    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "Termotransfer" chemiczny (na zimno)
    Date: Fri, 22 Jan 2016 14:42:29 +0000 (UTC)

    szod <b...@a...pl> wrote:

    > To ja spytam o drukarki. Jaka drukarka laserowa, obecnie dostępna w
    > sprzedaży nadaje się do termotransferu?

    Wydawaloby sie, ze kazda...

    Ja uzywam starocia LaserJet 6P. Jest wielka, ciezka, ma tylko Centronics
    (ale tania przejsciowka USB-Centronics, chyba jakas podrobka Prolifica,
    dziala), ale daje rade. Mam ja ponad 10 lat (a kupilem uzywana), zrobilem
    nia przez ten czas kilkaset plytek i nigdy jeszcze nie wymienialem tonera.
    Raz tylko ja otworzylem, zeby wyczyscic (co nie jest takie proste, ale
    jest wykonalne), bo wydruki byly blade (slabe krycie).

    Jakbym teraz kupowal, to wolalbym doplacic i kupic jakas mniejsza i nowsza
    (moze sieciowa - teraz jest podpieta po USB do linuksowego routera z
    CUPS-em). Nie zebym byl z tej niezadowolony, po prostu to wielki, ciezki
    kloc i zamiast spiac go bezposrednio do switcha (lub nawet po wifi),
    musialem dorzucic soft do routera (nie chce podlaczac za kazdym razem
    laptopa do drukarki, to niewygodne, jakas opcja jest tez IrDA, ale to
    znowu podlaczanie dongle'a po USB do laptopa). Ale nie wiem, czy
    dzisiejsze sa mniejsze, kompletnie nie mam rozeznania.

    Niedlugo bede robil plytke i chce uzyc metody Jarka (IPA + aceton), chce
    sprobowac z papierem kredowym, kupionym kiedys na Allegro do
    termotransferu (jego wada jest to, ze slabo przepuszcza plyny, wiec moze
    sie nie udac albo trzeba bedzie pokryc papier od strony druku, zobaczymy),
    zdam relacje.

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/