
    ladowania akumulatorow w ekologicznym samochodzie elektrycznym to marny pomysl. Jesli
    juz to silnik zasilany paliwem bio. I sa takie male elektrownie. Firma jest w
    Irlandii. Produkuja i oddaja w dzierzawe silownie od 1 do 20 Mw, czyli nieduze.
    Paliwem jest pellet. W umowie jest zapis ze jesli dzierzawca pracuje w zakresie od
    60% mocy nominalnej to za dzierzawe placi firmie o 15% mniej za kilowatogodzine niz
    wynosi lokalna cena pradu. I to sa wszystkie ponoszone przez dzierzawce koszty. Nie
    kupuje pelletu, nie konserwuje. Ma tylko kupic prad.

    Nie neguję pewnej głupoty takiego rozwiązania (mówiąc w uproszczeniu).
    Dałem tylko sygnał, że takie ustrojstwo można postawić w kilka miesięcy,
    a nie lat (jak prawdziwą elektrownię) i już Pszemol będzie miał prąd do
    Tesli. :-)
    T.

  • 103. Data: 2017-08-06 21:23:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jesli ja rowniez wierze w ten czajniczek?

    To pozostaje pytanie czy nasza wiara czyni ten czajniczek faktem:P

    Shrek

  • 104. Data: 2017-08-06 22:30:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakie kilka miesiecy? Agregaty pradoyworcze raczej od reki sa dostepne. Moze kilka
    dni trzeba poczekac jak nie maja o odpowiedniej mocy i musi przyjechac od producenta.
    Trzeba by miec niezle zryty musk zeby takie cos zamontowac do ladowania akumulatorow
    elektryka.

  • 105. Data: 2017-08-07 01:20:02
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> [...]
    > odleglosci sporo jej ubywa. I zeby mozna bylo zapewnic prad dla
    > elektrykow w calych stanach trzeba rozbudowac albo zbudowac wiecej niz
    > jedna elektrownie. Uwazam ze amerykanie nie rozbudowuja tak szybko
    > energetyki zeby wystarczylo za 4 lata pradu dla dwoch czy trzech milionow
    > elektrykow. Jesli sie nie zgadzasz to znajdz dane i mi wybij nimi oczy.
    > Dane na ktorych bedzie ze buduja wiecej niz kilka reaktorow w elektrowni
    > juz dzialajacej. I najlepiej zeby to byly oficjalne dane a nie wizje
    > Muska. Dokad nie podasz wiarygodnych danych bede mial racje, wynika to z

    Zenku drogi :-) miej sobie tą swoją rację... naprawdę nie moje zmartwienie
    aby wszystkich przekonać :-)

  • 106. Data: 2017-08-07 06:37:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Aug 2017 09:13:23 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Tu się zgodzę, w planach jest nowa ustawa o inwestycjach w infrastrukturę
    > bo walą się im mosty i wiadukty, ale Trump ze swoimi Republikanami
    > wolał zacząć od niszczenia dorobku poprzednika, Obamy, i już zmarnował
    > 8 miesięcy na bezproduktywną, bezowocną walkę z Afordable Care Act.
    > Nie sądzę jednak aby to miało coś w spólnego z produkcją energii elekt.
    > Elektrownie w USA to prywatne firmy - będą produkować tyle ile trzeba.

    Akurat im mniej wyprodukuja, tym wiekszej ceny beda mogly zazadac :-)

    Czy Enron tego nie zrobil w Kaliforni ?

    > Myślę, że już się budują nowe.
    > A co do czasu potrzebnego na postawienie nowej elektrowni to
    > też nie jest tak źle: często wystarczy umieć zmagazynować nadmiar
    > enegii w czasie gdy jej nie potrzeba i dostarczyć ją później, poczytaj:
    > http://www.latimes.com/business/technology/la-fi-tn-
    tesla-australia-battery-20170707-story.html

    A za pare lat sie okaze, ze rezerw nie ma juz zadnych :-)

    J.

  • 107. Data: 2017-08-07 06:43:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jakie kilka miesiecy? Agregaty pradoyworcze raczej od reki sa dostepne.

    Od ręki to są dostępne jak potrzebujesz 2 w skali kraju. A i to jak
    potrzebujesz 1 megawatowe i wcale niekoniecznie.

    Shrek

  • 108. Data: 2017-08-07 06:51:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Aug 2017 18:04:28 +0200, T. napisał(a):
    > Generalnie w Ameryce sporo jest małych miejskich elektrowni zasilanych
    > gazem. U nich kogeneracja jest na porządku dzienny,

    U nas tez, bo elektrocieplownie stoja.

    U nich moze to wynikac z duzych odleglosci i nieoplacalnosci
    transportu pradu, a dostepnosci gazu. Bo raczej nie z powodu
    centralnego ogrzewania.
    Niekoniecznie zreszta gazu - paliwem czesto olej, cysterny dowioza.

    > Stawia się silnik
    > zasilany gazem, za nim stoi turbina i już.

    O ile wiem to czesto jest turbina gazowa, jej spalinami ogrzewana
    turbina parowa, a za turbinami generatory.

    Silniki tlokowe maja wyzsza sprawnosc (jak dieslowskie sa) niz
    turbiny, ale na tym sie zalety koncza.
    A uklad gazowo-parowy ma ponoc jeszcze wyzsza sprawnosc (do 60%)

    > Sądzę, że taką inwestycję buduje się szybko,

    Szybko ... kilka lat.

    Jak trzeba zaczac od projektow, zezwolen, fundamentow, przylaczy, to
    nie pomoze nawet dostawa turbin w dwa miesiace.

    > jedyny problem może leżeć po stronie dostawców turbin.
    > Coś takiego powstaje i u nas - we Włocławku, Płocku, KGHM toto
    > zainstalowało:
    > http://glowny-mechanik.pl/2017/04/28/pge-silniki-rol
    ls-royce-ec-rzeszow-objete-3-letnim-serwisem/

    No no - a co w tym KGHM robi?
    Znalezli sobie nowa dzialke ?

    J.

  • 109. Data: 2017-08-07 07:01:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Aug 2017 10:19:25 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    > To do czego dales linka to generator napedzany tlokowym silnikiem. A
    > ze to dizel to ma sprawnosc ze 33% i w sumie cala taka mala
    > elektrownia ma sprawnosc dwadziescie kilka procent.

    Jako ze stoi w miescie, to cieplo sie nie marnuje.
    No moze latem troche.

    > Po
    > przetransformowaniu i przeslaniu zostanie kilkanascie procent

    Daleko przesylac nie trzeba, odbiorcy pradu tez sa na miejscu.

    > energii dostarczonej do elektrowni, czyli mniej niz by spalic
    > paliwo we wspolczesnym samochodzie.

    Samochod sporo paliwa marnuje z powodu nierownomiernej pracy.
    gaz, hamulec, czerwone, gaz, hamulec, czerwone ...

    > W przypadku niemoznosci
    > doprowadzenia normalnego pradu z kabla albo jako zasilanie awaryjne
    > ma to sens.

    Swiat powoli to instaluje, ale prawde mowiac nie wiem jakie to ma
    zalety np w Tokio. Bo japonskie firmy od tego zaczely.
    Ponoc miejsca na kable juz im brakuje ... a na rurki z gazem jest ?

> [...]
    > dzierzawe silownie od 1 do 20 Mw, czyli nieduze. Paliwem jest
    > pellet. W umowie jest zapis ze jesli dzierzawca pracuje w zakresie

    Zakladajac, ze nie emituje to zanieczyszczen zbyt duzo.

> [...]
    > kilowatogodzine niz wynosi lokalna cena pradu. I to sa wszystkie
    > ponoszone przez dzierzawce koszty. Nie kupuje pelletu, nie

    U nas spora czesc ceny pradu stanowi dostawa.
    Co zmienia spojrzenie na oplacalnosc ... a moze i na sprawnosc.

    J.

  • 110. Data: 2017-08-07 07:51:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Aug 2017 06:43:08 +0200, Shrek napisał(a):

    > Od ręki to są dostępne jak potrzebujesz 2 w skali kraju. A i to jak
    > potrzebujesz 1 megawatowe i wcale niekoniecznie.

    Nawet masowo produkowane samochody - nieliczne dostepne od reki, a
    reszta "prosze wplacic zaliczke i przyjsc za 3 miesiace".

    J.