  • 151. Data: 2011-03-22 00:14:57
    Temat: Re: Telefon jako wifi hotspot?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "rols rojs" <r...@r...com> wrote in message
    news:im8m5l$30l$1@usenet.news.interia.pl...

    > A u nas w Niujorku, ktos Cię świetnie podsumował :)
    > W Polsce nie płaci się za przychodzące i co Ty na to "cfaniaku" za dolara?

    To zapytaj tego cfaniaka z niujorku czy słyszał o firmie US Cellular...
    Też się w USA można ustawić tak że płacisz za połączenia wychodzące.

    Tylko jakie to ma znaczenie?

    To czy płacisz za przychodzące czy nie jest bez znaczenia.
    Liczy się to ile dzwonisz i ile za to płacisz w miesiącu, nie?

    No chyba że jesteś z tych, że sam do nikogo nie zadzwonisz
    tylko tzw. "dziada" puszczasz żebrząc aby ktoś do Ciebie dzwonił?

  • 152. Data: 2011-03-22 00:25:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie moga. Musza leciec IP przypisane do telefonu, bo tylko takie
    > router operatora tam skieruje. Reszta to juz oprogramowanie telefonu
    > do DNA/masquerady/firewall.
    >
    > No chyba ze zajrza gleboko w tresc, zobacza cos co zdradzi oryginalny
    > IP komputera np w naglowkach poczty.

    OK.

    > Ale posiadacze innych telefonow tez otrzymuja takie listy z AT&T, czy
    > tylko ci co maja iphona ?

    Nie znam takiego klienta z iPhonem czy bez któremu przysłano by
    taką wiadomość. Nie wypowiem się zatem. Wiemy tylko tyle, że
    umowa na pełnienie usług nie wyróżnia iPhone spośród smarfonów.
    Tethering kosztuje ekstra, niezależnie od rodzaju telefonu...
    Znając nastawienie ideologiczne Waldka do iPhone i Apple nie mam
    zaufania do czegokolwiek co powiedziałby negatywnego o iPhone.

    > A jakby tak monitorowal jakie pliki uzytkownik sciaga i raport
    > wysylal, to bylby jeszcze lepszy, bo przeciez moga byc zabronione :-)

    Jeśli tylko coś nie jest zabronione to jest dozwolone...

    > Bo to jest amerykanski model taryfikacji a nie prepaid.
    > U nas sie nie placi za odbieranie.

    U nas w USA też jest taka firma, nazywa się US Cellular...
    Też masz przychodzące połaczenia za friko, wliczone w abonament.
    Ale to jest unikat. Reszta providerów kasuje za przychodzące i wychodzące
    tak samo. Minuta jest minuta, niezależnie w którą stronę.

    > Dla odbiorcy tez ?

    Nie rozumiem pytania... Obie komórki po dwu stronach rozmowy
    są w AT&T i minuty rozmowy nie odliczają się wtedy od limitów
    na rachunkach po żadnej ze stron.

    > Generalnie placi. Czasem mniej, czasem niby wcale - ale wiadomo - nic
    > za darmo.

    No właśnie. A wewnątrzsieciowe połączenia w USA są od zawsze
    wliczone w cenę minut płatnych i nie płacisz za nie osobno...
    W moim planie mam ficzerek o nazwie A-List, czyli mam 10 dowolnych
    numerów które wstawiam na listę i mam z nimi każde połączenie
    wychodzące i przychodzące za friko. Na tej liście nie mam numerów
    z AT&T bo te są i tak darmowe... Swoją drogą muszę to co jakiś czas
    sprawdzać, bo jak kumpel zmieni usługodawcę na AT&T z czegoś innego
    a jest na mojej A-List to zajmuje mi tam miejsce niepotrzebne... :-)

  • 153. Data: 2011-03-22 15:20:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Mar 2011 18:49:01 -0500, Pszemol wrote:

    >tethetheringu nie ma, może gdybyś tetheringu szukał to byś znalazł ;-)
    >Czasownik "to tether" jest znany. Określenie tethered/untethered jest znane.
    >Do tej bazy językowej się odnoszą w umowie...

    I oznacza .. wiazanie psa na smyczy czy krowy na lancuchu ?

    >Gdzie to wyczytałeś?
    >Nie wiem gdzie dokładnie leży ta umowna granica pomiędzy
    >smartfonem a dumbfonem [...] Może chodzi im o szybki internet ? Sądzę, że jak
    >byś miał jakiś egzotyczny telefon z europy, nie rozpoznawalny
    >to daliby Ci spokój... :-)

    No ale zakwalifikowali by go do smartfonow czy .. odmowili sprzedazy
    Dataplanu, bo nasze plany sa tylko dla smartfonow ?

    >Kupując modem kupujesz inne plany danych.
    >To co ja Ci zacytowałem to jest to co mi się pojawia w cenniku
    >jako możliwość dodania/zmiany na moim koncie... [...]
    >Nie...
    >OK, wlazłem tam jeszcze raz, tym razem z zamiarem dodania
    >nowej, osobnej linii na modem komórkowy... Oto co mam:
    >Mam opcję pt. AT&T USBConnect Shockwave 4G za $99 zakup
    >modemu minus $99 dyskont, czyli zakup za friko. Potem plan
    >abonamentowy 5GB klasy "4G" koszt: $50/mieś.

    Ale ten link co podales wyglada na jakis ogolny regulamin, dla
    wiekszej ilosci taryf.

    To moge sobie kupic taki plan zeby na swoim starym telefonie, wcale
    nie smartfonie, moc pogadac, a takze skorzystac z internetu na
    notebooku ? :-P

    >Co konkretnie jest tam takiego ciekawego?

    O, wszystko :-)
    Z niego wynika ze moge sobie emaile sciagac, www ogladac, do intranetu
    firmowego sie laczyc .. i w zasadzie cale reszta zabroniona :-)
    Ciekawe co to dokladnie znaczy "intranet" :-)

    >Widzisz tam jakąś kolizję? Nie rozumiem... Rozdział 10.1 traktuje
    >o nieautoryzowanym użytkowaniu telefonu, w przypadku np. kradzieży,
    >zgubienia... Jaki widzisz związek z punktem 6.12.2? Możesz nieco jaśniej?

    Nie,

    10.1 California: What If There Are Unauthorized Charges Billed To My
    Device?

    You are not liable for charges you did not authorize, but the fact
    that a call was placed from your Device is evidence that the call was
    authorized. You may submit documents, statements and other information
    to show any charges were not authorized. Unauthorized charges may
    include calls made to or from your phone or other Device after it was
    lost or stolen.

    Czy dodatkowe obciazenia opisane w 6.12.2 zostaly niniejszym
    autoryzowane czy nie ? :-)

    J.

  • 154. Data: 2011-03-22 15:23:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Mar 2011 23:38:45 +0000, Waldek Godel wrote:

    >przecież podawałem linka, i to w tym wątku

    Niezbyt przekonujacy byl.

    J.

  • 155. Data: 2011-03-22 15:26:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Mar 2011 18:20:42 -0500, Pszemol wrote:
    >Ale jeśli dzięki tym zapisom mam tańszego iPhone
    >niż w Europie, jeśli dzięki temu wiecej osób może go mieć
    >i dla niego pisać ciekawe aplikacje to dlaczego by nie?

    Wcale nie masz. U nas mozesz kupic w podobnych cenach, z wysokim
    abonamentem.

    >Chyba fajniej mieć to samo taniej niż to samo drożej, nie?

    Sam widzisz jak fajnie :-P

    J.

  • 156. Data: 2011-03-22 18:36:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wcale nie masz.
    > U nas mozesz kupic w podobnych cenach, z wysokim
    > abonamentem.

    Jest taniej w tym sensie, że nie jest drożej niż np. HTC Desire
    albo nie drożej niż Blackberry Torch... W Polsce te telefony
    są w tych samych cenach czy tańsze?

    > Sam widzisz jak fajnie :-P

    Ja to patrzę na to tak, że własciwie kazdy smartfone wymaga
    data plan i voice plan, więc nie ma co liczyć tego do porównania...
    Mamy więc tylko te $199 cenę zakupu, taką samą jak dla
    Blackberry Tourch na ten przykład. Albo nowy Windows Mobile.

  • 157. Data: 2011-03-22 18:41:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > I oznacza .. wiazanie psa na smyczy czy krowy na lancuchu ?

    I oznacza (u)wiązanie ze sobą dwu rzeczy dla jakiegoś celu...

    > No ale zakwalifikowali by go do smartfonow czy .. odmowili sprzedazy
    > Dataplanu, bo nasze plany sa tylko dla smartfonow ?

    Są plany dla smartfonów droższe, dla tradycyjnych telefonów
    internet jest dużo tańszy.

    > Ale ten link co podales wyglada na jakis ogolny regulamin, dla
    > wiekszej ilosci taryf.

    Tak, to jest ogólny regulamin prowadzenia usług telefonii komórkowej.
    Podpisujesz zgodę na te warunki przy kupowaniu telefonu, kupowanie
    startera prepaid czy też abonamentu.

    > To moge sobie kupic taki plan zeby na swoim starym telefonie, wcale
    > nie smartfonie, moc pogadac, a takze skorzystac z internetu na
    > notebooku ? :-P

    Nie wiem, nie próbowałem... Przedzwoń do AT&T.

    > O, wszystko :-)
    > Z niego wynika ze moge sobie emaile sciagac, www ogladac, do intranetu
    > firmowego sie laczyc .. i w zasadzie cale reszta zabroniona :-)
    > Ciekawe co to dokladnie znaczy "intranet" :-)

    Co konkretnie chciałbyś robić a jest zabronione?

> [...]
    > lost or stolen.
    >
    > Czy dodatkowe obciazenia opisane w 6.12.2 zostaly niniejszym

    Piszą wyraźnie przecież, że połączenia dokonane z Twojego telefonu
    jest automatycznie autoryzowane, chyba że zgłosisz wcześniej jego
    zgubienie lub kradziesz i potrafisz to udokumentować...
    Jeśli dodatkowa opłata za tethering została doliczona do Twojego
    rachunku na podstawie tego, że używałeś tej funkcji to jest to właśnie
    autoryzowana przez Ciebie usługa faktem jej użycia na Twoim telefonie.

  • 158. Data: 2011-03-22 18:47:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 22 Mar 2011 13:41:59 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Są plany dla smartfonów droższe, dla tradycyjnych telefonów
    > internet jest dużo tańszy.

    Bo przecież wszyscy wiedzą, że pakiety dla smartfonów muszą być złocone, a
    to kosztuje...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "kazdy fotograf ci powie ze przedmioty na jasnym tle wychodza zawsze na

  • 159. Data: 2011-03-22 19:23:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Mar 2011 13:41:59 -0500, Pszemol wrote:

    >I oznacza (u)wiązanie ze sobą dwu rzeczy dla jakiegoś celu...

    Anglicy maja troche inne zdanie
    http://www.merriam-webster.com/dictionary/tether?sho
    w=1&t=1300806262

    : to fasten or restrain by or as if by a tether
    <felt tethered to her desk until the work was done>
    They tethered the horses in the shade.
    The dog was tethered to the fence.

    albo jako rzeczownik
    a rope or chain that is used to tie an animal to a post, wall, etc.,
    so that it will stay in a particular area

    Jakbym mial dawac nowoczesne przyklady - tethering to jest zakladanie
    simlocka w telefonie przez operatora :-P

    >Są plany dla smartfonów droższe, dla tradycyjnych telefonów
    >internet jest dużo tańszy.

    A mozna do nich podlaczac komputery czy nie ?

    >Tak, to jest ogólny regulamin prowadzenia usług telefonii komórkowej.
    >Podpisujesz zgodę na te warunki przy kupowaniu telefonu, kupowanie
    >startera prepaid czy też abonamentu.

    No wlasnie - w tym ogolnym regulaminie nie widze jakiegos planu na
    zwykle telefony, ani "modemy".

    >Co konkretnie chciałbyś robić a jest zabronione?

    jakis zdalny pulpit odpalic, uruchomic zdalnie program z firmy,
    korzystajacy z bazy na serwerze. Zapasowa lacznosc, jakby bylo trzeba
    pilny przelew zrobic przy awarii internetu staconarnego.
    Monitoring w domu czy w garazu sobie zrobic - wideo na zyczenie. czy
    to na zyczenie. O widzisz - kamerke na stok narciarski, niech robi
    nowe zdjecie co 15 minut. Sciagnac film przez P2P - ale legalny.
    Alarm podlaczyc, czy inne urzadzenie do telemetrii.
    Uploadowac filmy do YT.

> [...]
    >rachunku na podstawie tego, że używałeś tej funkcji to jest to właśnie
    >autoryzowana przez Ciebie usługa faktem jej użycia na Twoim telefonie.

    Owszem, ale w pkt 6.12.2 jest ostrzezenie ze moj nielimitowany dostep
    moze zostac obciazony dodatkowa oplata, jesli przekrocze 5GB.
    Nieokreslona i do uzgodnienia. Jak mieszkam w Kaliforni to wystarczy
    ze mi notke z miesiecznym wyprzedzeniem wysla ? Bo ja moze jestem poza
    domem i poczty nie odbieram :-)

    J.

  • 160. Data: 2011-03-22 19:34:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message

    > Bo przecież wszyscy wiedzą, że pakiety dla smartfonów muszą
    > być złocone, a to kosztuje...

    Nie, bo większość klientów kupująca 2G na jakiś stary telefon
    EDGE co nie ma nawet 3G go nie wydzwoni wcale...
    Tymczasem te same 2G na smartfonie wydzwonić jest łatwo.
    Aby zachęcić klienta starego telefonu do zakupu pakietu danych
    obniża się mu cenę aby był w ogóle zainteresowany...

    Szkoda że tego podejścia marketingowego nie czujesz, Waldek.
    Wyśmiewając się takim wysilaniem się na dowcipy po prostu
    się ośmieszasz. Przynajmniej w moich oczach.