    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Temperatura HDD
    Date: Tue, 9 Apr 2013 00:22:42 +0200

    "Olaf Frikiof Skiorvensen" j...@4...com

    > Ja znam rozwiązanie twoich problemów.
    > Kup sobie laptopa, który nie gotuje dysków, tak, są takie.
    > A tego swojego starego laptopa

    Notebook ma raptem:

    () jedno widoczne gołym okiem pęknięcie obudowy
    () zalaną wewnątrz matrycę
    () choć pourazowe, to jednak nadal sprawne gniazdka USB
    () klawiaturę niemal cała, jeno spacja jest zszywana
    () akumulator wytrzymujący kilka minut
    () słabiuteńką kartę grafiki; oddzielną, dedykowaną,
    Ati/Radeon/AMD, ale słabiuteńką
    () 2 GiB RAMki DDR2

    za to ma

    () całkiem szybki CPU
    () ogólnie dobrą/wytrzymałą konstrukcję mechaniczną
    () sprawne gniazdko SDHC (stale/zazwyczaj tam jest włożona
    karta z dwiema partycjami; w razie startowania notebooka
    z tej karty mam widoczną systemową partycję DOSową
    z partycjonerem, natomiast w czasie zwykłej pracy
    mam widoczną pozostałą partycję z danymi)
    () na słocie Express ma USB3 i eSATA, z tym, że
    eSATA nie rozwija podniebnych szybkości; nie
    wiem, jak jest z USB3, bo nie mam dysków z USB3...

    To ostanie sprawia, że WXP nie chce się hibernować, zatem notebook
    jest usypiany. Obecny dysk ma ponad 7 tysięcy godzin pracy (czyli
    pracuje około 2 godzin dziennie) i mniej więcej tyle samo cykli
    włączenia/wyłączenia. Komputer bardzo często był uderzany, często
    był noszony -- raczej niezbyt delikatnie, bardzo dużo godzin
    przepracował w łóżku, czyli miał zatkane otwory wentylacyjne...

    Ale (wbrew pozorom) najgorsze są warunki ,,normalne'' -- gdy komputer
    znajduje się na zwykłym, drewnianym stole szalejący dysk rozgrzewa się
    bez trudu do temperatury 55 stopni Celsjusza -- aby zmniejszyć temperaturę,
    można komputer postawić na jakimś podwyższeniu -- odsunąć od stołu. Obecnie
    są 2 BadBlocki (złośliwie szukając można znaleźć ponad 6 tysięcy w 2 grupach,
    ale te 2 są krytyczne) i oba powstały na partycjach systemowych. Obecnie
    te miejsca są wyizolowane i z dyskiem nie mam trudności. Wkrótce zamierzam
    dysk potraktować oprogramowaniem Seagate i zobaczyć, co sam Seagate o tym
    dysku myśli.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'