-
Data: 2017-08-19 13:33:46
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:
> Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
>> W dniu 2017-08-19 o 00:45, Pszemol pisze:
>>> Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu)
>> Tak, te pierwsze trójki. Ale już doczytałem, że od początku montują BLDC.
>
> No tak, to nie jest trywialna zmiana aby ją zrobić w trakcie produkcji :-)
>
>> Jak się niedawno dowiedziałem, że Tesle napędza zwykły silnik
>> indukcyjny, to byłem trochę zawiedziono. Dlaczego! Przecież BLDC jest,
>> wydawał mi się idealny.
>> Po przeczytaniu tego ten stary indukcyjny nie taki zły.
>> https://www.tesla.com/en_GB/blog/induction-versus-dc
-brushless-motors?redirect=no
>>
> Swietny artykuł, Robercie - dzięki, że go podlinkowałeś!
>
> Ale skoro piszą, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze efekty przy
> dużych obrotach silnika gdy większe pole jest potrzebne przy mniejszych
> prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
> Czemu nie robi się silników mieszanych, stały magnes mógłby być połączony z
> elektromagnesem dając element silnika o pewnym stałym polu magnetycznym
> które można by zwiększać puszczając prąd przez cewkę. Pola dodając się
> dałyby magnes o zmiennym polu.
> Biorąc pod uwagę, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
> "bezszczotkowo" robi się nietrywialna :-))
>
To samo pomyślałem, aby połączyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na jednym
wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.
Może do Tesli włożyli ten polski prototyp? :-)
http://www.fronda.pl/a/naped-lepszy-niz-w-tesli-geni
alny-wynalazek-polskich-naukowcow,88992.html
Tu konkret o tym silniku.
Piszą w konkluzji na końcu, że dwa razy mniej energii skonsumuje niż
"zwykły" DC.
https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/aee.2011.60.
issue-4/v10171-011-0043-2/v10171-011-0043-2.pdf
Robert
Następne wpisy z tego wątku
- 19.08.17 14:42 Pszemol
- 19.08.17 15:41 w systemie siła 'POPIS/EU
- 19.08.17 16:55 T.
- 19.08.17 18:26 Janusz
- 20.08.17 22:38 re
- 21.08.17 16:54 Marek
- 21.08.17 17:16 Robert Wańkowski
- 24.08.17 15:50 J.F.
- 24.08.17 18:10 Pszemol
- 25.08.17 11:33 J.F.
- 25.08.17 13:24 Robert Wańkowski
- 31.08.17 22:40 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo