    From: Bart z Uc <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Temat oponowy - Battlax BT020 czy warto?
    Date: Mon, 21 Sep 2009 05:40:19 -0700 (PDT)

    On 21 Wrz, 14:08, Artur Zabroński <a...@g...com> wrote:

    > Chłopaki robicie mi syf z mojego pięknego wątku o oponach!
    > Artur

    prosta zasada: mieć czy być..? BT020 to fajna opona turystyczno-
    sportowa z naciskiem na to pierwsze - będzie żyła długo i szczęśliwie,
    ale mega-gripu się po niej nie spodziewaj. Miałem taką raz
    (dwuskładnikową)... i więcej nie kupię - o ile na suchym, czystym i
    ciepłym asfalcie nie było problemów, o tyle przy innych niz wymienione
    czynnikach, sv1000 robił z dupy jesień średniowiecza...
    więc musisz odpowiedzieć sobie sam czego chcesz od opony - mój typ na
    chwilę obecną to Battlax BT015, ale żyła tylko 5700km i wylazło płótno
    (nigdy nie palona...) za to dawała to czego chciałem - mega-fun ;-) ,
    zaś najgorsze jakie miałem to Metzeler MEZ4 - gdyby nie sprzedaż moto
    (fazer1000) to pewnie przeżyłaby motocykl, tyle że była wyprodukowana
    z dębowych wiórów odpadowych i ślizgała się nawet na gorącym suchym
    asfalcie.
    Co jeżdziec to opinia - każdy ma swoje preferencje, adekwatne do
    oczekiwań, stylu jazdy i portfela. jak chcesz, to mój mini ranking
    (malejąco):
    1. BT015 - mega grip na suchym i mokrym, gumy nawet z szyny
    tramwajowej - no problem, najlepsza opona jaką miałem (cb1000r)
    2. Conti RoadAttack - bardzo dobra opona po wstępnym nagrzaniu, ale
    też żyje krótko (SV1000S)
    3. Michelin PilotSport - kompromis pomiędzy ceną, gripem a trwalością,
    uniwersalna w każdych warunkach (cb1000r, SV1000S)
    4. D208 - stara ale jara, bez rewelacji, ale daje rade, żyje dłużej
    raczej niż jeżdzi (SV1000S)
    5. Conti Force - niezła opona w średniej klasie turystycznej, łatwo
    nie miała, ale dzielnie się trzymała (FZS1000Fazer)
    6. D207 - stara ale nie jara, bardzo się ząbkuje i szybko traci swoje
    własności
    7. D205 - turystyczne drewno, słabo ścieralne, słabo klejące
    8. Macadam 100 - może na motocykle do 60KM daje radę, zupełnie nie dla
    moich zastosowań, żyje prawie wiecznie
    9. Mez4 - śmieć, oddałbym nową za darmo gdybym miał taką, żyje
    40-50kkm? nie wiem, ale to jakaś inna bajka...
    Mój styl jazdy to raczej solo, szybko podgrzał, szybko ostygł, przód
    ma ciężko bo mocno opóźnia/dymi przy odstawce, tył ma ciężko bo to on
    robi większość przebiegów i dźwiga co chwilę. Nie, to nie turystyka,
    choć i czasem opony robią po 1000km dziennie... Jeśli tył przejedzie u
    mnie więcej niż 6-7kkm przy dobrym gripie, to już jest kozak, gum co
    robią po 20kkm to ja wogóle nie chcę. aha - tylko nowe i tylko z
    bieżącej produkcji.
    Zatem jak widzisz - dla każdego coś miłego (innego)

    Pozdro!
    Bart z Uc aka dreeechu ;-)
    cb1000r
    trx700xx