    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?
    Date: Fri, 11 Jun 2010 11:08:53 +0200

    > Ale jakich "sporych kosztów"? W najbliższej naświetlarni (Javelin) kilka
    > razy zamawiałem klisze A5 po 3zł (2400 dpi). To jest drogo? Komplet dla
    > płytki 2-stronnej z soldermaskami i jednym opisem to łącznie 15 zł.

    Dobra, inaczej... nie w celach prototypowych, a hobbystycznych ;)...

    I nie mówię, że to drogo, ale nie lubię, jak mnie ktoś wprowadza w
    błąd. A myślałem, że właśnie tak było ;)... okazuje się, że nie, więc OK
    :)...
    Aha, co do cen - oni za kliszę liczą sobie 5zł netto, 4zł za sito i 5zł
    za testowanie doliczają... tak więc z prostej płytki robi się za
    przygotowanie 33zł netto :). i jeszcze 17zł za wysyłkę ;P...

    Wiem, że to MAŁO! To jest tanio i jak robię płytki "zawodowo", to się
    zachwycam takimi cenami (terminami niekoniecznie ;P). Ale po prostu
    zobaczyłem cennik, policzyłem dla płytki hobbystycznej i pomyślałem, że
    wychodzi tanio, więc laminator idzie do szafy ;P... a po wycenie okazało
    sie, że jest 2x drożej niż liczyłem :(... i stąd to pytanie ;)... ale
    już wszystko jasne...

    Konop