  • Data: 2012-04-01 02:59:05
    Temat: Re: Telewizor HD jako monitor
    Od: Michal <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-31 12:57, BartekK pisze:

    > Ciężko porównywać karty "stare hi-end" z nowymi "lo-budget" ale stary
    > 8800GT to troszkę grzałka, w porównaniu do pasywnie chłodzonego
    > współczesnego radeona

    Wiesz, praktycznie dowolna współczesna karta graficzna nadająca się do
    gier i chłodzona pasywnie to jest grzałka. Granie=chłodzenie aktywne dla
    zadowalającej wydajności albo jest ~100 stopni na GPU i regulatorach
    napięcia. A jak ktoś nie musi grać to wystarcza mu wydajność rozwiązania
    wbudowanego w chipset lub APU - do filmów z powodzeniem wystarcza,
    chociaż to jest "na dziś" - oglądałem wyrenderowany w Blenderze Sintel 4k:

    File size : 4.20 GiB
    Duration : 14mn 48s
    Overall bit rate : 40.6 Mbps
    Format/Info : Advanced Video Codec
    Format profile : H...@L...1
    Width : 4 096 pixels
    Height : 1 744 pixels
    Display aspect ratio : 2.35:1
    Frame rate : 24.000 fps

    Jakość robi wrażenie, nawet po downscalingu do matrycy FullHD (w
    porównaniu z tym samym renderem 1080p i 2k) ale takie wideo potrafi
    4 rdzeniowego Phenoma II @4 GHz obciążać na 60-80% i dwa Radeony 4850 po
    ~40% w DXVA.

    > HD6670 za ~300zł,
    Jakbym miał płacić ~300 zł za Turksa z tylko 480 spu to dołożyłbym
    jeszcze te 50-60 zł do Everreena z normalną ilością 800 SPu. Tyle że dla
    mnie to za słabo - nie warto zmieniać z CrossFire 2x R4850 @680 (Asus
    TOP z Glaciatorem).
    Dla mnie ilość SPu cholernie się liczy, bo gram raz na parę miesięcy,
    ale GPGPU liczę praktycznie stale i wychodzi mi, że warto zmieniać
    dopiero na GCN, a tu R7770 z 640 SPu jest za słaby, a kolejny w szeregu
    R7850 który pasuje mi wydajnościowo kosztuje jednak ~1kzł.

    > który wcale nie wypada tak słabo:
    > http://www.hwcompare.com/10955/geforce-8800-gt-1gb-v
    s-radeon-hd-6670-oem-1gb/
    > (swoją drogą fajna stronka, maja dużo kart w bazie i można coś porównać)

    Co dalej nie uzasadnia sensu wymiany GF8800 na R6670, o zaproponowanym
    R4350 nawet nie wspominając, przy założeniu że osoba, która planuje
    parakonsolowe granie na tym 40" LCD + filmy nie lubi wymieniać kart "dla
    sportu". Jakbym miał zmieniać GF8800GT to na coś zauważalnie
    wydajniejszego, a nie R6670 - szkoda pieniędzy i czasu na takie zmiany.

    --
    /MB