-
81. Data: 2013-11-08 10:54:37
Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 7 Nov 2013 11:23:23 +0000 (UTC), masti
> stancja tankuje dziennie kilkanaście tysięcy pojazdów.
Licząc na dzisiejsze warunki, średnio 10 minut postoju na stanowisku per
pojazd i 8 stanowiskach, to wychodzi przez 24h ciągłego obłożenia około
1200 pojazdów. Tylko większość stacji nie ma takiego ruchu, a w nocy są
bardzo mocne przeciągi. Ja bym wziął połowę tego wyniku, czyli 600 per
stacja, bo w dzień też są często luzy -- także ze swoim szacunkiem "trochę"
jednak przesadziłeś.
Bateria do Tesli S ma (górką) ~2x1,5x0,3m czyli zajmuje niecały 1m3. Co
daje 600m3 dla założenia ilościowego + prześwity + wentylacja + miejsce na
ruch dla maszynerii, dokowanie, załóżmy górką dwa razy tyle jest potrzebne
czyli 1200m3 magazynu.
Analogiczna ilość paliwa, przy założeniu że do baku przeciętnego pojazdu
wchodzi 50dm3 i można na tym przejechać podobny dystans jak Tesla S 85kW
(tj. 400-500km, z takimi samymi wysokimi parametrami przyśpieszenia,
dynamiki itp. choć porównywalny HP benzynowy wciąga IMHO więcej), daje
zaledwie 30m3.
Przy czym mnie chodziło raczej o gabaryty "naziemne" samych stacji,
albowiem te będą (a z pewnością mogą być) zupełnie bezobsługowe -- całe
tankowanie zrobi maszyna, co wpłynie na brak "sklepu" z kasami, tankowanie
będzie szybsze, a więc mniej stanowisk będzie wymagane. Ile to zajmie
miejsca pod ziemią czy w jakiejś "wieży", to już mniejszy problem.
--
Pozdor Myjk
-
82. Data: 2013-11-08 11:14:46
Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Od: TaDzik <t...@B...pl>
W dniu 08-11-2013 09:52, Andrzej Lawa pisze:
> Zamiast akumulatorów - superkondensatory.
No właśnie Panowie i Panie, czemu tak w kółko
'baterie-akumulatory-baterie"? Słyszeliście o takim czymś jak grafen?
Myślę, że w tym kierunku pójdzie rozwój alternatywnych źródeł napędu
pojazdów.
Pani Prof. Frąckowiak też pracuje nad superkondensatorami.
Oczywiście problem ich naładowanie pozostaje nadal bo potrzeba będzie
pewnie duuużego prądu w krótkim czasie.
Ale samochody z takimi kondensatorami będą pewnie lżejsze niż z
akumulatorami.
--
Pozdro
tadzik
-
83. Data: 2013-11-08 11:35:36
Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 08.11.2013 11:14, TaDzik pisze:
> W dniu 08-11-2013 09:52, Andrzej Lawa pisze:
>> Zamiast akumulatorów - superkondensatory.
>
> No właśnie Panowie i Panie, czemu tak w kółko
> 'baterie-akumulatory-baterie"? Słyszeliście o takim czymś jak grafen?
> Myślę, że w tym kierunku pójdzie rozwój alternatywnych źródeł napędu
> pojazdów.
> Pani Prof. Frąckowiak też pracuje nad superkondensatorami.
> Oczywiście problem ich naładowanie pozostaje nadal bo potrzeba będzie
> pewnie duuużego prądu w krótkim czasie.
Nie musi to być pełne ładowanie - skoro i tak trzeba ciągnąć
infrastrukturę, to można pomyśleć rozwiązaniu a'la to dla autobusów - co
jakiś czas na trasie złącze do podładowania.
Dodać do tego automatyzację i przy okazji rozwiąże się problem
bezmyślnych zapierdalaczy, jak np. Kupalina.
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
-
84. Data: 2013-11-08 11:41:21
Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello TaDzik,
Friday, November 8, 2013, 11:14:46 AM, you wrote:
>> Zamiast akumulatorów - superkondensatory.
> No właśnie Panowie i Panie, czemu tak w kółko
> 'baterie-akumulatory-baterie"? Słyszeliście o takim czymś jak grafen?
> Myślę, że w tym kierunku pójdzie rozwój alternatywnych źródeł napędu
> pojazdów.
> Pani Prof. Frąckowiak też pracuje nad superkondensatorami.
> Oczywiście problem ich naładowanie pozostaje nadal bo potrzeba będzie
> pewnie duuużego prądu w krótkim czasie.
> Ale samochody z takimi kondensatorami będą pewnie lżejsze niż z
> akumulatorami.
Zajmiemy się sprawą, jak tylko dojdą do istotnych w puntu widzenia
tego zastosowania pojemności. Bo na razie absolutnie nie ma się czym
chwalić.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
85. Data: 2013-11-08 11:46:04
Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Fri, 08 Nov 2013 10:54:37 +0100 osobnik zwany Myjk napisał:
> Thu, 7 Nov 2013 11:23:23 +0000 (UTC), masti
>
>> stancja tankuje dziennie kilkanaście tysięcy pojazdów.
>
> Licząc na dzisiejsze warunki, średnio 10 minut postoju na stanowisku per
> pojazd i 8 stanowiskach, to wychodzi przez 24h ciągłego obłożenia około
> 1200 pojazdów. Tylko większość stacji nie ma takiego ruchu, a w nocy są
> bardzo mocne przeciągi. Ja bym wziął połowę tego wyniku, czyli 600 per
> stacja, bo w dzień też są często luzy -- także ze swoim szacunkiem
> "trochę" jednak przesadziłeś.
racja, przesadziłem dla większości stacji
>
> Bateria do Tesli S ma (górką) ~2x1,5x0,3m czyli zajmuje niecały 1m3. Co
> daje 600m3 dla założenia ilościowego + prześwity + wentylacja + miejsce
> na ruch dla maszynerii, dokowanie, załóżmy górką dwa razy tyle jest
> potrzebne czyli 1200m3 magazynu.
>
> Analogiczna ilość paliwa, przy założeniu że do baku przeciętnego pojazdu
> wchodzi 50dm3 i można na tym przejechać podobny dystans jak Tesla S 85kW
> (tj. 400-500km, z takimi samymi wysokimi parametrami przyśpieszenia,
> dynamiki itp. choć porównywalny HP benzynowy wciąga IMHO więcej), daje
> zaledwie 30m3.
no własnie czyli jednak dużo mniej
>
> Przy czym mnie chodziło raczej o gabaryty "naziemne" samych stacji,
> albowiem te będą (a z pewnością mogą być) zupełnie bezobsługowe -- całe
> tankowanie zrobi maszyna, co wpłynie na brak "sklepu" z kasami,
> tankowanie będzie szybsze, a więc mniej stanowisk będzie wymagane. Ile
> to zajmie miejsca pod ziemią czy w jakiejś "wieży", to już mniejszy
> problem.
na pewno nie będą to stacje bez sklepu bo obecne stacje w mieście żyja
głównie ze sklepu a nie paliwa. Czego najlepszym przykładem jest Neste,
które nie zarabiało na tyle by utrzymać stacje oparte tylko na tańszym
paliwie.
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
86. Data: 2013-11-08 11:48:54
Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Od: TaDzik <t...@B...pl>
W dniu 08-11-2013 11:41, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Zajmiemy się sprawą, jak tylko dojdą do istotnych w puntu widzenia
> tego zastosowania pojemności. Bo na razie absolutnie nie ma się czym
> chwalić.
No to tego o pojemności to nie wiedziałem.
Ważne, że kierunek obrany, po drodze coś się wymyśli pewnie
--
Pozdro
tadzik
-
87. Data: 2013-11-08 12:06:37
Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 8 Nov 2013 10:46:04 +0000 (UTC), masti
> na pewno nie będą to stacje bez sklepu bo obecne stacje
> w mieście żyja głównie ze sklepu a nie paliwa.
Z tego co widzę, większość ludzi na stacjach kupuje głównie paliwo i gdyby
nie było możliwości zakupów innych rzeczy, to _większość_ by wcale nie
płakała szczególnie -- tym bardziej że ceny tych rzeczy są jednak wysokie.
Myślę że "restauracje" i półki sklepowe pojawiły się głównie dlatego, że
trzeba wysiąść z auta, złapać za rurę i se wsadzić, muszą być kasy, bo
większość ludzi nadal woli płacić gotówką, komuś gaz tankować. Trzeba w
związku z tym utrzymać pracowników -- a marketing nie ma łaski, oczy widzą,
ręka płaci.
> Czego najlepszym przykładem jest Neste,
> które nie zarabiało na tyle by utrzymać
> stacje oparte tylko na tańszym paliwie.
Oj, ale 20 lat jednak działało -- że w końcu nie wytrzymało presji
wyjątkowo niskiej marży paliwowej, to już inna kwestia. Co w sumie nie
świadczy najlepiej o konsumentach, którzy z jednej strony psioczą na wysoką
cenę paliwa a z drugiej przetracają 6 zł na zapiekankę wartą maks. 3 zł i
inne droższe niż w sklepie czy restauracji, produkty.
--
Pozdor Myjk
-
88. Data: 2013-11-08 12:10:39
Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 07 Nov 2013 22:17:39 +0100, RadoslawF
> W kraju w którym wstrzymano budowę elektrowni atomowej taka opcja
> odpada.
Nie ma co zbytnio porównywać takiego ogniwa do elektrowni. Inne gabaryty,
mniejsze moce. Na dzisiaj odpada, za 50 lat to może być podstawowe
rozwiązanie.
> Wymiana zestawu akumulatorów czyli tylko jedna firma będzie je
> produkowała.
Czy dzisiaj paluszki AA i AAA produkuje tylko jedna firma?
> A i tak jak już ktoś zauważył będą takie okresy
> jak święto zmarłych kiedy wszyscy będą chcieli wymienić i zabraknie.
Pisząc takie rzeczy warto się zaintereować dla porównania histroią stacji
paliwowych. Na poczatku nie było ich takie multum, działały w "normalnych"
godzinach -- potrzeba było wiele czasu na zmiany.
>>> Jak myślisz ile to będzie kosztowało ?
>> Pewnie nie mało -- pytanie czy dużo więcej niż zwykła stacja.
> Wielokrotnie więcej.
Podparcie?
--
Pozdor Myjk
-
89. Data: 2013-11-08 12:45:46
Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 07 Nov 2013 22:32:32 +0100, sqlwiel
> I na pewno Vincent (czy inny jego następca) wetknie tam
> swoje lepkie paluchy, dowali akcyzę i przestanie być tanio.
To jakby jest oczywiste. Jak nie akcyza w "paliwie", to będą winiety. W
końcu za coś trzeba budować nowe drogi i remontować te które używasz. Wg
mnie mimo wszystko najbardziej sprawiedliwy jest podatek od paliwa. Ile
jeździsz i jak dużo ważysz, tyleż płacisz. Austria, Szwajcaria czy Czechy
mają winiety -- można przez nich przejechać i się nie tankować -- to by
poszli z torbami.
--
Pozdor Myjk
-
90. Data: 2013-11-08 15:36:18
Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-11-08 12:10, Użytkownik Myjk napisał:
>> W kraju w którym wstrzymano budowę elektrowni atomowej taka opcja
>> odpada.
>
> Nie ma co zbytnio porównywać takiego ogniwa do elektrowni. Inne gabaryty,
> mniejsze moce. Na dzisiaj odpada, za 50 lat to może być podstawowe
> rozwiązanie.
>
>> Wymiana zestawu akumulatorów czyli tylko jedna firma będzie je
>> produkowała.
>
> Czy dzisiaj paluszki AA i AAA produkuje tylko jedna firma?
Ale wiesz mam nadzieję dlaczego produkują takie a nie inne ?
>> A i tak jak już ktoś zauważył będą takie okresy
>> jak święto zmarłych kiedy wszyscy będą chcieli wymienić i zabraknie.
>
> Pisząc takie rzeczy warto się zaintereować dla porównania histroią stacji
> paliwowych. Na poczatku nie było ich takie multum, działały w "normalnych"
> godzinach -- potrzeba było wiele czasu na zmiany.
Poważnie ? jak było mało pojazdów to paliwo sprzedawał np. aptekarz
dzisiejszy aptekarz nie ma odpowiedniego łącza do elektrowni.
>>>> Jak myślisz ile to będzie kosztowało ?
>>> Pewnie nie mało -- pytanie czy dużo więcej niż zwykła stacja.
>> Wielokrotnie więcej.
>
> Podparcie?
>
Znajomość cen wykupu ziemi pod inwestycje plus orientacja w cenach
takich inwestycji jak linia energetyczna.
Stacje paliw bez kredytów postawi z 5 procent naszych obywateli
wielokilometrowej linii energetycznej nie, nawet zakłady energetyczne
unikają nowych inwestycji, zgadnij dlaczego.
Pozdrawiam