-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!pee
r02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 30 Mar 2023 19:32:35 +0200
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.9.0
Subject: Re: Termopara i MAX6675
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <63fcff3d$0$19614$65785112@news.neostrada.pl>
<1fy2n6gamxvh4.1ajqgc36omwu7$.dlg@40tude.net>
<6400f97c$0$19617$65785112@news.neostrada.pl>
<6418b040$0$19621$65785112@news.neostrada.pl>
<642343fe$0$19605$65785112@news.neostrada.pl>
<6423681a$0$9605$65785112@news.neostrada.pl>
<64248af7$0$9601$65785112@news.neostrada.pl>
<6424c3e9$0$19603$65785112@news.neostrada.pl>
From: Mirek <m...@n...dev>
In-Reply-To: <6424c3e9$0$19603$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 24
Message-ID: <6425c7b3$0$19625$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.217.141.33
X-Trace: 1680197555 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 19625 178.217.141.33:58806
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2367
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:779404
[ ukryj nagłówki ]On 30.03.2023 01:04, Ceat wrote:
> W znanych mi rozwiązaniach napędów DC z enkoderem silnik jest zasilany
> przebiegiem prostokątnym bipolarnym. Po osiągnięciu pozycji docelowej
> przebieg ma wypełnienie 50%, wartość średnią 0 ale wartość skuteczną
> równą amplitudzie przebiegu. Dzięki temu rozwiązaniu silnik "stoi jak
> zamurowany" (i nie ma spadku momentu/mocy przy małych prędkościach, co
> występuje przy sterowaniu PWM unipolarnym).
O widzisz - tego nie wiedziałem. Będę musiał popróbować.
Widzę dwa problemy: nie będę mógł skorzystać ze sprzętowego PWM -
znaczna komplikacja programu, będę musiał też jakoś ograniczać prąd żeby
nie przegrzać silnika.
Może trzeba jednak nie 50% w prawo i 50% w lewo tylko np 10% w prawo i
10$ w lewo i w ten sposób ograniczyć prąd?
Albo wykorzystać 2 PWM-y i jednym sterować kierunkiem a drugim regulować
prąd?
Sterownik ma wejścia prawo, lewo i enable - do tej pory na enable daję
PWM, a lewo lub prawo wybieram kierunek. Jeśli prawo i lewo ma ten sam
stan, to zwiera silnik i PWM-em można regulować hamowanie.
--
Mirek.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.03.23 20:50 J.F
- 30.03.23 21:03 J.F
- 30.03.23 21:13 J.F
- 30.03.23 21:17 J.F
- 30.03.23 21:38 Mirek
- 30.03.23 22:00 Mirek
- 31.03.23 10:39 J.F
- 31.03.23 10:59 J.F
- 31.03.23 20:33 Mirek
- 31.03.23 21:07 Mirek
- 31.03.23 22:34 J.F
- 12.04.23 19:28 Mirek
- 14.04.23 12:54 J.F
- 14.04.23 18:59 Mirek
Najnowsze wątki z tej grupy
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Ściemniacze na parkingach
- 2025-02-13 kilka pytań o klimę
- 2025-02-13 genialny pomysł
- 2025-02-12 diesel z otwartą komorą
- 2025-02-14 60 mA dużo czy spoko?
- 2025-02-13 Jaka moc wi-fi ?
- 2025-02-12 Drabina rozsuwana
- 2025-02-13 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-02-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-02-13 Warszawa => MENA New Buissnes Manager <=
- 2025-02-13 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-13 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-13 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-13 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=