  • Data: 2009-02-24 22:32:23
    Temat: Re: Tele Pentax
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Anjay" <g...@i...pl> napisał:

    > panowie, kolega zadał bardzo konkretne pytanie a wy zamiast na temat
    > wypowiadacie się o tym że nie powinien robić zdjęć. Pytanie było czysto
    > techniczne... taki sposób reakcji jest bardzo zniechęcający do grupy.

    Mam wrazenie, ze pytający 'nieco' przyczynił sie do kierunku w jakim
    potoczyła się dyskusja.

    > Pytający chce dokumentować swoją pracę zawodową... a wy zamiast pomóc w
    > doborze sprzętu.....
    >[...]

    Jakby zaczął od tego, ze jest leśnikiem i potzrebuje dokumentacji zdjęciowej
    do celów zawodowych - zapewne zostałby potraktowany inaczej.
    Ale - w pierwszym liście:

    "Przydałoby sie coś bardziej tele.
    Do zastosowan czysto amatorskich - głównie latem duże ptaki w gniazdach."

    To raczej nie wygląda na dokumentację pracy zawodowej czy badań naukowych...

    Potem niefrasobliwa wypowiedź:

    "Spokojnie Panowie. Nie dość ze sie fotografuje to właśnie włazi sie z
    butami
    do gniazda i to w sensie doslownym.
    http://tiny.pl/bmxp (to robione jeszcze Canonem A75)
    Ciągle mam na mysli amatorskie fotki od czasu do czasu robione w rozsadnych
    warunkach z zachowaniem szacunku dla przyrody. Jestem lesnikiem wiec raczej
    wiem co robie."

    Jeśli jakis dzieciak nie zajrzy pod link, to co z takiej wypowiedzi
    wywnioskuje? Że można nawet deptać butami po gnieździe - bo i leśnicy tak
    robią?
    Wiem, że PK miał ważny powód do wykonania swoich zdjęć gniazd i piskląt,
    wierzę, że swoimi zdjeciami ptakom nie szkodził, ale... powinien o nich
    pisać na liście nieco inaczej - właśnie ze względu na ewentualne
    naśladownictwo.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)