eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom › Re: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
  • Data: 2017-08-06 17:14:39
    Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.08.2017 o 16:13, Pszemol pisze:

    > Co nie znaczy że za 5lat czy 10 będzie jakiś problem.

    Raczej będzie - elektrownie na pólkach nie leżą.

    > Nie wiesz bowiem ile nowych elektrowni powstaje.

    No to napieraj - ile?

    > Nie sądzę jednak aby to miało coś w spólnego z produkcją energii elekt.
    > Elektrownie w USA to prywatne firmy - będą produkować tyle ile trzeba.

    Jak już pisałem, turbogeneratory, tranformatory, reaktory i linie
    przesyłowe nie lezą na pólkach i nie kupuje się ich na metry bieżące.
    Nadmiernie wierzysz w niewidzialną rękę rynku (która nawiasem mówiąc
    wcale nie mówi, że nasz klient nasz pan, a że należy mu wcisnać
    maksymalne gówno, ale tak dobrane i opakowane, żeby jeszcze kupił).

    > Myślę, że już się budują nowe.

    No to dawaj - gdzie, ile, jakie. Bo na razie to jak ktoś napisze, ze mu
    się wydaje, to piszesz, żeby dane podlinkował. Jak policzy to piszesz,
    że się myli i ma małą wyobraźnie. No więc - ile, gdzie, jakie?

    > A co do czasu potrzebnego na postawienie nowej elektrowni to
    > też nie jest tak źle: często wystarczy umieć zmagazynować nadmiar
    > enegii w czasie gdy jej nie potrzeba i dostarczyć ją później, poczytaj:
    > http://www.latimes.com/business/technology/la-fi-tn-
    tesla-australia-battery-20170707-story.html

    OMG - znowu??? Do czasu jak nie ma elektrowni, to ci żadna cudowna
    bateria nie pomoże... bo baterie _nie_robią_prądu_. Prąd się nie bierze
    ani z baterii, ani z gniazdka. Prąd trzeba najpierw zrobić i potocznie
    przyjęło się, że miejsce gdzie robi się prąd to elektrownia. Nie żadna
    bateria (a tak naprawdę to akumulator). Akumulator ma ujemny bilans
    energetyczny, więc z definicji elekrowni nie zastąpi.

    > No ale rzeczy nie dzieją się nigdy w zerowym czasie... każdy to wie.
    > Nie ma sensu więc demagogia przy założeniu "wszystko tu i teraz".

    Zenek pisał o dekadzie. Miał rację - w ciągu dekady żadnej masowej
    rewolucji nie będzie. Póki jest to technologia dla hipsterów nikt pod to
    pieniędzy na nowe elektrownie bez wiarygodnych prognoz nie wyłoży. A
    prognozy są takie, że Musk miał produkować 5000 tesli miesięcznie na
    rynek, a opchnął 30 prototypów pracownikom do testowania. Czyli że nawet
    nie rozpoczął produkcji.

    Shrek