eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikomRe: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
  • Data: 2017-08-07 07:01:10
    Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 6 Aug 2017 10:19:25 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    > To do czego dales linka to generator napedzany tlokowym silnikiem. A
    > ze to dizel to ma sprawnosc ze 33% i w sumie cala taka mala
    > elektrownia ma sprawnosc dwadziescie kilka procent.

    Jako ze stoi w miescie, to cieplo sie nie marnuje.
    No moze latem troche.

    > Po
    > przetransformowaniu i przeslaniu zostanie kilkanascie procent

    Daleko przesylac nie trzeba, odbiorcy pradu tez sa na miejscu.

    > energii dostarczonej do elektrowni, czyli mniej niz by spalic
    > paliwo we wspolczesnym samochodzie.

    Samochod sporo paliwa marnuje z powodu nierownomiernej pracy.
    gaz, hamulec, czerwone, gaz, hamulec, czerwone ...

    > W przypadku niemoznosci
    > doprowadzenia normalnego pradu z kabla albo jako zasilanie awaryjne
    > ma to sens.

    Swiat powoli to instaluje, ale prawde mowiac nie wiem jakie to ma
    zalety np w Tokio. Bo japonskie firmy od tego zaczely.
    Ponoc miejsca na kable juz im brakuje ... a na rurki z gazem jest ?

    > Przyznasz ze uzycie generatora pradotworczego do
    > ladowania akumulatorow w ekologicznym samochodzie elektrycznym to
    > marny pomysl. Jesli juz to silnik zasilany paliwem bio. I sa takie
    > male elektrownie. Firma jest w Irlandii. Produkuja i oddaja w
    > dzierzawe silownie od 1 do 20 Mw, czyli nieduze. Paliwem jest
    > pellet. W umowie jest zapis ze jesli dzierzawca pracuje w zakresie

    Zakladajac, ze nie emituje to zanieczyszczen zbyt duzo.

    > od 60% mocy nominalnej to za dzierzawe placi firmie o 15% mniej za
    > kilowatogodzine niz wynosi lokalna cena pradu. I to sa wszystkie
    > ponoszone przez dzierzawce koszty. Nie kupuje pelletu, nie
    > konserwuje. Ma tylko kupic prad.

    U nas spora czesc ceny pradu stanowi dostawa.
    Co zmienia spojrzenie na oplacalnosc ... a moze i na sprawnosc.

    J.