-
Data: 2017-08-24 18:10:49
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:59982216$0$15191$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:
>>> Ale skoro piszą, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze
>>> efekty przy
>>> dużych obrotach silnika gdy większe pole jest potrzebne przy
>>> mniejszych
>>> prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
>>> Czemu nie robi się silników mieszanych, stały magnes mógłby być
>>> połączony z
>>> elektromagnesem dając element silnika o pewnym stałym polu
>>> magnetycznym
>>> które można by zwiększać puszczając prąd przez cewkę. Pola dodając
>>> się
>>> dałyby magnes o zmiennym polu.
>
> IMO - po pierwsze komplikacja mechaniczna, bo to jednak trzeba jakies
> szczotki.
> Po drugie - magnesy teraz mocne, byc moze elektromagnes juz niewiele
> daje.
>
> Po trzecie - oslabianie pola to IMO taki sobie pomysl.
> Indukuja sie mniejsze napiecia, ale w uzwojeniach musza plynac wieksze
> prady, aby uzyskac taki sam moment.
> Czyli straty rosna.
>
> Kiedys myslalem o uzwojeniach w sekcjach i przelaczeniu
> szeregowo/rownolegle, ale to chyba za duza komplikacja.
> A moze nie ?
>
>>> Biorąc pod uwagę, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
>>> "bezszczotkowo" robi się nietrywialna :-))
>>
>> To samo pomyślałem, aby połączyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na
>> jednym wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.
>
> Pszemol dawal fotki, wygladalo to jak dwa silniki na jednym wale :-)
>
> Powatpiewam, czy to by bylo dobre rozwiazanie.
> Jesli maja pracowac naraz - czestotliwosc w jednym stojanie musi byc
> inna niz w drugim.
> OK, dwa falowniki, da sie zrobic, moze nawet nie tak drogo.
>
> Ale gdzie tu zysk skoro nadal oba pracuja ?
> A dawac dwa silniki, z ktorych pracuje tylko jeden, to jakies
> nieoszczedne sie wydaje.
>
>
Na tych zdjęciach był jeden silnik i obok niego falownik nim sterujący, w
podobnej obudowie do silnika.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.08.17 11:33 J.F.
- 25.08.17 13:24 Robert Wańkowski
- 31.08.17 22:40 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=