  • 31. Data: 2013-02-08 15:03:21
    Temat: Re: Temat jazdy bez prawka przez Policję
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-02-08, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Znaczy dzigit na moto i halt?

    Chyba tak, raz udalo mi sie wyciagnac od policjanta, ze kontroluja bo wielu
    na motocyklach jezdzi bez prawka. Jak sie okazalo pozniej 100 PLN o ktorych
    nawet nie wiedzialem bo moto pozyczone sobie zabral chociaz wszystko bylo OK :-)

    > To może coś się wyjaśni.

    Tego sam jestem ciekaw.

    > Heh, może i to zrozumiesz. Do mnie tam kiedyś nocną porą z długą
    > wyskoczyli. Nie, nie uciekałem. Później się dowiedziałem o co chodziło.

    To moze i tez bym zrozumial, zreszta kiedys tez w jakiejs wsi zatrzymal mnie
    policjant nie chcial dokumentow ani zebym dmuchal, kazal otworzyc bagaznik,
    zajrzal, zapytal co jest w tej torbie i kazal jechac.

    Chyba tez bys nie byl zadowolony jakby Cie rano zatrzymali ma malej uliczce
    po ktorej chodzi sporo osob bo jest pare szkol w okolicy i kazali pokazywac
    co masz w bagazniku, kieszeniach i przegladali Ci portfel?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 32. Data: 2013-02-08 17:29:46
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-08 15:03, AZ pisze:

> [...]
    > nawet nie wiedzialem bo moto pozyczone sobie zabral chociaz wszystko bylo OK :-)

    Daruj, ale w takie opowieści to ja już nie uwierzę. Słyszałem o
    metodach w postaci gotówki na tankowanie w DR na okoliczność próby
    uniknięcia mandatu, ale:
    1. bezpodstawne zatrzymanie
    2. motocykl
    3. pożyczony
    4. pieniądze w DR o których nie wiedziałeś
    5. zginęły przy kontroli
    6. wszytko było ok

    Za dużo. Owszem, w kontrole motocyklistów bez PJ wierzę itd., ale
    powyższy zestaw to jednak...

    > To moze i tez bym zrozumial,

    Mówisz?

    > zreszta kiedys tez w jakiejs wsi zatrzymal mnie
    > policjant nie chcial dokumentow ani zebym dmuchal, kazal otworzyc bagaznik,
    > zajrzal, zapytal co jest w tej torbie i kazal jechac.

    Jak wracałem kiedyś w stanie po zdrowym spożyciu (powitanie lata nad
    wodą?) w czasie pielgrzymki papieskiej (87?) to mi plecak przewiskali w
    poszukiwaniu granatów itd. Sprawdzili, DO też i podwieźli do domu.
    Gdybym nie miał przy sobie DO, to bym skończył pewnie na dołku. No, ale
    papież był w DC, była prohibicja i w ogóle było 'zabawnie'. Nawet w
    takiej sytuacji sprawdził się mój pragmatyzm - jak zwykle zresztą.

    > Chyba tez bys nie byl zadowolony jakby Cie rano zatrzymali ma malej uliczce
    > po ktorej chodzi sporo osob bo jest pare szkol w okolicy i kazali pokazywac
    > co masz w bagazniku, kieszeniach i przegladali Ci portfel?

    A co ma do tego zadowolenie? Masz częste kontrole to nie powinieneś się
    dziwić. Ja nie mam i taka 'kontrola' była dla mnie niejakim
    zaskoczeniem, niemniej uznałem, że najwidoczniej miała jakieś
    uzasadnienie (zaskoczony formą byłem, fakt).

    BTW - ciesz się, że nie miałeś takiej kontroli w USA i ja to piszę
    na poważnie.

  • 33. Data: 2013-02-08 17:49:01
    Od: a...@g...com

    W dniu piątek, 8 lutego 2013 17:29:46 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:

    > Daruj, ale w takie opowieści to ja już nie uwierzę. Słyszałem o
    >
    > metodach w postaci gotówki na tankowanie w DR na okoliczność próby
    >
    > uniknięcia mandatu, ale:

    Ale nie musisz wierzyc a ja wcale nie mam zamiaru Cię przekonywac, ze tak było bo o
    tej stowce dowiedzialem sie pare dni pozniej.

    > 1. bezpodstawne zatrzymanie

    A to podstawa nie jest kontrola? :-)

> [...]
    >
    > 5. zginęły przy kontroli
    >
    > 6. wszytko było ok
    >

    > Za dużo. Owszem, w kontrole motocyklistów bez PJ wierzę itd., ale

    No coz :-)

> [...]
    >
    > zaskoczeniem, niemniej uznałem, że najwidoczniej miała jakieś
    >
    > uzasadnienie (zaskoczony formą byłem, fakt).

    Kontrole mnie nie dziwia, przeszukanie jednak tak. Zadowolenie? A jakby Ci taka akcje
    pod domem zrobil i pozniej by sasiedzi na Ciebie patrzyli jak na przestepce no bo jak
    go policja zatrzymala to pewnie bandyta i zlodziej to nadal bys uwazal ze jest OK?

    > BTW - ciesz się, że nie miałeś takiej kontroli w USA i ja to piszę
    >
    > na poważnie.

    A USA to jakas wyrocznia jest i wzor normalnosci?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 34. Data: 2013-02-08 18:16:51
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "AZ" <a...@g...com> wrote in message

    > Bo ja podsumowujac ostatnie 4 lata
    > mialem z 10 kontroli jadac samochodem i z 30 motocyklem. Ostatnio nawet
    > w centrum Wawy zatrzymali mnie do kontroli po czym skontrolowali telefon,
    > laptopa, bagaznik i portfel.

    8 lat w UK, 320 tys km, 2 kontrole - jedna o 2 w nocy, druga o 3 w nocy -
    każda nie dłużej niż 5 minut.
    Ponadto w ciągu 8 lat widziałem ledwie 4 wycelowane w siebie suszarki.

    Ale.. sprawdzają inaczej, bardziej dyskretnie - wszędobylskie kamery
    momentalnie wyłapują auta bez ubezpieczenia, podatku lub przeglądu.

  • 35. Data: 2013-02-08 18:39:47
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-02-08 18:16, Hants pisze:
> [...]
    >
    > Ale.. sprawdzają inaczej, bardziej dyskretnie - wszędobylskie kamery
    > momentalnie wyłapują auta bez ubezpieczenia, podatku lub przeglądu.

    Zależnie od zachowania. Trzy lata temu kiedy kręciłem się bez GPS po 23
    w sobotni wieczór szukając właściwej drogi do celu. Przejeżdżając 3 raz
    pod tą samą dyskoteką (kamer od groma), na skrzyżowaniu gdy stanąłem na
    stop zrównał się ze mną Pan Policjant na motorze. Policjant pokazał
    żebym otworzył szybę, co uczyniłem, zapytał mnie czy mam ubezpieczenie
    (samochód z brytyjską rejestracją) i co ja tu robię i czemu mój brat
    urzęduje z tyłu w śpiworze. Po wytłumaczeniu ustnym, bez pokazywania
    czego kol wiek, brat zaspany wyłonił się ze śpiwora, powiedział żeby jechać.

  • 36. Data: 2013-02-08 18:48:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-08 17:49, a...@g...com pisze:

    > Ale nie musisz wierzyc a ja wcale nie mam zamiaru Cię przekonywac, ze tak było bo o
    tej stowce dowiedzialem sie pare dni pozniej.

    Tym bardziej nie uwierzę.

    > A to podstawa nie jest kontrola? :-)

    Nie. W kontekście dyskusji musi być jakieś inne uzasadnienie. Kontrola
    dla kontroli to rzecz od dawna niespotykana - nawet w Polsce.

> [...]
    bo jak go policja zatrzymala to pewnie bandyta i zlodziej to nadal bys uwazal ze jest

    Tak, ok :) Sąsiedzi mnie znają i przy takiej akcji prędzej by były
    pytania o co chodzi, niż traktowanie mnie jako przestępcy, złodzieja
    itd. Gdyby służby przedobrzyły, to bym dochodził odszkodowania.

    > A USA to jakas wyrocznia jest i wzor normalnosci?

    Po dwakroć nie i dlatego o tym wspomniałem.

  • 37. Data: 2013-02-08 18:59:56
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "hisjusz" <h...@w...pl> wrote in message

    > Zależnie od zachowania. Trzy lata temu kiedy kręciłem się bez GPS po 23 w
    > sobotni wieczór szukając właściwej drogi do celu. Przejeżdżając 3 raz

    A to inna bajka. Zaparkowalismy w nocy auto bardzo blisko Big Bena,
    zrobilismy kilkadziesiąt kroków w stronę Westminsteru i od razu zostalismy
    zatrzymani do kontroli. Wszyscy mielismy usprawiedliwiające aparaty foto
    przy sobie, więc skończyło się sesją foto z paniami policjantkami :-)

    Prawa jazdy nie sprawdzali, więc tego epizodu nie wliczyłem do mojej
    statystyki.

  • 38. Data: 2013-02-08 19:05:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > 8 lat w UK, 320 tys km, 2 kontrole - jedna o 2 w nocy, druga o 3 w nocy
    > - każda nie dłużej niż 5 minut.

    Spoko - w Polsce od dawna taki wynik też nie jest czymś dziwnym.
    Wystarczy popytać znajomych (takich, którym można wierzyć).
    Podwyższyć mogą to tylko 'akcje dmuchanka', które się odbywają np.
    we Francji od jakiegoś czasu. Kiedyś to tylko na przelotówkach
    robili, jakiś czas temu zaczęli w miastach.

    > Ponadto w ciągu 8 lat widziałem ledwie 4 wycelowane w siebie suszarki.

    No, nawet AR można oficjalnie posiadać ;)

    > Ale.. sprawdzają inaczej, bardziej dyskretnie - wszędobylskie kamery
    > momentalnie wyłapują auta bez ubezpieczenia, podatku lub przeglądu.

    Trochę inny system itd. Jak będzie potrzeba to wyrosną spod ziemi
    i skontrolują.

  • 39. Data: 2013-02-08 19:45:22
    Od: a...@g...com

    W dniu piątek, 8 lutego 2013 18:48:09 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:

    > Tym bardziej nie uwierzę.

    No i nie ma sie co sprzeczac, cala historie wrzucilem raczej jako ciekawostke ale po
    przebytych kontrolach i meczeniu pytaniami "panie Arturze co robimy?" a pozniej
    puszczano wolno, jestem w stanie uwierzyc, ze ta stowka tam byla.

    > Nie. W kontekście dyskusji musi być jakieś inne uzasadnienie. Kontrola
    >
    > dla kontroli to rzecz od dawna niespotykana - nawet w Polsce.

    Jak widac spotykana :-)

    > Tak, ok :) Sąsiedzi mnie znają i przy takiej akcji prędzej by były
    >
    > pytania o co chodzi, niż traktowanie mnie jako przestępcy, złodzieja
    >
    > itd. Gdyby służby przedobrzyły, to bym dochodził odszkodowania.

    Nawet gdyby nie uzasadnili czym jest spowodowana cala sytuacja (bo jakis przestepca
    jezdzi takim samochodem, bo komus niedawno jumneli, cokolwiek innego) zamiast
    odpowiedzi ze nie musi mnie o tym informowac a na rzadanie protokolu przeszukania
    stwierdzil ze to kontrola bagazu i nie ma takiego obowiazku? Zreszta po opisaniu pani
    w KGP calej sytuacji pani byla mocno zdziwiona i potwierdzila, ze ta kontrola zgodna
    z prawem nie byla. Zobaczymy co powie druga strona i jej przelozony, byc moze sie
    okaze, ze cala sytuacja nie miala miejsca a ja jestem schizofrenikiem i sobie ja
    wymyslilem.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 40. Data: 2013-02-08 20:15:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-08 19:45, a...@g...com pisze:

> [...]
    > a pozniej puszczano wolno, jestem w stanie uwierzyc, ze ta stowka tam byla.

    Ty wierzysz - ja nie. Długo już żyję i podobnie jestem sceptyczny w
    zakresie opowieści '"panie Arturze co robimy?" a pozniej puszczano
    wolno', ponieważ to też tak zupełnie bezpodstawne nie było.

    > Jak widac spotykana :-)

    Wiesz, jednostkowe przypadki mogą zaistnieć i jako takie podpadają pod
    moją definicję ;)

    > Nawet gdyby nie uzasadnili czym jest spowodowana cala sytuacja

    Tak, to nie ich rola. Znaczy ja rozumiem, że Ty chciałbyś wiedzieć,
    ale to niekoniecznie podstawa do satysfakcjonującej odpowiedzi.

    > (bo jakis przestepca
    > jezdzi takim samochodem, bo komus niedawno jumneli, cokolwiek innego) zamiast
    odpowiedzi
    > ze nie musi mnie o tym informowac

    Tak, nie musi. Może również nie powinien? Wiele zależy od rozpoznania
    i oceny sytuacji przez funkcjonariusza.

    > a na rzadanie protokolu przeszukania stwierdzil
    > ze to kontrola bagazu i nie ma takiego obowiazku?

    Bez żądania protokół winien być spisany w takiej sytuacji.

    > Zreszta po opisaniu pani
    > w KGP calej sytuacji pani byla mocno zdziwiona i potwierdzila, ze ta kontrola
    > zgodna z prawem nie byla.

    Jej opinia nie jest wiążąca.

    > Zobaczymy co powie druga strona i jej przelozony,
    > byc moze sie okaze, ze cala sytuacja nie miala miejsca a ja jestem
    > schizofrenikiem i sobie ja wymyslilem.

    Spisałeś dane funkcjonariuszy i złożyłeś skargę oficjalnie?
    Bo wiesz, Policja jednak ma swoje procedury i dba o wizerunek.