    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Telefon retro - AVR + moduł GSM
    Date: 03 Nov 2012 22:38:30 GMT

    Atlantis napisał:

    > Doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Moim celem jest jednak stworzenie
    > czegoś, co będzie używane na co dzień. To ma być niebanalny, lekko
    > dowcipny projekt

    Teraz trzeba wybierać dziewięć cyfr! Słownie: dziewięć. Powtórzmy to
    jeszcze raz: dziewięć! Już ja widzę tych, co będą tego używali na co
    dzień. Niezły dowcip.

    > Koncepcja jest taka, że telefon ma działać tak, jak wtedy, gdy był
    > podłączony do linii telefonicznej. Z tą różnicą,

    Z tą różnicą, że jak były czasy jego świetności, to się wykręcało
    numery pięcio-, albo sześciocyfrowe. W większych miastach, bo często
    były to numery czterocyfrowe lub krótsze. To naprawdę jest duża różnica
    (tak jak w swoim czasie "złote numery", tak w czasach świetności tarcz
    numerowych poszukiwane były numery z "młodymi czyframi", broń Boże bez
    zer).

    > Nie... Procedura wybierania numeru będzie wyglądała trochę inaczej -
    > dokładnie tak, jak to miało miejsce w oryginale.
    > 1. Zdjęcie słuchawki z "widełek".
    > 2. Wybieranie za pomocą tarczy numerowej. [...]

    ...no to ja jednak bym się skłonił w kierunku próby emulacji wybierania
    metodą paszczową. Właściwie to niektóree komórki potrafią robić coś
    podobnego.

    --
    Jarek