eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTeoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 40

  • 21. Data: 2020-09-01 22:20:19
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.09.2020 o 11:32, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Teoretycy-gawędziarze... Hydraulikę też w przewodach mocy umieścisz?

    Nie, w rurkach obok. Ale jakby się uprzeć to i złącza rur hydraulicznych
    mogą być biegunami akumulatorów.
    Hydraulika, i to dużego ciśnienia to jest jakiś wielki problem.
    Podłączenie przyczepy/pługa do Ursusa to jakieś 30-40 sekund i
    rozwiązanie znane od kilkudziesięciu lat.
    Poza tym baterii nie muszą wymieniać sami użytkownicy, mogą to robić
    przeszkoleni pracownicy obsługi, tak jak to jest przy LPG.

    Problem większym, póki co z wymiennymi akumulatorami jest faktyczna
    pojemność za jaką użytkownik miałby zapłacić. Bez jakiegoś
    ustandaryzowania wymiarów i pojemności akumulatorów się raczej nie obędzie.
    A jak jeszcze podjedzie klient, który będzie chciał akumulator
    naładowany tylko w 50%, to co, założymy mu capacity-locka?


  • 22. Data: 2020-09-01 22:31:06
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.09.2020 o 22:20, nadir pisze:

    > Hydraulika, i to dużego ciśnienia to jest jakiś wielki problem.

    errata
    Miało być; "nie jest jakiś wielki problem".


  • 23. Data: 2020-09-02 09:35:14
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, September 1, 2020, 6:53:11 PM, you wrote:

    >>>> Takiego informacja znalazłem:
    >>>> https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-bater
    ie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/
    >>>> Baterie Li-S.
    > A kiedys mowilo sie o Na-S. Sód tani i praktycznie w nieograniczonej
    > ilosci ...

    Przypomnij sobie temperaturę pracy i to, że trzeba ją stale
    utrzymywać...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 24. Data: 2020-09-02 09:39:22
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello K,

    Tuesday, September 1, 2020, 7:16:10 PM, you wrote:

    >> Albo wymysla jakies sodowo-tlenowe ...
    > Albo pojda w wodor co jest najbardziej mozliwe.

    Pisałem ze 100 razy - wodór to albo produkcja CO2 albo marnowanie
    energii w elektrolizie. Totalny bezsens.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 25. Data: 2020-09-02 10:10:51
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 2 Sep 2020 09:39:22 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Hello K,
    >
    > Tuesday, September 1, 2020, 7:16:10 PM, you wrote:
    >
    >>> Albo wymysla jakies sodowo-tlenowe ...
    >> Albo pojda w wodor co jest najbardziej mozliwe.
    >
    > Pisałem ze 100 razy - wodór to albo produkcja CO2 albo marnowanie
    > energii w elektrolizie. Totalny bezsens.

    Współcześnie sprawność elektrolizy sięga 65%. Fotowoltaika i wiatraki
    muszą mieć znaczny nadmiar mocy zainstalowanej nad średnią wytwarzaną. A
    to znaczy że czasem będą wytwarzać energię w nadmiarze. Dobrym pomysłem
    jest jej magazynowanie a jeśli produkt zmagazynowany da się użyć w
    trakcji to jeszcze lepiej. Więc to nie tak całkiem głupi pomysł a już
    napewno nie "totalny bezsens". Słyszałeś o planach Islandii (gdzie mają
    energię prawie za darmo zostania wielkim eksporterem wodoru trakcyjnego?
    --
    Jacek
    -I hate haters-


  • 26. Data: 2020-09-02 11:40:19
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-09-02 o 09:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello K,
    >
    > Tuesday, September 1, 2020, 7:16:10 PM, you wrote:
    >
    >>> Albo wymysla jakies sodowo-tlenowe ...
    >> Albo pojda w wodor co jest najbardziej mozliwe.
    >
    > Pisałem ze 100 razy - wodór to albo produkcja CO2 albo marnowanie
    > energii w elektrolizie. Totalny bezsens.
    >
    Wodoru na skalę przemysłową nie pozyskuje się z elektrolizy, ale z metanu.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Reforming_parowy
    Co ciekawe - wodór może być produktem ubocznym w produkcji polipropylenu
    (Grupa Azoty). Natomiast w Grupie LOTOS jest coś takiego jak WOW - Węzeł
    Odzysku Wodoru z przerobu ropy.
    T.

    Tu jakieś dodatkowe informacje:
    https://glowny-mechanik.pl/2020/05/13/startuje-nowy-
    program-wodorowy-pgnig/


  • 27. Data: 2020-09-02 12:08:00
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5f4f6884$0$17355$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2020-09-02 o 09:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello K,
    >> Tuesday, September 1, 2020, 7:16:10 PM, you wrote:
    >
    >>>> Albo wymysla jakies sodowo-tlenowe ...
    >>> Albo pojda w wodor co jest najbardziej mozliwe.
    >
    >> Pisałem ze 100 razy - wodór to albo produkcja CO2 albo marnowanie
    >> energii w elektrolizie. Totalny bezsens.
    >
    >Wodoru na skalę przemysłową nie pozyskuje się z elektrolizy, ale z
    >metanu.
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Reforming_parowy

    To teraz - w przyszlosci moze byc z elektrolizy.

    >Co ciekawe - wodór może być produktem ubocznym w produkcji
    >polipropylenu (Grupa Azoty).

    Ciekawe. A z czego oni ten polipropylen robia ?
    Bo albo z metanu i faktycznie jest nadmiar wodoru, albo z ropy - wtedy
    raczej niedomiar.

    >Natomiast w Grupie LOTOS jest coś takiego jak WOW - Węzeł Odzysku
    >Wodoru z przerobu ropy.

    Ciekawe. Bo raczej potrzebuja wodoru do crackingu ropy.

    Wodor powoli nadciaga
    https://www.lotos.pl/322/p,174,n,5087/centrum_prasow
    e/aktualnosci/pomorska_dolina_wodorowa_ze_wsparciem_
    lotosu

    "Do zasilania ogniw wodorowych napędzających silnik elektryczny
    potrzebny jest wodór o bardzo wysokiej czystości (99,999%). Takie też
    wymagania będzie wkrótce spełniał wodór produkowany przez Grupę LOTOS
    i doczyszczany na instalacji oczyszczania wodoru, która powstanie na
    terenie rafinerii w Gdańsku."

    i elektrolizery nie straszne
    https://www.lotos.pl/322/p,174,n,5080/centrum_prasow
    e/aktualnosci/lotos_inicjuje_kolejny_projekt_w_zakre
    sie_wodoru

    Ciekawe - tani prad z wiatrakow, czy ta wysoka czystosc zmniejsza
    koszt docelowego wodoru ...

    J.


  • 28. Data: 2020-09-02 12:14:12
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1a1in0j7qfhue.1tmzp9xvwtkkq$.dlg@40tude
    .net...
    Dnia Wed, 2 Sep 2020 09:39:22 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Tuesday, September 1, 2020, 7:16:10 PM, you wrote:
    >>>> Albo wymysla jakies sodowo-tlenowe ...
    >>> Albo pojda w wodor co jest najbardziej mozliwe.
    >
    >> Pisałem ze 100 razy - wodór to albo produkcja CO2 albo marnowanie
    >> energii w elektrolizie. Totalny bezsens.

    >Współcześnie sprawność elektrolizy sięga 65%. Fotowoltaika i wiatraki
    >muszą mieć znaczny nadmiar mocy zainstalowanej nad średnią
    >wytwarzaną. A
    >to znaczy że czasem będą wytwarzać energię w nadmiarze. Dobrym
    >pomysłem
    >jest jej magazynowanie a jeśli produkt zmagazynowany da się użyć w
    >trakcji to jeszcze lepiej. Więc to nie tak całkiem głupi pomysł a już
    >napewno nie "totalny bezsens".

    A te straty to gdzie sie podziewają ?
    Bo jesli mozna przy okazji produkować cieplą wode ... to sie nie
    calkiem zmarnują :-)

    J.


  • 29. Data: 2020-09-02 12:21:17
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:9469538484$2...@s...com.
    ..
    Hello J.F., Tuesday, September 1, 2020, 6:53:11 PM, you wrote:
    >>>>> Takiego informacja znalazłem:
    >>>>> https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-bater
    ie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/
    >>>>> Baterie Li-S.
    >> A kiedys mowilo sie o Na-S. Sód tani i praktycznie w
    >> nieograniczonej
    >> ilosci ...

    >Przypomnij sobie temperaturę pracy i to, że trzeba ją stale
    >utrzymywać...

    Termosy sa dobre.
    A w razie dluzszego postoju ... 15 minut rozgrzewania ogniwa to i tak
    mniej niz ladowanie akumulatora :-)

    J.


  • 30. Data: 2020-09-02 12:30:59
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-09-2020 o 12:21, J.F. pisze:

    > 15 minut rozgrzewania ogniwa to i tak
    > mniej niz ladowanie akumulatora :-)

    A to zależy w jakim aucie, na jakiej ładowarce i na jaki dystans.
    Przy tych najszybszych odzyskasz w tym czasie kilkaset km zasięgu....

    https://wysokienapiecie.pl/24338-tesla-model-3-zachw
    yca-rozczarowuje/

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: