eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikomRe: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <olvhf8$i0b$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <olvtfe$9t9$1@dont-email.me>
    <1...@g...com>
    <om0140$m4b$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <om0bhh$nln$1@dont-email.me> <om70si$mtn$2@node2.news.atman.pl>
    <om73q8$4n7$1@dont-email.me> <om762i$sag$1@node1.news.atman.pl>
    <om77ts$h64$1@dont-email.me> <om7bov$sag$2@node1.news.atman.pl>
    <59873e0c$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Sun, 6 Aug 2017 21:23:30 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <9...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: base64
    Lines: 26
    Message-ID: <59876cb2$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.103.141
    X-Trace: 1502047410 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5156 178.42.103.141:51131
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 2354809476
    X-Received-Bytes: 3484
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2612252
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-08-06 o 19:19, Zenek Kapelinder pisze:
    > To do czego dales linka to generator napedzany tlokowym silnikiem. A ze to dizel to
    ma sprawnosc ze 33% i w sumie cala taka mala elektrownia ma sprawnosc dwadziescie
    kilka procent. Po przetransformowaniu i przeslaniu zostanie kilkanascie procent
    energii dostarczonej do elektrowni, czyli mniej niz by spalic paliwo we wspolczesnym
    samochodzie. W przypadku niemoznosci doprowadzenia normalnego pradu z kabla albo jako
    zasilanie awaryjne ma to sens. Przyznasz ze uzycie generatora pradotworczego do
    ladowania akumulatorow w ekologicznym samochodzie elektrycznym to marny pomysl. Jesli
    juz to silnik zasilany paliwem bio. I sa takie male elektrownie. Firma jest w
    Irlandii. Produkuja i oddaja w dzierzawe silownie od 1 do 20 Mw, czyli nieduze.
    Paliwem jest pellet. W umowie jest zapis ze jesli dzierzawca pracuje w zakresie od
    60% mocy nominalnej to za dzierzawe placi firmie o 15% mniej za kilowatogodzine niz
    wynosi lokalna cena pradu. I to sa wszystkie ponoszone przez dzierzawce koszty. Nie
    kupuje pelletu, nie konserwuje. Ma tylko kupic prad.
    >

    Nie neguję pewnej głupoty takiego rozwiązania (mówiąc w uproszczeniu).
    Dałem tylko sygnał, że takie ustrojstwo można postawić w kilka miesięcy,
    a nie lat (jak prawdziwą elektrownię) i już Pszemol będzie miał prąd do
    Tesli. :-)
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: