  • Data: 2013-04-09 19:46:14
    Temat: Re: Temperatura HDD
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "m4rkiz" kk1d7l$eqs$...@d...me

    > jestes pewien ze nie trzeba mu udroznic radiatora lub doprowadzic wentylator do
    uzytku? 55 stopni to raczej sporo a biorac pod
    > uwage te kilka watow ktore wydziela sie na dysku to byle przeciag w obudowie
    powinien zalatwic
    > sprawe...

    Gdy odkurzam mieszkanie, odkurzam też notebook -- a odkurzam
    niemal codziennie. Zazwyczaj jest (na AirFlow) nieco ponad
    40 stopni Celsjusza, teraz jest 42. Sam CPU dochodzi często
    do setki, gdy jest mocno obciążony.

    Na dysku są najwyraźniej tylko 2 badblocki oddalone od siebie
    niestety o wiele GB. Oba powstały tam (i wtedy), gdzie były
    używane partycje systemowe z WXP. Na dodatek jeden powstał
    tam, gdzie raczej nie pisałem w czasie noszenia notebooka.
    Błąd objawił się bardzo boleśnie -- nie mogłem zmieniać
    ustawień karty graficznej, przez co miałem utrudniony
    dostęp do ,,nowoczesności XXI'', jaką jest DVBT, do
    której mam dostęp dzięki tunerkowi wpiętemu do USB
    i dużej antenie siatkowej -- w czasie oglądania TV
    komputera nie noszę a ustawień karty graficznej
    nie ruszam bez powodu i tym powodem jest zwykle
    tunerek DVBT. Drugi błąd objawił się trudnościami
    w korzystaniu z dysku.

    ,,Fabryka'' wstawiła dysk WDC o pojemności 250 GB
    z 5400 rpm, teraz jest tutaj Seagate 500 GB z 7200 rpm.
    I ten WDC wytrzymywał wyższą temperaturę niż wytrzymuje ten Seagate.

    Najwyraźniej tez WDC był odporniejszy na uderzenia
    niż Seagate, choć to Seagate z GForsem.

    -=-

    Moim kolejnym kandydatem będzie chyba dysk firmy
    Hitachi -- wcześniejszej rywalki firmy Seagate.

    -=-

    Jak na razie -- najwięcej można utracić w wyniku złego połączenia
    USB na dyskach zewnętrznych łączonych poprzez USB. I nie o to chodzi,
    że mam uszkodzone gniazda w notebooku, bo te jednak są całkiem dobre
    pomimo wielokrotnych uszkodzeń. Gniazda w dyskach (bardzo delikatnie
    używane) są zbyt słabe.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'