    From: Michal <u...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Telewizor HD jako monitor
    Date: Sat, 31 Mar 2012 01:22:53 +0200

    W dniu 2012-03-30 21:09, K pisze:

    > Mialem GTS8800 jeden z pierwszych modeli

    Nie mówimy o archaicznym GTS8800 320/640 w 90nm (G80) tylko o GF8000 -
    G92(200) w 65nm. Jak ktoś ma GTS/GTX itp. to zaznacza ten fakt, a nie
    pisze po prostu o GF8800.

    > i zamienilem przypadkiem na RADEON'a HD4350 i powiem ci ze wydajnoscia
    > w grach jest zblizony do GTS8800

    Bez żartów proszę. Wydajność na poziomie 2-3 FPS w FHD w "dziadku"
    Crysisie nazywasz wydajnością? Ja jestem minimialistą używając od 3,5
    roku tej samej grafiki, ale bez przesady.
    Przypomnę: pytający chce to podłączyć do 40" TV = 1920x1080 LCD, bo
    HDReady w tym rozmiarze nie sprzedaje się już ze 2-3 lata, a no chyba że
    w Biedronce.

    > a poniewaz grywam tylko w starcrafta

    Wiesz, ja gram najczęściej w szachy ale nie sądzę by zadający pierwotne
    pytanie akurat to planował na 40" TV, więc nie przenoś proszę swoich
    zastosowań.

    > i ogladam czasem jakies filmy

    Z komputera? Niech zgadnę jakie. Do normalnego oglądania jest
    stacjonarny bluray - wygoda, cisza i zużycie prądu nieporównywalne.

    > to naprawde ale porowannie jest druzgocace dla GTS'a

    Te 2-3 FPS w Crysisie z 2007 r. jest naprawdę druzgocące ;>
    To jest wydajność grafiki wbudowanej w mobo, o wydajności APU nawet nie
    wspominając.

    > tym bardziej ze radek nie zre setek WAT'ow i nie grzeje sie jak Farelka

    GTS. Normalne G92 były znośne.
    Zresztą wiele to kwestia ustawień. Swoje R4850 mam do 2D ustawione na
    75MHz i 0,8V, bo ustawienia z Video BIOSu to nieporozumienie.

    > a ma tez wyjscie HDMI

    Oraz DSUB na kablu przypisaną na sztywno konfigurację wyjść DVI/DSUB/HDMI.

    > dzieki czemu mozna podlaczyc do TV albo monitora z takowym
    > wyjsciem.

    Tia, jak monitor niedawno był kupiony. HDMI w monitorach standardowo
    jest od roku, 1,5. Sam pracuję stale na 2 monitorach
    - albo 2x LCD albo LCD + CRT w zależności od zastosowań. I DVI-I
    zapewnia podłączenie czego się chce - mogę podłączyć 2x LCD po DVI,
    przez przejściówkę jeden CRT na DSUB, albo przez też przez przejściówkę
    TV przez HDMI. Konfiguracja wyjść 1xDVI/1xDSUB na kablu/1xHDMI tego nie
    zapewnia.

    > Tak ze 2 DVI i grzanie jak smok nie jest zadna zaleta.

    Jak dla kogo. Przypomnę że piszemy tu o pracy wielomonitorowej. Przez
    idiotyczny pomysł powielany na razie przez wszystkie konstrukcjew
    niereferencyjne z 1x DVI-I/ 1x HDMI / 2x miniDP w R7850 nie wiem czy nie
    skuszę się na któregoś z Keplerów ze średniej półki.
    Owszem - jest przejściówka HDMI->DVI i kolejna DVI-DSUB ale nie wróżę
    długiego życia takiej choince - 2 przejścówki + wtyczka DSUB wetknięte w
    delikatne gniazdo HDMI. W GTX6xx jakoś można było dać 2x DVI-I + 1x HDMI
    + 1x miniDP - jak dla mnie konfiguracja dużo sensowniejsza od tej w R7850.

    --
    /MB