  • Data: 2009-02-09 13:31:50
    Temat: Re: Telewizor LCD i problem z różnicówką.
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam następujący problem. Rodzina zakupiła nowy telewizor LCD. Telewizor ma
    > kabel zasilający trzyprzewodowy ze stykiem ochronnym. Po przyłączeniu przewodu
    > antentowego działa wyłącznik różnicowoprądowy. Sprawdziłem instalację - okazało
    > się, że "elektryk" zastosował RCD w instalacji dwuprzewodowej. Domyślam się, że
    > działanie RCD jest spowodowane rozpływem prądu pomiędzy PEN i uziemiony ekran
    > anteny. Mam jednak następujące pytanie. Czy to normalne, że w telewizorach LCD
    > zacisk ochronny jest połączony galwanicznie z ekranem gniazda antenowego? Czy
> [...]

    Nie wiem, mój TV ma zwykłą wtyczkę dwubolcową ;)... i wszystko śmiga
    ;)... generalnie taki układ może trochę pomóc ;P... lepiej, żeby ta masa
    zamykała się przez kabel uziemiający, niż przez jakieś inne sygnałowe
    ;)... wiele osób ma z tym problem i musi kupić separator ;)... tylko,
    jak mają zwykłe wtyczki, to nie wiedzą w czym rzecz ;P... a wyobraź
    sobie, że TV nie ma uziemienia, a Ty stawiasz obok kompa, obudowa
    wyzerowana i podpinasz sobie kabelek jakiś z kompa do TV... i prąd,
    który u Ciebie wywala różnicówkę płynie sobie śmiało tym kabelkiem,
    przez kompa itd ;).. w najlepszym wypadku są zakłócenia, a człowiek nie
    wie skąd ;)... no ale Ty już wiesz :D... leć do sklepu po separator i
    będzie dobrze!! :)...

    Pozdrawiam
    Konop