  • Data: 2011-03-15 12:26:16
    Temat: Re: Telewizor umiera?
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnint6ps.m6d.joshua@tau.ceti.pl...

    > Ostatnio jednak zauważyłem, że coś złego się dzieje. Dość często (czasami
    > już nawet co kilka sekund lub częściej) słychać głośne "cyk" i obraz na
    > kineskopie mruga. Efekty jak typowe przy włączaniu i wyłączaniu starych
    > telewizorów, tyle że dla oka niemal niezauważalne.

    Jak już otworzysz "wrota" aby obserwować iskry, po jakimś czasie działania
    wyłącz "ze ściany" i pomacaj:) (ostrożnie! Może być jeszcze napięcie na
    kondensatorach)
    różne części z przewagą właśnie kondensatorów. Jak któryś będzie mocniej
    ciepły,
    to przy okazji wymień. Ja tak uratowałem kiedyś moje oglądadło. U Ciebie,
    oprócz
    wysokiego napięcia, może się szykować do zepsucia jakaś elektrolityczna
    pojemność.
    Co u "emerytowanych" telewizorów zdarza się częstawo.

    Artur(m)