    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Telefon jako wifi hotspot?
    Date: Mon, 21 Mar 2011 18:49:01 -0500
    <1m9u163znr3m1$.dlg@lepper.institute.com> <im2irh$ibq$1@inews.gazeta.pl>
    <1udklwbd1ko4$.dlg@lepper.institute.com> <i...@p...onet.pl>
    <b...@4...com>
    <1s742xhug8pld$.dlg@lepper.institute.com> <i...@p...onet.pl>
    <d...@4...com>
    <i...@p...onet.pl>
    <s...@4...com>
    <i...@p...onet.pl>
    <q...@4...com>

    news:q5kfo6t8hc1ch4jcerrqadp01mlhdu6836@4ax.com...

    > a) nie rozumien co to jest tethethering, nie ma w Slowniku Jezyka
    > Amerykanskiego :-P

    tethetheringu nie ma, może gdybyś tetheringu szukał to byś znalazł ;-)
    Czasownik "to tether" jest znany. Określenie tethered/untethered jest znane.
    Do tej bazy językowej się odnoszą w umowie...

    > b) nic juz nie rozumiem - producenci telefonow im doplacaja za te MB
    > czy co ?

    Gdzie to wyczytałeś?

    > Nie moge sobie dokupic Dataplanu do zwyklego telefonu, czy
    > skoro wie co to jest interet to juz z definicji jest smartfon ?

    Nie wiem gdzie dokładnie leży ta umowna granica pomiędzy
    smartfonem a dumbfonem ale iPhone czy telefony z RIM lub
    WM czy Androidem - wszystkie klasyfikowane są jako smarfony.
    Dla porównania moja stara Motorola Razr nie była w tej grupie,
    mimo że de facto miała internet (tylko EDGE ale miała...)
    Tak samo Samsung SGH-A737 nie był w tej grupie, choć też
    miał internet... Może chodzi im o szybki internet ? Sądzę, że jak
    byś miał jakiś egzotyczny telefon z europy, nie rozpoznawalny
    to daliby Ci spokój... :-)

    > "modemu" do komputera tez sobie kupic nie moge, bo
    > "AT&T DataPlus/AT&T DataPro plans with Tethering may be used to tether
    > such SMARTPHONE and BlackBerry devices to a personal computer".

    Kupując modem kupujesz inne plany danych.
    To co ja Ci zacytowałem to jest to co mi się pojawia w cenniku
    jako możliwość dodania/zmiany na moim koncie...
    Karty do laptopa nie mam, więc nie wiem jak wyglądają ceny.
    Musiałbym zrobić inne zapytanie na ich website...

    > Modem moge, o ile jest firmy BlackBerry lub SMARTPHONE :-)

    Nie...
    OK, wlazłem tam jeszcze raz, tym razem z zamiarem dodania
    nowej, osobnej linii na modem komórkowy... Oto co mam:
    Mam opcję pt. AT&T USBConnect Shockwave 4G za $99 zakup
    modemu minus $99 dyskont, czyli zakup za friko. Potem plan
    abonamentowy 5GB klasy "4G" koszt: $50/mieś.
    Droższa opcja: AT&T Mobile Hotspot MiFi (R) 2372 za $99,
    nie ma na niego dyskonta, więc płacisz pełną stawkę za modem.
    Abonamenty są teraz dwa, ten 4G jak wyżej z limitem 5GB
    miesięcznie za $50 i tańszy, za $35 miesięcznie z limitem 3GB.

    > a punkt 6.2 jest ciekawy.

    Co konkretnie jest tam takiego ciekawego?

    > Ciekawe jak sie ma 6.12.2 do pkt 10.1

    Widzisz tam jakąś kolizję? Nie rozumiem... Rozdział 10.1 traktuje
    o nieautoryzowanym użytkowaniu telefonu, w przypadku np. kradzieży,
    zgubienia... Jaki widzisz związek z punktem 6.12.2? Możesz nieco jaśniej?