eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTermopara i MAX6675Re: Termopara i MAX6675
  • Data: 2023-03-30 21:17:12
    Temat: Re: Termopara i MAX6675
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 30 Mar 2023 19:32:35 +0200, Mirek wrote:
    > On 30.03.2023 01:04, Ceat wrote:
    >> W znanych mi rozwiązaniach napędów DC z enkoderem silnik jest zasilany
    >> przebiegiem prostokątnym bipolarnym. Po osiągnięciu pozycji docelowej
    >> przebieg ma wypełnienie 50%, wartość średnią 0 ale wartość skuteczną
    >> równą amplitudzie przebiegu. Dzięki temu rozwiązaniu silnik "stoi jak
    >> zamurowany" (i nie ma spadku momentu/mocy przy małych prędkościach, co
    >> występuje przy sterowaniu PWM unipolarnym).
    >
    > O widzisz - tego nie wiedziałem. Będę musiał popróbować.
    > Widzę dwa problemy: nie będę mógł skorzystać ze sprzętowego PWM -
    > znaczna komplikacja programu, będę musiał też jakoś ograniczać prąd żeby
    > nie przegrzać silnika.
    > Może trzeba jednak nie 50% w prawo i 50% w lewo tylko np 10% w prawo i
    > 10$ w lewo i w ten sposób ograniczyć prąd?

    Jak masz taki napieciowy PWM 50% o duzej czestotliwosci,
    to prąd na indukcyjnosci robi sie nieduzy.
    A silnik indukcyjnosc ma sporą.

    > Albo wykorzystać 2 PWM-y i jednym sterować kierunkiem a drugim regulować
    > prąd?
    > Sterownik ma wejścia prawo, lewo i enable - do tej pory na enable daję
    > PWM, a lewo lub prawo wybieram kierunek. Jeśli prawo i lewo ma ten sam
    > stan, to zwiera silnik i PWM-em można regulować hamowanie.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: