  • 21. Data: 2013-11-07 07:14:55
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-11-06 19:22, bartekltg pisze:

    > No co Ty, to takie dwudziestowieczne!
    > ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=FsOJa9jBNRQ
    Faktycznie takie wyjmowanie i wkładanie jest dość perwersyjne. :-)

  • 22. Data: 2013-11-07 07:19:51
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-11-07 07:05, uzytkownik pisze:
    > Ciiiiiiiiiiiiiichooooooooooo............!
    > Bo jeszcze usłyszą euroosłowie. Dopiero co rozprawili się z żarówkami.
    > Teraz się biorą za odkurzacze, a jak usłyszą to co tu napisałeś to
    > koniec samochodów elektrycznych nastanie zanim wejdą one do masowej
    > produkcji :)

    Może chociaż hybrydy oszczędzą ale takie:

    http://www.youtube.com/watch?v=HrtBoM7eJos

  • 23. Data: 2013-11-07 07:36:09
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Zużycie prądu nie zależy od potencjalnych osiągów,
    w pewnym stopniu zależy
    > a w zasadzie można dążyć
    > żeby zależało tylko od prędkości z którą się jeździ
    i tak mniej więcej jest.

    przeciętny akumulator samochodowy ma pi razy oko 1 kilowatogodzinę
    energii. na 1 kilowacie nigdzie nie pojedziesz. na 5kW można się toczyć
    na 10kW ścigać się z motorowerem.
    Aby przejechać 15km potrzeba ciągłego zasilania przez 20 min, czyli 1/3
    godziny. czyli około 1/3 z 10 kilowatogodzin, co daje w przybliżeniu
    energię zgromadzoną w 3, może 4 zwykłych akumulatorach. Widziałeś kiedyś
    takiego małego elektryka? Ja też nie. chciałem co prawda zbudować, ale
    dodatkowe opłaty i problem z parkowaniem w centrum przesądziły o wyborze
    roweru. Niestety 99% ludzi wybierze 4 koła i dach nad głową.

    ToMasz

  • 24. Data: 2013-11-07 07:39:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 6 Nov 2013 14:23:48 -0800 (PST), k...@g...com

    > Nawet jak by prądu było dość to nie ma infrastruktury.

    80 lat temu też nie było infrastruktury stacji paliwowych. Wszystko jest
    kwestią czasu. Najważniejsze w przyszłości będzie, aby akumulatory były
    uniwersalne -- coś jak butle gazowe. Podjeżdżasz, wymieniasz (w znacznie
    krótszym czasie niż zabiera tankowanie, nawet nie trzeba wysiadać z auta i
    brudzić sobie rąk -- co pokazuje Tesla) i jedziesz -- a akumulator się
    ładuje "zwykłym" prądem. Ktoś sobie może nie wyobrażać takiej stacji, co
    nie znaczy że ich zbudowanie nie jest możliwe.

    --
    Pozdor Myjk

  • 25. Data: 2013-11-07 08:19:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 07 Nov 2013 07:14:55 +0100, z

    > Faktycznie takie wyjmowanie i wkładanie jest dość perwersyjne. :-)

    Ano, jedno wyjęcie, jedno włożenie a ile orgazmów na sali.
    Eh ci ameryhanie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 26. Data: 2013-11-07 08:20:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-07 07:39, Użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > ładuje "zwykłym" prądem. Ktoś sobie może nie wyobrażać takiej stacji, co
    > nie znaczy że ich zbudowanie nie jest możliwe.

    Ale pamiętasz że budowa stacji ładowania nie jest tak prosta jak
    stacji paliw ? Bo nie wystarczy budynek i zbiorniki, do stacji
    ładowania trzeba jeszcze specjalna linie podciągnąć i to o takiej
    mocy że nie od najbliższego trafa tylko od najbliższej elektrowni.
    Jak myślisz ile to będzie kosztowało ?

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2013-11-07 08:43:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.11.2013 19:00, z pisze:
> [...]
    -model-s/

    > A było coś tam o szybkiej wymianie baterii? :-)

    Być było, ale z dużymi zastrzeżeniami.

  • 28. Data: 2013-11-07 08:44:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.11.2013 22:16, John Kołalsky pisze:

    > Ruch lokalny bez problemu da się realizować samochodami elektrycznymi.

    Pod warunkiem, że będą to niezbyt zrywne, powolne i lekkie toczydełka
    jak G-Wiz. Ja w sumie nie miałbym nic przeciwko ;) ale ta cena...

  • 29. Data: 2013-11-07 08:47:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.11.2013 07:39, Myjk pisze:
> [...]
    > ładuje "zwykłym" prądem. Ktoś sobie może nie wyobrażać takiej stacji, co
    > nie znaczy że ich zbudowanie nie jest możliwe.

    Punkty nie są problemem. Problemem jest sieć przesyłowa. Nie wydoli.

  • 30. Data: 2013-11-07 08:48:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.11.2013 07:05, uzytkownik pisze:

> [...]
    > Teraz się biorą za odkurzacze, a jak usłyszą to co tu napisałeś to
    > koniec samochodów elektrycznych nastanie zanim wejdą one do masowej

    Koniec nie, ale jakoś bardzo by mi nie przeszkadzało, jakby wprowadzono
    limit mocy silników ;->