  • Data: 2009-02-10 11:28:08
    Temat: Re: Telewizor LCD i problem z różnicówką.
    Od: z...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Nie mozna łączyć zera i n w gniazdku gdy jest bezpiecznik
    > różnicowo-prądowy, to wbrew zasadzie działania. Tak się wykonywało
    > instalacje dwuprzewodowe.

    Ja nie piszę, że to jest dobrze lecz piszę, że może być taki kwiatek.

    > Jeżeli sygnał pochodzi z instalacji zbiorczej i zasilana z innej fazy to
    > tak moze być.

    A dlaczego?
    Zasilanie z sieci wchodzi na przetwornicę z separacją i teoretycznie jeśli nie
    są uszkodzone obwody wejściowe TV to upływność zasilania do PE powinna być na
    tyle mała, że nie powinno to mieć żadnego wpływu na działanie różnicówki.

    Polecałe separator lub odłączenie zera ochronnego tv od
    > zera w gniazdku poprzez przedłuzacz bez bolca. To nie pralka by było
    > zagrożeniem. U mnie w blokach nikt nie ma róznicówki i przeciez nikogo
    > nie zabiło. A przewód zółto-zielony w tv jest podłaczony do obudowy.

    Zgadzam się.
    I dodam, że jeżeli przedłużacz pomoże to trzeba koniecznie usunąć "zerowanie" z
    gniazdka. Przy takim połączeniu stosowanie różnicówki jest problematyczne (nie
    będzie działać w przypadku pojawienia się napięcia rażeniowego na obudowie lub
    jak w tym przypadku jej działanie będzie błędne).

    Zbyszek