-
21. Data: 2020-09-01 22:20:19
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 01.09.2020 o 11:32, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Teoretycy-gawędziarze... Hydraulikę też w przewodach mocy umieścisz?
Nie, w rurkach obok. Ale jakby się uprzeć to i złącza rur hydraulicznych
mogą być biegunami akumulatorów.
Hydraulika, i to dużego ciśnienia to jest jakiś wielki problem.
Podłączenie przyczepy/pługa do Ursusa to jakieś 30-40 sekund i
rozwiązanie znane od kilkudziesięciu lat.
Poza tym baterii nie muszą wymieniać sami użytkownicy, mogą to robić
przeszkoleni pracownicy obsługi, tak jak to jest przy LPG.
Problem większym, póki co z wymiennymi akumulatorami jest faktyczna
pojemność za jaką użytkownik miałby zapłacić. Bez jakiegoś
ustandaryzowania wymiarów i pojemności akumulatorów się raczej nie obędzie.
A jak jeszcze podjedzie klient, który będzie chciał akumulator
naładowany tylko w 50%, to co, założymy mu capacity-locka?
-
22. Data: 2020-09-01 22:31:06
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 01.09.2020 o 22:20, nadir pisze:
> Hydraulika, i to dużego ciśnienia to jest jakiś wielki problem.
errata
Miało być; "nie jest jakiś wielki problem".
-
23. Data: 2020-09-02 09:35:14
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Tuesday, September 1, 2020, 6:53:11 PM, you wrote:
>>>> Takiego informacja znalazłem:
>>>> https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-bater
ie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/
>>>> Baterie Li-S.
> A kiedys mowilo sie o Na-S. Sód tani i praktycznie w nieograniczonej
> ilosci ...
Przypomnij sobie temperaturę pracy i to, że trzeba ją stale
utrzymywać...
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
24. Data: 2020-09-02 09:39:22
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello K,
Tuesday, September 1, 2020, 7:16:10 PM, you wrote:
>> Albo wymysla jakies sodowo-tlenowe ...
> Albo pojda w wodor co jest najbardziej mozliwe.
Pisałem ze 100 razy - wodór to albo produkcja CO2 albo marnowanie
energii w elektrolizie. Totalny bezsens.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
25. Data: 2020-09-02 10:10:51
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Wed, 2 Sep 2020 09:39:22 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello K,
>
> Tuesday, September 1, 2020, 7:16:10 PM, you wrote:
>
>>> Albo wymysla jakies sodowo-tlenowe ...
>> Albo pojda w wodor co jest najbardziej mozliwe.
>
> Pisałem ze 100 razy - wodór to albo produkcja CO2 albo marnowanie
> energii w elektrolizie. Totalny bezsens.
Współcześnie sprawność elektrolizy sięga 65%. Fotowoltaika i wiatraki
muszą mieć znaczny nadmiar mocy zainstalowanej nad średnią wytwarzaną. A
to znaczy że czasem będą wytwarzać energię w nadmiarze. Dobrym pomysłem
jest jej magazynowanie a jeśli produkt zmagazynowany da się użyć w
trakcji to jeszcze lepiej. Więc to nie tak całkiem głupi pomysł a już
napewno nie "totalny bezsens". Słyszałeś o planach Islandii (gdzie mają
energię prawie za darmo zostania wielkim eksporterem wodoru trakcyjnego?
--
Jacek
-I hate haters-
-
26. Data: 2020-09-02 11:40:19
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2020-09-02 o 09:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello K,
>
> Tuesday, September 1, 2020, 7:16:10 PM, you wrote:
>
>>> Albo wymysla jakies sodowo-tlenowe ...
>> Albo pojda w wodor co jest najbardziej mozliwe.
>
> Pisałem ze 100 razy - wodór to albo produkcja CO2 albo marnowanie
> energii w elektrolizie. Totalny bezsens.
>
Wodoru na skalę przemysłową nie pozyskuje się z elektrolizy, ale z metanu.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Reforming_parowy
Co ciekawe - wodór może być produktem ubocznym w produkcji polipropylenu
(Grupa Azoty). Natomiast w Grupie LOTOS jest coś takiego jak WOW - Węzeł
Odzysku Wodoru z przerobu ropy.
T.
Tu jakieś dodatkowe informacje:
https://glowny-mechanik.pl/2020/05/13/startuje-nowy-
program-wodorowy-pgnig/
-
27. Data: 2020-09-02 12:08:00
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5f4f6884$0$17355$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 2020-09-02 o 09:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello K,
>> Tuesday, September 1, 2020, 7:16:10 PM, you wrote:
>
>>>> Albo wymysla jakies sodowo-tlenowe ...
>>> Albo pojda w wodor co jest najbardziej mozliwe.
>
>> Pisałem ze 100 razy - wodór to albo produkcja CO2 albo marnowanie
>> energii w elektrolizie. Totalny bezsens.
>
>Wodoru na skalę przemysłową nie pozyskuje się z elektrolizy, ale z
>metanu.
>https://pl.wikipedia.org/wiki/Reforming_parowy
To teraz - w przyszlosci moze byc z elektrolizy.
>Co ciekawe - wodór może być produktem ubocznym w produkcji
>polipropylenu (Grupa Azoty).
Ciekawe. A z czego oni ten polipropylen robia ?
Bo albo z metanu i faktycznie jest nadmiar wodoru, albo z ropy - wtedy
raczej niedomiar.
>Natomiast w Grupie LOTOS jest coś takiego jak WOW - Węzeł Odzysku
>Wodoru z przerobu ropy.
Ciekawe. Bo raczej potrzebuja wodoru do crackingu ropy.
Wodor powoli nadciaga
https://www.lotos.pl/322/p,174,n,5087/centrum_prasow
e/aktualnosci/pomorska_dolina_wodorowa_ze_wsparciem_
lotosu
"Do zasilania ogniw wodorowych napędzających silnik elektryczny
potrzebny jest wodór o bardzo wysokiej czystości (99,999%). Takie też
wymagania będzie wkrótce spełniał wodór produkowany przez Grupę LOTOS
i doczyszczany na instalacji oczyszczania wodoru, która powstanie na
terenie rafinerii w Gdańsku."
i elektrolizery nie straszne
https://www.lotos.pl/322/p,174,n,5080/centrum_prasow
e/aktualnosci/lotos_inicjuje_kolejny_projekt_w_zakre
sie_wodoru
Ciekawe - tani prad z wiatrakow, czy ta wysoka czystosc zmniejsza
koszt docelowego wodoru ...
J.
-
28. Data: 2020-09-02 12:14:12
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1a1in0j7qfhue.1tmzp9xvwtkkq$.dlg@40tude
.net...
Dnia Wed, 2 Sep 2020 09:39:22 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Tuesday, September 1, 2020, 7:16:10 PM, you wrote:
>>>> Albo wymysla jakies sodowo-tlenowe ...
>>> Albo pojda w wodor co jest najbardziej mozliwe.
>
>> Pisałem ze 100 razy - wodór to albo produkcja CO2 albo marnowanie
>> energii w elektrolizie. Totalny bezsens.
>Współcześnie sprawność elektrolizy sięga 65%. Fotowoltaika i wiatraki
>muszą mieć znaczny nadmiar mocy zainstalowanej nad średnią
>wytwarzaną. A
>to znaczy że czasem będą wytwarzać energię w nadmiarze. Dobrym
>pomysłem
>jest jej magazynowanie a jeśli produkt zmagazynowany da się użyć w
>trakcji to jeszcze lepiej. Więc to nie tak całkiem głupi pomysł a już
>napewno nie "totalny bezsens".
A te straty to gdzie sie podziewają ?
Bo jesli mozna przy okazji produkować cieplą wode ... to sie nie
calkiem zmarnują :-)
J.
-
29. Data: 2020-09-02 12:21:17
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:9469538484$2...@s...com.
..
Hello J.F., Tuesday, September 1, 2020, 6:53:11 PM, you wrote:
>>>>> Takiego informacja znalazłem:
>>>>> https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-bater
ie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/
>>>>> Baterie Li-S.
>> A kiedys mowilo sie o Na-S. Sód tani i praktycznie w
>> nieograniczonej
>> ilosci ...
>Przypomnij sobie temperaturę pracy i to, że trzeba ją stale
>utrzymywać...
Termosy sa dobre.
A w razie dluzszego postoju ... 15 minut rozgrzewania ogniwa to i tak
mniej niz ladowanie akumulatora :-)
J.
-
30. Data: 2020-09-02 12:30:59
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 02-09-2020 o 12:21, J.F. pisze:
> 15 minut rozgrzewania ogniwa to i tak
> mniej niz ladowanie akumulatora :-)
A to zależy w jakim aucie, na jakiej ładowarce i na jaki dystans.
Przy tych najszybszych odzyskasz w tym czasie kilkaset km zasięgu....
https://wysokienapiecie.pl/24338-tesla-model-3-zachw
yca-rozczarowuje/