  • Data: 2012-11-04 08:11:16
    Temat: Re: Telefon retro - AVR + moduł GSM
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Teraz trzeba wybierać dziewięć cyfr! Słownie: dziewięć. Powtórzmy to
    > jeszcze raz: dziewięć! Już ja widzę tych, co będą tego używali na co
    > dzień. Niezły dowcip.

    Kto mówił, że to ma być telefon używany na co dzień? Urządzenie ma być
    taką lekko kuriozalną ciekawostką, budzącą zdziwienie postronnych
    obserwatorów. To taka "interface archeology". Nasuwa się podobieństwo do
    projektu Tworse Key (http://www.youtube.com/watch?v=V9KckRf_MKo) - jego
    autorowi także nie chodziło przecież o prostotę i wygodę obsługi.
    Nie wspomnę już o tym, że ma to być mój pierwszy poważniejszy projekt z
    wykorzystaniem samodzielnie zaprogramowanego uC, więc aspekt edukacyjny
    również ma znaczenie.

    > Z tą różnicą, że jak były czasy jego świetności, to się wykręcało
    > numery pięcio-, albo sześciocyfrowe. W większych miastach, bo często
    > były to numery czterocyfrowe lub krótsze. To naprawdę jest duża różnica
    > (tak jak w swoim czasie "złote numery", tak w czasach świetności tarcz
    > numerowych poszukiwane były numery z "młodymi czyframi", broń Boże bez
    > zer).

    Trochę na siłę stwarzasz problemy. :) W przypadku najczęściej używanych
    numerów mogę przecież zrobić jakieś szybkie wybieranie - kilka numerów
    zapisać w EEPROM-ie Atmegi i odwoływać się do nich, kiedy wybrany numer
    będzie jednocyfrowy.
    Niemniej robiłem już przymiarki polegające na wykręcaniu współczesnych
    numerów na tej tarczy i problemu nie widzę. Zajmuje to więcej czasu, ale
    przecież nie o to w tym projekcie chodzi. On nie ma zastępować normalnej
    komórki. Gdyby tak na to patrzeć, to znajdzie się całe mnóstwo innych
    "niedomagań" - brak obsługi SMS-ów to tylko najmniejszy z nich.

    Poza tym znam kilku starszych ludzi, którzy jeszcze dzisiaj używają
    starych telefonów z tarczą (po wioskach, gdzie starsze centrale jeszcze
    obsługują wybieranie impulsowe).

    > ...no to ja jednak bym się skłonił w kierunku próby emulacji wybierania
    > metodą paszczową. Właściwie to niektóree komórki potrafią robić coś
    > podobnego.

    Tak, tylko wykonanie czegoś takiego nie jest czymś, co wybiera się na
    pierwszy projekt z programowanie uC. No i Atmega8 to jednak zdecydowanie
    za mało...
    Można by też zrobić to nieco inaczej - stosując jakiś moduł BT z
    funkcjonalnością audio. Szczególnie fajnie musiałoby to wyglądać z Siri
    z iPhone'a ("emulacja" operatorki ręcznej centralki). Tylko koszt
    całości wtedy rośnie (odpowiedni moduł BT jest kilka razy droższy niż
    moduł GSM), a końcowy efekt nie będzie już telefonem, a zaledwie
    słuchawką bezprzewodową. Nie wspominając już o tym, że nawet nie mam
    iPhone'a. ;)