  • 321. Data: 2011-04-02 16:05:23
    Temat: Re: Telefon jako wifi hotspot?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 Apr 2011 11:10:48 +0200, J.F. wrote:

    >Bo tam sie sprzedaje na ebayu ? :-)

    Zeby nie byc goloslownym - na www.ebay.com wlasnie reklama:
    "Instant sale - get up to $400 for your iPad or iPhone4"

    link prowadzi do
    http://srx.main.ebayrtm.com/clk?RtmClk&lid=860264&m=
    180589&pg=5197&aii=8167957889521340032&u=1H4sIAAAAAA
    AAAFMOTixRcCwoUjAwAiIrUwsrU2MF3%2BAQBSMDQ0NerszMFFsL
    QzNzS1NzCwtLUyNDYxMDA2MjXi4AFqF42jgAAAA%3D&i=-9999&g
    =4f2443321240a026825190e1ffcf1b35&uf=0
    lub
    http://green.ebay.com/instantsale/?utm_source=ebay&u
    tm_medium=BillBoard&utm_campaign=Ipad2andiPhone4&_tr
    ksid=p5197.m621

    Widac i w USA dwie stowy nie smierdza - oplaca sie zaplacic 200 i
    odebrac 400 :-)

    J.

  • 322. Data: 2011-04-02 18:01:48
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Widac i w USA dwie stowy nie smierdza - oplaca sie zaplacic 200 i
    > odebrac 400 :-)

    No nie chciało mi się wierzyć by było inaczej ale Pszemol tak przekonująco
    pisał , że uległem czarowi :-)

  • 323. Data: 2011-04-03 06:01:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com>

    > Chore jest to, by dostając niepotrzebny produkt i to za darmo
    > nie pozbyć się go na wolnym rynku z zyskiem.

    Chore jest to, aby tak gonić za każdym groszem aby sprzedawać prezenty...

  • 324. Data: 2011-04-03 06:04:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Tylko ze powiedzmy 600zl w Polsce to jest niemalo, a 150 euro w
    > Irlandii to nieduzo - wiec moze stad roznica w podejsciu marketingowym
    > :-)

    Cały szkopuł pewnie właśnie w tym...
    Na dodatek urządzenie wyjęte z pudełka jest "used", nieważne
    czy używane pół godziny, miesiąc czy pół roku, jest "used" a jako
    takie nie ma nawet połowy ceny nowego i się nie opłaca ludziom
    bawić w Ebaye, no chyba że z tego żyją bo mają duży obrót...

    > Na to dochodza jeszcze inne czynniki, ktore powoduja ze operatorzy
    > wola wcisnac klientowi telefon i wyzszy abonament.

    Oczywiście, bo cena jaką oni płacą za telefon w milionowym hurcie
    w fabryce w Chinach nie przypomina w ogóle ceny na "wolnym" rynku.

  • 325. Data: 2011-04-03 06:10:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    [...]
    > Widac i w USA dwie stowy nie smierdza - oplaca sie zaplacic 200 i

    Oczywiście że nie śmierdzą i dużo ludzi jest co się połakomi...
    Nie widuję jednak takich budek z telfonami w "malls" w USA
    jak u nas w "Galeriach" gdzie ludzie już za wczasu, przed podpisaniem
    kontraktu z Orange czy Plusem, kombinują aby wybrać "sobie" telefon
    nie taki który im się podoba tylko taki, na który jest najlepszy zbyt...
    Można powiedzieć że to jest zdrowy spryt, że "Polak Potrafi", ale jest
    to trochę chore że ludzie tak rozumują. Zresztą sam się łapie też na tej
    polskiej chorobie - pewnie wynika to z lat biedy w komuniźmie :-)
    Została taka skaza do kombinowania gdzie się da, podobna do tej
    skazy głodu u ludzi starszych, naszych dziadków i babć, co kromkę
    chleba upuszczoną na podłogę całują z szacunkiem bo pamiętają
    czasy głodu gdzieś w obozie czy wysłaniu na Syberię...

  • 326. Data: 2011-04-03 06:11:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Pszemol nieglupi chlop i rozumie.
    > Czesto na przykladzie wlasnym :-)

    W końcu Polactwa w sobie też wykorzenić nie jest mi łatwo :-)
    A czasem to Polactwo szkodzi a czasem się przydaje...

  • 327. Data: 2011-04-03 08:43:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Apr 2011 08:10:29 +0200, Pszemol wrote:
    >[...]
    >Nie widuję jednak takich budek z telfonami w "malls" w USA
    >jak u nas w "Galeriach" gdzie ludzie już za wczasu, przed podpisaniem

    Bo w USA inne podejscie i "komisy" nigdy nie byly modne ?
    Tylko uzywanymi samochodami sie handluje i uzywana odzieza w Salvation
    Army :-)

    Co moze wynikac z wielu rzeczy - od stosunku cen do zarobkow w pewnej
    grupie towarow, do odleglosci do takiego "mall" - co np ogranicza
    klientele do takiej ktora stac na samochod i tym bardziej na telefon
    za 200$.

> [...]
    >to trochę chore że ludzie tak rozumują. Zresztą sam się łapie też na tej
    >polskiej chorobie - pewnie wynika to z lat biedy w komuniźmie :-)

    A takze tego ze tak byl marketing operatorow u nas ustawiony, a w USA
    byc moze bylo calkiem inaczej.
    Tylko jak widac sie zmienilo i u nich jest dokladnie to samo tylko na
    innej platformie handlowej :-)

    Coz sie zreszta dziwic - myslisz ze tam sama elita jest ? Wiekszosc
    przeciez wyjechala tam z powodu biedy w ojczystym kraju :-)
    No dobra, ich dziadkowie wyjechali, oni sie juz w dobrobycie urodzili,
    tylko potem pare kryzysow bylo, ostatni sie ponoc jeszcze nie skonczyl
    :-)

> [...]
    >chleba upuszczoną na podłogę całują z szacunkiem bo pamiętają
    >czasy głodu gdzieś w obozie czy wysłaniu na Syberię...

    Taa, niedawno slyszalem o przedwojennych czasach. Zapalke dzielilo sie
    na czworo .. bo byly strasznie drogie z powodu podatku i panstwowego
    monopolu. Oczywiscie aby zarobic na zapalkach trzeba bylo opodatkowac
    zapalniczki. A ze przemyt kwitl - wprowadzono specjalne znaczki na
    zapalniczki.
    I chodzili po wsiach inspektorzy, rewizji nie robili bo nie wypadalo,
    ale prosili chlopow o ogien do papierosa - a nuz ktorys wyciagnie
    zapalniczke bez znaczka :-)

    Inna ciekawostke slyszalem - Era wlasnie docenila klientow z 15-letnim
    stazem, i zaoferowala im dowolny telefon za zlotowke. "no to co bylo
    robic - wybralem ten najdrozszy". Przyznasz ze glupota byloby inaczej.
    A potem sie moze okazac ze to ajfon jest, a nie dobry telefon, wiec do
    handlarza go :-)

    J.

  • 328. Data: 2011-04-03 08:51:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Apr 2011 08:04:34 +0200, Pszemol wrote:
    >Cały szkopuł pewnie właśnie w tym...
    >Na dodatek urządzenie wyjęte z pudełka jest "used", nieważne
    >czy używane pół godziny, miesiąc czy pół roku, jest "used" a jako

    "refurbished" :-P

    >takie nie ma nawet połowy ceny nowego i się nie opłaca ludziom
    >bawić w Ebaye, no chyba że z tego żyją bo mają duży obrót...

    Dlatego niektorzy u nas oferuja nierozpakowane pudelko :-)

    >Oczywiście, bo cena jaką oni płacą za telefon w milionowym hurcie
    >w fabryce w Chinach nie przypomina w ogóle ceny na "wolnym" rynku.

    Nie tylko. Sprzedaz telefonu to wiekszy obrot, a spadek obrotow zle
    wyglada w sprawozdaniu rocznym, kwartalnym i miesiecznym.
    A sa i inne "wskazniki" - zle wyglada spadek ARPU, czyli sredni
    przychod na abonenta, nieuwiazany latwiej odchodzi, a moze i nawet
    czasem warto sie pochwalic przez Urzedem Kontroli jakie to wysokie
    koszty pozyskania klienta ponosimy.

    No i tak mowiac szczerze - nowa fajna zabawka dobrze przyciaga
    klienta.

    J.

  • 329. Data: 2011-04-03 08:55:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Apr 2011 08:01:55 +0200, Pszemol wrote:

    >Chore jest to, aby tak gonić za każdym groszem aby sprzedawać prezenty...

    W przodujacym kraju odnosi sie je do sklepu ? :-)

    Masz przeciez konkret - co zrobic z niepotrzebnym produktem, ktory ci
    wcisneli ?
    Albo inny konkret z dawniejszych czasow - przy odpowiednim modelu
    moglo sie okazac ze zarobiles na sprzedazy tyle co abonamentu
    zaplacisz. Czyli masz numer za darmo. Nie brac ? Glupota :-)

    J.

  • 330. Data: 2011-04-03 18:11:28
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com>

    > Chore jest to, aby tak gonić za każdym groszem aby sprzedawać prezenty...

    Prezent to ja Ci mogę zaraz dać ;-)