  • 51. Data: 2015-10-16 09:50:10
    Temat: Re: Tesla
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Myślisz jak ludzie 100 lat temu którzy martwili się, że przy tym tempie
    > produkcji nowych dorożek w Londynie zabraknie miejsca na składowanie
    > końskich odchodów...
    > Parę lat później spopularyzowano samochody :-)

    To jest racja ;)
    30 lat temu straszono, że jeśli zwiększą produkcję LEDów, to na Ziemi
    zabraknie galu. LEDy są produkowane obecnie w zastraszających ilościach
    a galu nie brakuje.

  • 52. Data: 2015-10-16 11:44:30
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Wednesday, October 14, 2015 at 11:08:08 PM UTC+10, J.F. wrote:
    > Tesla sie bierze na powaznie
    >
    > Zaklada wlasna fabryke baterii
    > http://www.teslamotors.com/gigafactory
    >
    > I domowe bateryjki oferuje, jakby ktos chcial w solary zainwestowac
    > http://www.teslamotors.com/powerwall
    >
    > J.

    To juz nie taka calkiem nowinka, powoli zaczyna to trafiac pod "strzechy". Sam o tym
    mysle - w ciagu dnia pracuje wiec kolektory sloneczne wysylaja prad do sieci, za co
    dostaje jakis tam przychod. Ale jak wracam do domu to uzywam pradu 4x drozszego.
    Fajnie byloby to magazynowac w ciagu dnia i wykorzystac wieczorem.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://picasaweb.google.com/iguan007

  • 53. Data: 2015-10-16 13:23:36
    Od: "HubertO" <j...@f...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Dalej będę wyrzucał baterie do śmietnika. Jak są cenne to niech mi zapłacą
    > za segregowanie albo sami niech sobie śmieci przebierają.

    Śmieci będą przebierać i ty za to zapłacisz. Cena baterii w sklepie będzie
    wyższa.

  • 54. Data: 2015-10-16 17:23:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 16 października 2015 02:32:27 UTC+2 użytkownik Zenek
    Kapelinder napisał:

    >Z tego co pamiętam to masz płyte cermaiczną.
    >Jaki udział światło ma w twoim całośćowym rachunku za prąd?

    A to zalezy od spozycia.

    Ale 400W (na kilka osob) przez 4h dziennie to jakies 20zl/mc wychodzi.
    Bogatszy nie bedziesz, ale po co przeplacac.
    A swietlowki sie zwroca.

    Usilowalem sie dopatrzec spadku zuzycia pradu w kraju po zakazaniu
    zarowek i sie nie dopatrzylem.
    Albo ludzie nakupowali tych zarowek na zapas, albo juz od dawna na
    swietlowki przeszli.

    >I teraz zmiel zwykłą żarówkę i ledową.
    >Dolej litr wody.
    >Wymieszaj i odcedź.
    >Ja po zwykłej żarówce wode wypije.
    >A ty po Ledzie.

    No, zarowka tak calkiem zdrowa nie jest.
    Wolfram moze nie grozny, aluminium ponoc Alzheimera powoduje, a
    jeszcze tam troche olowiu jest.
    No chyba, ze juz nie.

    Same LED to moge wypic, ale elektrolitem z kondensatorow wolalbym sie
    nie zaciagac.

    J.

  • 55. Data: 2015-10-16 17:52:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16.10.2015 o 11:44, Iguan_007 pisze:

> [...]
    Fajnie byloby to magazynowac w ciagu dnia i wykorzystac wieczorem.

    Nieopłacalne.
    Baterie mają za krótką żywotność i skończą się zanim się zwrócą.
    Już lepiej zainwestować w automatykę, która włączy różne prądożerne
    urządzenia wtedy kiedy potrzeba.

    Jak tak ich właśnie używam, bojler dostaje tyle prądu ile akurat
    produkuje się ze słońca, pralka włącza się o optymalnych godzinach i
    wyłącza czasowo bojler itd

  • 56. Data: 2015-10-16 18:30:48
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > Reasumujac - skoro wrzucenie baterii do pojemnika w markecie
    > ma dac chociaz jakis minimalny wkład w ochrone srodowiska - why not?
    > No chyba ze sie jest Zenkiem... On mieszka daleko...

    Niektórzy ludzie są po prostu leniwi, fizycznie i psychicznie leniwi.
    ---
    Refleksja dnia ?

  • 57. Data: 2015-10-16 18:47:47
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > Ale możesz się przyczynić dla dobra ludzkości i taki akumulator wyrzucić
    > do
    > odpowiedniego pojemnika w sklepie z elektroniką za miast do kubła z
    > odpadkami skąd trafi na wysypisko.
    > ---
    > A ile ludzkość będzie to wrzucenie do pojemnika kosztowało ?
    >
    > Bo żeby wrzucić trzeba przedmiot najpierw przetransportować. W praktyce
    > oznacza to przywiezienie. Wyemitujemy w atmosferę spaliny by ocalić małą
    > bateryjkę. Każdy z nas !

    Weźmiesz ją ze sobą jak będziesz do sklepu jechał po coś innego.
    Specjalnie w podróż dla wyrzucenia bateryjki nie jedź, to sensu nie ma.
    ---
    Weź mi życia nie organizuj. Ja mówię ile to naprawdę kosztuje a nie, że
    akurat wszyscy przy okazji wszystko załatwiają i wychodzi 20 tys. km na rok.

  • 58. Data: 2015-10-16 21:33:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oni w dupie maja zużyte baterie i świetlówki. Zbiórka jest po to żeby przy okazji
    plastiki, papier i metale nie wymagające rozbiórki podzespołów uzyskać.

  • 59. Data: 2015-10-16 23:00:19
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Saturday, October 17, 2015 at 1:52:20 AM UTC+10, Cavallino wrote:

    > Nieopłacalne.
    > Baterie mają za krótką żywotność i skończą się zanim się zwrócą.

    Nie wiem czy jest to jest to az takie oczywiste w kazdym przypadku. Patrze na moja
    sytuacje - srednie rachunki za prad w Australii sa stosunkowo wysokie (~4500PLN/rok)
    i caly czas ida do gory.Slonca do zasilania kolektorow slonecznych nie brakuje i mam
    je juz na dachu (odpada koszt kolektorow). Energii nie uzywam duzo bo wieczorem kiedy
    wracam do domu nie trzeba juz ani grzac ani chlodzic. Mysle, ze trzeba poczekac z
    rok/dwa az ceny baterii spadna ze wzgledu na konkurencje/technologie i moze byc to
    oplacalne.

    Pozdrawiam,
    Iguan

  • 60. Data: 2015-10-16 23:19:59
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16.10.2015 o 23:00, Iguan_007 pisze:

> [...]
    rok/dwa az ceny baterii spadna ze wzgledu na konkurencje/technologie i moze byc to

    W Polsce jest.
    Przed montażem solarów zużywałem prądu za jakieś 600 zł/2 m-ce.

    W sposób który opisałem zredukowałem zużycie o 2/3 i to mimo że klima
    chodziła latem prawie cały czas, gdy tylko bojler dostał swoją porcję
    energii ze słońca.

    A za pozostałe 100 zł/m-c nie kupisz baterii do magazynowania prądu i
    nie będzie to miało ekonomicznego sensu.

    BTW: ogniwo fotowoltaiczne to nie kolektor - tak gwoli ścisłości.