-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september
.org!.POSTED!not-for-mail
From: Pszemol <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Date: Sat, 19 Aug 2017 12:42:02 -0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 45
Message-ID: <on9bmq$qg6$1@dont-email.me>
References: <on78nm$96m$1@dont-email.me> <59972a85$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
<on7a0u$djk$1@dont-email.me> <59973753$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
<on7qef$37u$1@dont-email.me> <5997e7fc$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>
<on93n8$32n$1@dont-email.me>
<59982216$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 19 Aug 2017 12:42:02 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="b5191dab726d33bf061c85c7c39fcebb";
logging-data="27142";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19Qqc88ZYell2UgjxmMSF4S"
User-Agent: NewsTap/5.2.6 (iPhone/iPod Touch)
Cancel-Lock: sha1:63ohB4zp2CG2NJJlhh4eHCfYLOk= sha1:j7eXEJu2QijxzAkXhXMBYZic9N8=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2613205
[ ukryj nagłówki ]Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:
>> Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
>>> W dniu 2017-08-19 o 00:45, Pszemol pisze:
>>>> Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu)
>>> Tak, te pierwsze trójki. Ale już doczytałem, że od początku montują BLDC.
>>
>> No tak, to nie jest trywialna zmiana aby ją zrobić w trakcie produkcji :-)
>>
>>> Jak się niedawno dowiedziałem, że Tesle napędza zwykły silnik
>>> indukcyjny, to byłem trochę zawiedziono. Dlaczego! Przecież BLDC jest,
>>> wydawał mi się idealny.
>>> Po przeczytaniu tego ten stary indukcyjny nie taki zły.
>>> https://www.tesla.com/en_GB/blog/induction-versus-dc
-brushless-motors?redirect=no
>>>
>> Swietny artykuł, Robercie - dzięki, że go podlinkowałeś!
>>
>> Ale skoro piszą, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze efekty przy
>> dużych obrotach silnika gdy większe pole jest potrzebne przy mniejszych
>> prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
>> Czemu nie robi się silników mieszanych, stały magnes mógłby być połączony z
>> elektromagnesem dając element silnika o pewnym stałym polu magnetycznym
>> które można by zwiększać puszczając prąd przez cewkę. Pola dodając się
>> dałyby magnes o zmiennym polu.
>> Biorąc pod uwagę, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
>> "bezszczotkowo" robi się nietrywialna :-))
>>
> To samo pomyślałem, aby połączyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na jednym
> wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.
>
> Może do Tesli włożyli ten polski prototyp? :-)
>
> http://www.fronda.pl/a/naped-lepszy-niz-w-tesli-geni
alny-wynalazek-polskich-naukowcow,88992.html
>
> Tu konkret o tym silniku.
> Piszą w konkluzji na końcu, że dwa razy mniej energii skonsumuje niż
> "zwykły" DC.
>
> https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/aee.2011.60.
issue-4/v10171-011-0043-2/v10171-011-0043-2.pdf
>
No brawo Szczecin, brawo Polska!
Coś mi się zdaje, że niedługo będziemy przebierać i wybierać w różnych
rozwiązaniach EV.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.08.17 15:41 w systemie siła 'POPIS/EU
- 19.08.17 16:55 T.
- 19.08.17 18:26 Janusz
- 20.08.17 22:38 re
- 21.08.17 16:54 Marek
- 21.08.17 17:16 Robert Wańkowski
- 24.08.17 15:50 J.F.
- 24.08.17 18:10 Pszemol
- 25.08.17 11:33 J.F.
- 25.08.17 13:24 Robert Wańkowski
- 31.08.17 22:40 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=