  • 61. Data: 2015-02-07 18:06:44
    Temat: Re: Telewizor mówi że Rosjanie źli ludzie
    Od: masti <g...@t...hell>

    .

> [...]
    > Irak 1991-
    > Kuwejt 1991
    > Somalia 1992-94
    > Chorwacja 1994 (wyłącznie tereny etnicznie serbskie)
    > Bośnia 1995 (wyłącznie tereny etnicznie serbskie)
    > Iran 1998 (airliner)
    > Sudan 1998
    > Afganistan 1998
    > Jugosławia 1999
    > Afganistan 2001-
    > Pakistan 2003-
    > Irak 2003
    > Libia 2011-
    >
    > Ty podaj dla równowagi te w wykonaniu Rosji.

    Polska
    Czechosłowacja
    Węgry
    NRD
    Bułgaria
    Rumunia
    Jugosławia
    Korea
    Wietnam
    Czeczenia
    Abchazja
    Ukraina
    Angola
    i dzisiątki innych
    tyle, że u nich to się nazwya "bratnia pomoc"

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 62. Data: 2015-02-07 18:28:29
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    >Niestety - tylko internet:

    >Najważniejsze Inwazje niosące "demokrację" w wykonaniu USA.

    No tak. Tylko, ze w wielu tych wymienionych krajach wczesniej "demokracje"
    przyniesli komunisci :)

  • 63. Data: 2015-02-07 18:29:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2015 o 18:06 masti <g...@t...hell> pisze:

    > Polska
    > Czechosłowacja
    > Węgry
    > NRD
    > Bułgaria
    > Rumunia
    > Jugosławia
    > Korea
    > Wietnam
    > Czeczenia
    > Abchazja
    > Ukraina
    > Angola
    > i dzisiątki innych
    > tyle, że u nich to się nazwya "bratnia pomoc"

    No, jak tak liczymy to na mojej liście zabrakło paru krajów z Europy
    zachodniej, Egiptu, Turcji, Tunezji, Syrii i pewnie również dziesiątków
    innych.

    Dawaj te "dziesiątki innych" w wykonaniu Rosji- zrobimy porównanie. Sam
    jestem ciekaw czy tylko mi się wydaje, że to USA jest największym
    agresorem na świecie.

    TG

  • 64. Data: 2015-02-07 18:42:31
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 7 lutego 2015 18:07:21 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    > Bułgaria
    > Rumunia
    > Jugosławia
    > Korea
    > Wietnam
    > Czeczenia
    > Abchazja
    > Ukraina
    > Angola
    > i dzisiątki innych
    > tyle, że u nich to się nazwya "bratnia pomoc"
    >

    > --
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Polska
    Czechosłowacja
    Węgry
    NRD
    Bułgaria
    Rumunia
    Jugosławia?
    Ukraina
    Te państwa nie wchodzą do statystyki bo znalazły się w radzieckiej strefie wpływów
    wskutek ustaleń teherańskich i jałtańskich. Na pewno za zgodą a ponoć pod presją
    amerykańskiego prezydenta. Od końca wojny do rozpadu ZSRR Związek Radziecki nie
    prowadził na terenie podanych państw regularnej wojny. W zasadzie to nie prowadził
    żadnych większych działań z użyciem wojska na terenie demoludów. Liczbę ofiar na
    Węgrzech i Czechosłowacji proponuję równo podzielić pomiędzy USA I ZSRR. Net podaje
    że na Węgrzech zginęło 2500 osób O Czechosłowacji nie znalazłem dokładnych danych bo
    i szukać mi się nie chciało. Z tego co znalazłem to zabito kilkaset osób. Pomimo że
    jak zginie jedna osoba to o tą jedną jest za dużo to do milionów Związkowi
    Radzieckiemu daleko.

  • 65. Data: 2015-02-07 18:43:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2015 o 18:28 Czesław Wiśniak <c...@b...pl> pisze:

    > No tak. Tylko, ze w wielu tych wymienionych krajach wczesniej
    > "demokracje" przyniesli komunisci :)

    Zgadza się, jednak w większości przypadków nikt rządu USA nie prosił o
    przyniesienie "demokracji zachodniej". Stara dobra metoda na "marionetkę"
    nie jest usprawiedliwieniem.
    Ostanie 15 lat pokazało dobitnie, że ich wizja społeczeństwa/świata jest
    utopijna.
    Zabili Saddama - Irak praktycznie przestał istnieć, zabili Kadafiego - w
    Iranie panuje anarchia i ciągła wojna o władzę, zdestabilizowali cała
    Afrykę Północną i Bliski Wschód, za chwile przy pomocy Państwa Islamskiego
    rozwalą Syrię. Wszystko to w imię "demokracji" i "praw człowieka".

    TG

  • 66. Data: 2015-02-07 18:56:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > Te państwa nie wchodzą do statystyki bo znalazły się w radzieckiej strefie wpływów
    wskutek ustaleń teherańskich i jałtańskich

    nie, zupełnie nie wchodzą. napisz jeszcze, że o pomoc sami poprosili

    > Na pewno za zgodą a ponoć pod presją amerykańskiego prezydenta. Od
    >końca wojny do rozpadu ZSRR Związek Radziecki nie prowadził na terenie podanych
    państw regularnej wojny.

    oczywiscie bo nie mieli jaj by powiedzieć, zę ją prowadzą. Podobnie jak
    teraz na ukrainie. A te czołgi zawsze kupowali w sklepie

  • 67. Data: 2015-02-07 19:02:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2015 o 18:43 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]
    > Afrykę Północną i Bliski Wschód, za chwile przy pomocy Państwa
    > Islamskiego rozwalą Syrię. Wszystko to w imię "demokracji" i "praw

    Errata - powinno być: w Libii panuje anarchia i ciągła wojna o władzę

    TG

  • 68. Data: 2015-02-07 19:14:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2015 o 18:56 masti <g...@t...hell> pisze:

    > nie, zupełnie nie wchodzą. napisz jeszcze, że o pomoc sami poprosili

    Na mojej liście znalazły się tylko te kraje, w których USA dokonała
    regularnego bombardowania terytorium napadniętego ("wyzwalanego") kraju.
    Jeśli zastosujemy Twoje kryteria - listę trzeba będzie rozszerzyć o
    kilkadziesiąt pozycji i to licząc tylko od lat 70-tych.

    > oczywiscie bo nie mieli jaj by powiedzieć, zę ją prowadzą. Podobnie jak
    > teraz na ukrainie. A te czołgi zawsze kupowali w sklepie

    Na Ukrainie Putin nie wywołał wojny - sprowokowały ją Ukraina wraz z NATO.
    Chcieli osaczyć jego flotę czarnomorską przejmując najważniejsze bazy.
    Niestety przeliczyli się.
    Później to "już poszło". Wojna toczy się swoimi prawami, do końca nigdy
    nie wiadomo, kto jest
    agresorem a kto tylko odpiera ataki.
    Z naszych mediów niestety nie dowiesz się prawdy.

    TG

  • 69. Data: 2015-02-07 19:15:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Na Ukrainie Putin nie wywołał wojny - sprowokowały ją Ukraina wraz z NATO.

    powiedz sowim mocodawcom, że przeginają. Takie bzdury to możesz
    opowiadać kolegom obok z trollowni

  • 70. Data: 2015-02-07 19:18:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 Feb 2015 18:02:09 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Najważniejsze Inwazje niosące "demokrację" w wykonaniu USA.
    > Chiny 1945-46

    Zaraz zaraz - to chyba "czyszczenie Japonczykow".
    Zreszta z drugiej strony uderzylo ZSRR.

    A Chiny przed wojna to taki dziwny status mialy ... co sie dziwic, ze
    po wojnie tez.

    > Korea 1950-53

    Zaraz zaraz - to Korea polnocna napadla na poludniowa, US tylko jej
    bronily.

    > Chiny 1950-53

    Mozesz co wiecej ? Takiej wojny nie kojarze ... Tajwan ?

    > Kuba 1959-60

    Kuba w tych latach ? Chyba nie bylo, no moze tam jakas malutka
    "bratnia" pomoc ... za malutka.
    Ciekawe co na to Kubanczycy, z perspektywy lat ...

    > Kambodża 1969-70

    Kambodza ? jakies tam echa wojny wietnamskiej.
    Zobacz lepiej co sie dzialo pozniej.

    > Libia 1986
    > Libia 1986

    No, sprowokowane. I nikt tam nie chcial demokracji niesc, tylko drobne
    lanie sprawic - pomoglo.

    > Iran 1987-88

    Ale tym razem obcymi rekami.

    > Libia 1989

    Te dwa samoloty ? Nie warte wymieniania w tym kontekscie

    > Irak 1991-
    > Kuwejt 1991

    Zaraz zaraz. Oswobodzenie Kuwejtu to bylo.

    > Somalia 1992-94

    Znikome sily w ramach ONZ. Nie pomogli, wycofali sie, i co ?

    > Chorwacja 1994 (wyłącznie tereny etnicznie serbskie)
    > Bośnia 1995 (wyłącznie tereny etnicznie serbskie)

    No, bylo. Czy bezpodstawne ... hm...

    > Afganistan 1998

    A co wtedy bylo ?

    > Jugosławia 1999

    ???

    > Afganistan 2001-

    No wiesz, po WTC to w zasadzie prawidlowo.

    > Pakistan 2003-

    ??

    J.