  • 141. Data: 2011-03-21 23:29:35
    Temat: Re: Telefon jako wifi hotspot?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Mar 2011 13:25:28 -0500, Pszemol wrote:

    >Moga lecieć w pakietach numery IP lub MAC adresata i już po tym
    >wiadomo że pakiet nie wyszedł z telefonu tylko jakiegoś urządzenia
    >które jest przez bluetooth, usb czy wifi do tego telefonu podłączony.

    Nie moga. Musza leciec IP przypisane do telefonu, bo tylko takie
    router operatora tam skieruje. Reszta to juz oprogramowanie telefonu
    do DNA/masquerady/firewall.

    No chyba ze zajrza gleboko w tresc, zobacza cos co zdradzi oryginalny
    IP komputera np w naglowkach poczty.

    >Waldek nie ma racji - Waldek jest ślepym i ideologicznym wrogiem
    >iPhone. Emocje zalewają mu rozum.

    Ale posiadacze innych telefonow tez otrzymuja takie listy z AT&T, czy
    tylko ci co maja iphona ?

    >No chyba że szpiegowaniem
    >nazywa on przestrzeganie umów... Nie zdziwiłbym się gdyby takie
    >dodatkowe mechanizmy były w iPhone, który przecież przy
    >współpracy między AT&T a Apple został opracowany.

    A jakby tak monitorowal jakie pliki uzytkownik sciaga i raport
    wysylal, to bylby jeszcze lepszy, bo przeciez moga byc zabronione :-)

    >A wszystko przez to, że macie prepaidy... :-)
    >Bo w moim abonamencie masz te 1400 minut i nie ma to znaczenia
    >czy dzwonisz do komórki, do miasta lokalnie czy w innym stanie...

    Bo to jest amerykanski model taryfikacji a nie prepaid.
    U nas sie nie placi za odbieranie.

    >Czy jesteś na wakacjach na Hawajach i dzwonisz do domu do Illinois
    >czy też lokalnie po pizzę czy taksówkę na wyspie. Minuta jest minuta
    >i już - jedyny wyjątek to rozmowy z komórki AT&T do komórki AT&T
    >bo te wewnątrzsieciowe są zawsze za darmo.

    Dla odbiorcy tez ?

    >U Was się płaci za połączenia Orange-Orange? Albo z Plus do Plusa?

    Generalnie placi. Czasem mniej, czasem niby wcale - ale wiadomo - nic
    za darmo.

    J.

  • 142. Data: 2011-03-21 23:31:26
    Od: "rols rojs" <r...@r...com>

> [...]
    > używasz.
    > Jesteś pewny że rozumiesz to pojęcie właściwie? :-))

    > W dowolnym miejscu na świecie z którego działa poczta i zechcą
    > wysłać do USA paczuszkę? Co Ty takie naiwne pytania zadajesz?

    > Mają wyłączność na oferowanie klientom iPhone.
    > Ale kto powiedział że musisz mieć iPhone i do tego kupiony
    > u swojego usługodawcy komórkowego? Gdzie tu widzisz monopol?
    > Równie dobrze możesz się kłócić że Ford ma monopol na Focusa
    > bo nie możesz go kupić ani u Chrystlera ani u Chevroleta... Idiotyzm.
    > I to Ty jesteś redaktorem pisma o tej tematyce?? Niezłe jaja...

    Jak to? złamiesz umowę? przecież obiecałeś ej ti end ti, że nie będziesz
    miał innych i-bogów przede mną?
    Teraz kombinujesz jak polaczek?

  • 143. Data: 2011-03-21 23:33:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Mar 2011 17:51:36 +0000, Waldek Godel wrote:

    >Ale po co? Oni nie mają możliwości sprawdzić, jak weźmiesz telefon z
    >Windows Mobile czy Androidem to nie będzie problemu, zużyjesz, uczciwie
    >zapłacisz za to co zużyłeś i tyle.

    Pare mozliwosci jest. Czy z nich korzystaja - nie wiem.
    Ale jakby korzystali .. dla czystej przyjemnosci doniesienia ze
    podsluchuja bez zezwolenia :-)

    Jestes pewien ?

    J.

  • 144. Data: 2011-03-21 23:37:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 21 Mar 2011 18:20:42 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Ale jeśli dzięki tym zapisom mam tańszego iPhone
    > niż w Europie

    oj, ty.. żartownisiu... no przestań juz, bo się wszystkie kabarety zwiną i
    polska rozrywka zmarnieje..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Zrozum ze brandzlowanie sie "pseduo funkcjami multitaskingu" dla

  • 145. Data: 2011-03-21 23:38:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 22 Mar 2011 00:33:50 +0100, J.F. napisał(a):

    > Jestes pewien ?

    przecież podawałem linka, i to w tym wątku

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Szkoda ze zaden windows mobile nie odtworzy zdjecia z cyfrowki ... - Paweł

  • 146. Data: 2011-03-21 23:39:04
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-22 00:33, J.F. pisze:

    > Jestes pewien ?

    Pewien to może być tylko tego, że umrze.
    Ale kiedy zablokowałem swojemu ajfonikowi na routerze WiFi uporczywe
    łączenie się z pewnym IP-kiem, to malutki se radio odpalił i pewnie
    informacje o pogodzie wymieniał z Cupertino :-)

  • 147. Data: 2011-03-21 23:49:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > a) nie rozumien co to jest tethethering, nie ma w Slowniku Jezyka
    > Amerykanskiego :-P

    tethetheringu nie ma, może gdybyś tetheringu szukał to byś znalazł ;-)
    Czasownik "to tether" jest znany. Określenie tethered/untethered jest znane.
    Do tej bazy językowej się odnoszą w umowie...

    > b) nic juz nie rozumiem - producenci telefonow im doplacaja za te MB
    > czy co ?

    Gdzie to wyczytałeś?

    > Nie moge sobie dokupic Dataplanu do zwyklego telefonu, czy
    > skoro wie co to jest interet to juz z definicji jest smartfon ?

    Nie wiem gdzie dokładnie leży ta umowna granica pomiędzy
    smartfonem a dumbfonem ale iPhone czy telefony z RIM lub
    WM czy Androidem - wszystkie klasyfikowane są jako smarfony.
    Dla porównania moja stara Motorola Razr nie była w tej grupie,
    mimo że de facto miała internet (tylko EDGE ale miała...)
    Tak samo Samsung SGH-A737 nie był w tej grupie, choć też
    miał internet... Może chodzi im o szybki internet ? Sądzę, że jak
    byś miał jakiś egzotyczny telefon z europy, nie rozpoznawalny
    to daliby Ci spokój... :-)

    > "modemu" do komputera tez sobie kupic nie moge, bo
    > "AT&T DataPlus/AT&T DataPro plans with Tethering may be used to tether
    > such SMARTPHONE and BlackBerry devices to a personal computer".

    Kupując modem kupujesz inne plany danych.
    To co ja Ci zacytowałem to jest to co mi się pojawia w cenniku
    jako możliwość dodania/zmiany na moim koncie...
    Karty do laptopa nie mam, więc nie wiem jak wyglądają ceny.
    Musiałbym zrobić inne zapytanie na ich website...

    > Modem moge, o ile jest firmy BlackBerry lub SMARTPHONE :-)

    Nie...
    OK, wlazłem tam jeszcze raz, tym razem z zamiarem dodania
    nowej, osobnej linii na modem komórkowy... Oto co mam:
    Mam opcję pt. AT&T USBConnect Shockwave 4G za $99 zakup
    modemu minus $99 dyskont, czyli zakup za friko. Potem plan
    abonamentowy 5GB klasy "4G" koszt: $50/mieś.
    Droższa opcja: AT&T Mobile Hotspot MiFi (R) 2372 za $99,
    nie ma na niego dyskonta, więc płacisz pełną stawkę za modem.
    Abonamenty są teraz dwa, ten 4G jak wyżej z limitem 5GB
    miesięcznie za $50 i tańszy, za $35 miesięcznie z limitem 3GB.

    > a punkt 6.2 jest ciekawy.

    Co konkretnie jest tam takiego ciekawego?

    > Ciekawe jak sie ma 6.12.2 do pkt 10.1

    Widzisz tam jakąś kolizję? Nie rozumiem... Rozdział 10.1 traktuje
    o nieautoryzowanym użytkowaniu telefonu, w przypadku np. kradzieży,
    zgubienia... Jaki widzisz związek z punktem 6.12.2? Możesz nieco jaśniej?

  • 148. Data: 2011-03-21 23:50:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message

    > oj, ty.. żartownisiu... no przestań juz, bo się wszystkie
    > kabarety zwiną i polska rozrywka zmarnieje..

    No sam pisałeś, że jest drogi, więc o co chodzi?

  • 149. Data: 2011-03-21 23:51:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > łączenie się z pewnym IP-kiem, to malutki se radio odpalił i pewnie
    > informacje o pogodzie wymieniał z Cupertino :-)

    Może opublikowałbyś jakieś konkretne logi z tych testów?
    To byłoby ciekawe i konkretne...

  • 150. Data: 2011-03-21 23:55:16
    Od: "rols rojs" <r...@r...com>

    > "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message

    > No sam pisałeś, że jest drogi, więc o co chodzi?

    Pewnie o to, że azbest wraz z ajfonem zrobiły Ci apple pie z mózgu?