  • Data: 2013-12-23 21:51:51
    Temat: Re: Telewizory 4K jakoś podejrzanie szybko potaniały...
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.12.2013 16:25, Pszemol pisze:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Jak to obliczasz?
    telefon z androidem ma około 200-250 punktów na cal. nie ważne z jakiej
    odległości - i tak nie zobaczysz - choć najczęściej trzymasz go 25-40 cm
    od siebie. JEdnak metodą porównania, ustawiając telefon w optymalnej
    odległości stwierdzisz że jest różnica pomiędzy jedną kreską a dwoma.

    mój monitor wyświetla pi razy oko 100 punktów na cal. jest to dla mnie
    za duża ilość. o ile system operacyjny pozwala na dowolną zmianę
    czcionek, to strona we flashu już nie. moje oko ma 70-80cm do monitora.
    tak samo jak w przypaku telefonu jest to za dużo abym rozróżniał
    piksele. jednak są sytuacje gdy w programie graficznym coś potrzebuje
    ustawić - do pixela - wtedy zapuszczam żurawia do monitora i robię co
    muszę.

    PRzedmiotowy telewizor wyświetla 4 tyś punktów. gdybyś zakładał że
    oglądasz go z 70 cm, to miałbyś zdolność postrzegania punktów taką jak
    na monitorze komputera. W takim przypadku dłuższy bok telewizora
    musiałby mieć 40 cali czyli ponad metr! W takim przypadku (jesteś bliżej
    ekranu niż jego wymiar) będziesz miał problem z oglądaniem. Nie twierdzę
    że się nieda, ale to będzie na granicy widzę naprawdę - mózg podpowiada
    mi że wiem co tam jest. Rozwiązanie jest proste - trzeba się odsunąć od
    telewizora. ale zaraz zaraz. szczegółowość ekranu już była za duża! więc
    abyś widział przynajmniej tyle szczegółów ile przed chwilą, pojedyncze
    piksele muszą urosnąć, co przekłada się na wymiar ekranu. stąd kolega
    proponuje większy rozmiar telewizora.

    Czy moje zdanie podzielają konsumenci? Napewno nie. Znam wielu którzy
    kupują full hd 32 cale (tak samo nie rozróżnią pikseli) , a potem
    narzekają że to chińskie gówno i na starym CRT był lepszy obraz.

    ToMasz