  • Data: 2010-06-24 23:00:49
    Temat: Re: Tematy prac magisterskich (?)
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> szukaj wiadomości tego autora

    > Pozwolę się niezgodzić. Pisałem o rzeczach praktycznych (chyba, że mamy
    > inną definicję praktyczności). A brak umiejętności wdrożenia i realiów
    > ekonomicznych skutkuje tym, że potem:
    > -w projekcie jest tryliard różnych wartości oporników, otworów. Bo po co
    > starać się stosować jedynie kilka wartości?
    > -używa się jakiś wypaśnych scalaków, które pół roku później są
    > niedostepne, -projektant nie potrafi się dogadać z techikami, mechanikami.
    > Technicy klną na projektantów, albo po prostu ich zlewają byle swoje
    > odbębnić.

    ale to juz zalezy od polityki i struktury firmy.
    przykro mi to stwierdzic ale wiekszosc firm niestety leci 'na ilosc' i to o
    czym wspominasz to po prostu koniecznosc 'ekonomiczna' - zadowolony klient
    nie placi...

    ad. powyzszych marudzen - od tego jest project manager zeby nad tym panowac.
    najlepiej Senior Project Manager. wciskanie na to stanowisko swiezo
    upieczonego magistra owszem, jest tanie, ale na tym zalety tego rozwiazania
    sie koncza, i pozniej masz takie kwiatki o jakich piszesz.

    btw. zapominasz ze mozna do roboty brac magistra ktory wczesniej konczyl
    technikum, a nie np. liceum ;)
    no i ze swiezo upieczony magister to jeszcze nie jest 'pelnowartosciowy'
    pracownik ktory moze sobie dopisac do cv 'z doswiadczeniem x lat przy y
    projektach' - wdrozenie jednego czy dwoch projektow to dopiero poczatek
    kariery zawodowej... zwroc uwage jak wielu studentow pracowicie dlubie przy
    projektach opensource tylko po to zeby nie 'zastac' sie pomimo braku zlecen
    i poszerzac doswiadczenie zawodowe...

    > Zrobienie samodzielnego małego wdrożenia spowoduje, że taki projektant

    j/w. ja sie troche nie dziwie ze projektant na ktorego barki ktos wrzuca
    zarzadzanie projektem i ergonomike ma to w d. to nie jego zakres obowiazkow
    po prostu - zadaj pytanie czy mu za to w ogole placa.

    > Przykład z życia:
    > Płytka ze złączami, przyciskami i kontrolkami wystającymi w czterech
    > kierunkach z płytki. Płytka ma być wsunięta w wyfrezowaną obudowę.
    > Jest projekt w CADzie, projektanci wszystko zrobili git, tyle że
    > przychodzi technik i się pyta, jak do cholery on ma włożyć płytkę do
    > obudowy? Na to projektant: a mnie to nie interesuje, to problem
    > techniczny.

    ke? to problem braku dokumentacji. j/w. technik powinien w tym momecie
    posunac do project managera i zglosic problem.
    algorytm skladania danego elementu jest czasem wiecej wart niz sam projekt
    elementu ;)

    > I większość termostatów albo przeregulowuje, albo ma megauchyb.
    > Albo ja taki przewrażliwiony jestem na małe różnice temperatury.

    huh? no to kup najprostszy rekuperator z wiatraczkami i machnij prosty
    analogowy sensor ze sprzezeniem zwrotnym na temperature...
    mozliwe ze brakuje ci ciepla radiacyjnego a nie temp. powietrza? jakiegos
    halogena domontowac w takim razie, ktory bedzie sie wlaczal jak temp. spada
    - dzieki temu jesli np. podmuch wiatru 'usunie' cieple powietrze i okno sie
    zamknie, to zamiast czekac az pokoj znow sie rozgrzeje to odczujesz cieplo
    'natychmiast' .

    > No właśnie - tu wchodzi etap badań.

    ale bez przesady, to nie jest temat dla magistra. mozliwe ze masz
    doswiadczenie z kiepskimi technikami, ale mysle ze w mysl
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_Petera angazowanie w tego typu
    projekt rownie kiepskiego magistra spowoduje tylko i wylacznie wzrost
    komplikacji i kosztow... byc moze dlatego wiele firm probuje zatrudniac
    studentow, a juz niezbyt chce upieczonych magistrow ;)

    > Jest to pewne rozwiązanie, ale koronne argumenty przeciw:
    > -LEDy są o wiele droższe,
    > -ich mocowanie jest zazwyczaj niepasujące do starej lampy, powodzenia w
    > wierceniu w nierdzewce będąc na linie na szczycie masztu... dorabianie
    > okuć, tu gererują się takie koszty...

    tak, ale ledy 'starczaja na dluzej' i nie trzeba np. wspinac sie na maszt
    zeby je wymieniac.
    ad mocowania - nieprawda, jest multum ofert ledow w oprawach 'standardowych'
    zarowek, a jesli nie ma akurat do twojego modelu, to sa tyci ledy , np. z
    serii luxeon rebel ktore mozna upchnac praktycznie we wszystko.

    > Na jachcie raczej nie ma miejsca na kilka amperomierzy. Poza tym korozja
    > od razu je zje.

    zalezy jakiego rozmiaru jaht ;) jesli to ma nie zajmowac miejsca to
    wystarczy mikrokontrolerek z glosniczkiem, przy czym zapewne glownym
    problemem bedzie obudowa ;)

    fakt , diabel tkwi w szczegolach, ale zauwaz ze proponujesz 'niszowe'
    produkty - w sensie porozmawiajmy o rynku na w/w projekty... to sa raczej
    jednostkowe sprawy ktore mozna sobie 'hobbystycznie' wyrzezbic (ew. komus to
    zlecic) i niestety tanie to nie bedzie. jesli jednak porownasz to do kosztu
    wynagrodzenia magistra, to i tak mysle taniej wyjdzie jednak dlubac 'domowo'
    . na poczatek mysle dobrze poszukac wlasnie juz 'dobrze dzialajacych'
    urzadzen, i ew. na ich bazie probowac budowac w/w .