  • Data: 2016-08-11 17:16:27
    Temat: Re: Telex
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 11 Aug 2016 15:16:52 +0200, Michał Jankowski napisał(a):
    > Z cała pewnością dostawałem telegramy pisane z użyciem słowa STOP, na
    > pewno w czasach telegramów wyklejanych z pasków ale chyba także w
    > czasach wydruku z dalekopisu. Również z całą pewnością klient PPTiT nie
    > wiedział, jaki jest zestaw znaków teleksowych.
    > Nawet angielska Wikipedia pisze o charakterystycznym dla 'języka
    > telegraficznego' użyciu STOP jako kropki.
    >
    > Są liczne przykłady takich telegramów:
    > http://glos.umk.pl/2012/04/skarby/foto02.jpg

    A na koncu kropka :-)

    W adresie zas "=".

    > https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/ab
    /WatsonLloydGeorgeTelegram.jpg/530px-WatsonLloydGeor
    geTelegram.jpg

    a tu widze / i +, i cos dziwnego na koncu

    > Jestem prawie pewien, że użycie STOP było zalecane w instrukcji dla
    > klientów.

    I stad byc moze ten zwyczaj, a sama instrukcja pamietajaca Morse'a :-)

    Choc prawde mowiac - jak pamietam drukarki wierszowe, to kropke latwo
    bylo pomylic. Za slabo sie odbila, przypadkowo powstala, albo podobna
    do przecinka.

    J.