-
Data: 2017-08-24 18:10:49
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:59982216$0$15191$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:
>>> Ale skoro piszą, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze
>>> efekty przy
>>> dużych obrotach silnika gdy większe pole jest potrzebne przy
>>> mniejszych
>>> prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
>>> Czemu nie robi się silników mieszanych, stały magnes mógłby być
>>> połączony z
>>> elektromagnesem dając element silnika o pewnym stałym polu
>>> magnetycznym
>>> które można by zwiększać puszczając prąd przez cewkę. Pola dodając
>>> się
>>> dałyby magnes o zmiennym polu.
>
> IMO - po pierwsze komplikacja mechaniczna, bo to jednak trzeba jakies
> szczotki.
> Po drugie - magnesy teraz mocne, byc moze elektromagnes juz niewiele
> daje.
>
> Po trzecie - oslabianie pola to IMO taki sobie pomysl.
> Indukuja sie mniejsze napiecia, ale w uzwojeniach musza plynac wieksze
> prady, aby uzyskac taki sam moment.
> Czyli straty rosna.
>
> Kiedys myslalem o uzwojeniach w sekcjach i przelaczeniu
> szeregowo/rownolegle, ale to chyba za duza komplikacja.
> A moze nie ?
>
>>> Biorąc pod uwagę, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
>>> "bezszczotkowo" robi się nietrywialna :-))
>>
>> To samo pomyślałem, aby połączyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na
>> jednym wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.
>
> Pszemol dawal fotki, wygladalo to jak dwa silniki na jednym wale :-)
>
> Powatpiewam, czy to by bylo dobre rozwiazanie.
> Jesli maja pracowac naraz - czestotliwosc w jednym stojanie musi byc
> inna niz w drugim.
> OK, dwa falowniki, da sie zrobic, moze nawet nie tak drogo.
>
> Ale gdzie tu zysk skoro nadal oba pracuja ?
> A dawac dwa silniki, z ktorych pracuje tylko jeden, to jakies
> nieoszczedne sie wydaje.
>
>
Na tych zdjęciach był jeden silnik i obok niego falownik nim sterujący, w
podobnej obudowie do silnika.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.08.17 11:33 J.F.
- 25.08.17 13:24 Robert Wańkowski
- 31.08.17 22:40 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
Najnowsze wątki
- 2025-03-16 Najlepszy akumulator 12V
- 2025-03-16 Co powinno spotkać "adwokatów dwóch" uczestniczących w przesłuchaniu świadka do którego nie dopuszczono adwokata świadka?
- 2025-03-16 Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- 2025-03-16 Co w KANADZIE wolno komercyjnie (na razie się nie czepili?)
- 2025-03-16 silnik-chwilówka
- 2025-03-16 Prokurator Wrzosek "Bezstronna" nie przyczynia się do śmierci (dowodnie) - oświadcza bodnatura [Dwie Kacze Wieże]
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk