-
Data: 2017-08-19 14:42:02
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:
>> Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
>>> W dniu 2017-08-19 o 00:45, Pszemol pisze:
>>>> Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu)
>>> Tak, te pierwsze trójki. Ale już doczytałem, że od początku montują BLDC.
>>
>> No tak, to nie jest trywialna zmiana aby ją zrobić w trakcie produkcji :-)
>>
>>> Jak się niedawno dowiedziałem, że Tesle napędza zwykły silnik
>>> indukcyjny, to byłem trochę zawiedziono. Dlaczego! Przecież BLDC jest,
>>> wydawał mi się idealny.
>>> Po przeczytaniu tego ten stary indukcyjny nie taki zły.
>>> https://www.tesla.com/en_GB/blog/induction-versus-dc
-brushless-motors?redirect=no
>>>
>> Swietny artykuł, Robercie - dzięki, że go podlinkowałeś!
>>
>> Ale skoro piszą, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze efekty przy
>> dużych obrotach silnika gdy większe pole jest potrzebne przy mniejszych
>> prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
>> Czemu nie robi się silników mieszanych, stały magnes mógłby być połączony z
>> elektromagnesem dając element silnika o pewnym stałym polu magnetycznym
>> które można by zwiększać puszczając prąd przez cewkę. Pola dodając się
>> dałyby magnes o zmiennym polu.
>> Biorąc pod uwagę, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
>> "bezszczotkowo" robi się nietrywialna :-))
>>
> To samo pomyślałem, aby połączyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na jednym
> wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.
>
> Może do Tesli włożyli ten polski prototyp? :-)
>
> http://www.fronda.pl/a/naped-lepszy-niz-w-tesli-geni
alny-wynalazek-polskich-naukowcow,88992.html
>
> Tu konkret o tym silniku.
> Piszą w konkluzji na końcu, że dwa razy mniej energii skonsumuje niż
> "zwykły" DC.
>
> https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/aee.2011.60.
issue-4/v10171-011-0043-2/v10171-011-0043-2.pdf
>
No brawo Szczecin, brawo Polska!
Coś mi się zdaje, że niedługo będziemy przebierać i wybierać w różnych
rozwiązaniach EV.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.08.17 15:41 w systemie siła 'POPIS/EU
- 19.08.17 16:55 T.
- 19.08.17 18:26 Janusz
- 20.08.17 22:38 re
- 21.08.17 16:54 Marek
- 21.08.17 17:16 Robert Wańkowski
- 24.08.17 15:50 J.F.
- 24.08.17 18:10 Pszemol
- 25.08.17 11:33 J.F.
- 25.08.17 13:24 Robert Wańkowski
- 31.08.17 22:40 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=