-
61. Data: 2012-01-16 11:44:57
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2012-01-16 09:08, Artur Maśląg pisze:
>>>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
>>>>
>>>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
>>>
>>> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
>>> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
>>
>> Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
>> praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od
>> syrenki,
>> ktore oszczedne nie byly.
>
> Dwusuwów oprócz tych z syrenki trochę jeździ - żaden z nich nie
> potwierdza teorii o rzekomej wyższej sprawności dwusuwu, że o
> spożyciu nie wspomnę. :)
Liczba KM z litra, bez turbiny i kompresora, to nic? np 21kW (28,5PS) z
0.125L ? Tyle że oczywiście coś za coś (spalanie, żywotność, hałas,
cena)...
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
62. Data: 2012-01-16 12:20:18
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-01-16 11:44, BartekK pisze:
> W dniu 2012-01-16 09:08, Artur Maśląg pisze:
>>>>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
>>>>>
>>>>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
>>>>
>>>> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
>>>> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
>>>
>>> Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
>>> praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od
>>> syrenki,
>>> ktore oszczedne nie byly.
>>
>> Dwusuwów oprócz tych z syrenki trochę jeździ - żaden z nich nie
>> potwierdza teorii o rzekomej wyższej sprawności dwusuwu, że o
>> spożyciu nie wspomnę. :)
> Liczba KM z litra, bez turbiny i kompresora, to nic? np 21kW (28,5PS) z
> 0.125L ?
W kontekście tematu dyskusji? Ano nic.
> Tyle że oczywiście coś za coś (spalanie, żywotność, hałas,
> cena)...
A gdzie tutaj masz *wyższą sprawność*? Zresztą w poprzednim postingu
pisałem również o zaletach dwusuwu.
-
63. Data: 2012-01-16 13:29:07
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: to <t...@i...pl>
begin Marcin 'Yans' Bazarnik
> ROTFL :-) jak będę miał siłe, to nagram film z odśnieżania... po
> zakończeniu (2-5 minut) temperatura silnika jest w połowie niebieskiego
> pola (20-30C)
Nagraj ile będzie trwało nagrzanie od zimnego startu (po kilkunastu
godzinach stania) do temperatury roboczej (> 90 stopni).
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
64. Data: 2012-01-16 17:54:28
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Iglo" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
news:jevh0k$7l3$1@inews.gazeta.pl...
> Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):
>
>
>> Gdy miałem Megane to pewnego razu, fakt że przy -25, na przełączenie z
>> benzyny na gaz czekałem coś koło 25 km.
>> A już się bałem w pewnym momencie, że nie zdąży się przełączyć zanim
>> dojadę
>> do domu.
>
> Niemożliwe jest ,żeby silnik benzynowy średniej pojemności nawet z
> niesprawnym, otwartym termostatem nie nagrzał się przez powiedzmy 10km
> jazdy
> do 30C
A jednak się nie przełączył.
Za zimno widać mu było (czyt, za dobre chłodzenie miał). ;-)
Inna sprawa, że listwa wtryskowa była zamontowana z przodu auta, może i tam
był jakiś czujnik termiczny.
>Coś przesadziłeś z
> tą odległością..
Może.
Policz ile jest z Gniezna do Pobiedzisk. ;-)
-
65. Data: 2012-01-16 19:45:11
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "Iglo" <f...@g...pl>
Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):
> A jednak się nie przełączył.
> Za zimno widać mu było (czyt, za dobre chłodzenie miał). ;-)
Coś nie tak miałeś. Może instalacja ustawiona na przełączanie przy 90C :-). A
dmuchało choć letnim z nawiewów?
> Inna sprawa, że listwa wtryskowa była zamontowana z przodu auta, może i tam
> był jakiś czujnik termiczny.
Nie słyszałem o takim rozwiązaniu, może brak osłony pod silnikiem, przy -25C i
prędkości podróżnej czynnik chłodzenia wiatrem odgrywa dużą rolę.
> >Coś przesadziłeś z
> > tą odległością..
>
> Może.
> Policz ile jest z Gniezna do Pobiedzisk. ;-)
>
Chylę czoła, dokładnie tyle ile potrzeba, wg. map24 24.970m. Masz pamięć do
odległości.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
66. Data: 2012-01-16 21:51:05
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Iglo" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
news:jf1r7m$6nj$1@inews.gazeta.pl...
> Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):
>
>> A jednak się nie przełączył.
>> Za zimno widać mu było (czyt, za dobre chłodzenie miał). ;-)
>
> Coś nie tak miałeś. Może instalacja ustawiona na przełączanie przy 90C
> :-). A
> dmuchało choć letnim z nawiewów?
Nie pamiętam, to było 5 lat temu.
Ale nigdy wcześniej ani później takich problemów nie było, inna sprawa że
nie parkowałem i nie jechałem też przy -25.
>> >Coś przesadziłeś z
>> > tą odległością..
>>
>> Może.
>> Policz ile jest z Gniezna do Pobiedzisk. ;-)
>>
>
> Chylę czoła, dokładnie tyle ile potrzeba, wg. map24 24.970m. Masz pamięć
> do
> odległości.
Eee tam, po prostu to była połowa drogi, którą miałem do pokonania, a
podzielenie 50/2 nie jest jakimś dużym problemem.
-
67. Data: 2012-01-16 22:46:05
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
>>>> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
>>> Silniki dwusuwowe?
>>>
>>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
>>>
>>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
>>
>> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
>> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
>
> Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
> praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od syrenki,
> ktore oszczedne nie byly.
>
> Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
> dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.
>
wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
i do dzis lipa, nie ma mocnych
http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porow
nanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html
Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do silników
czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają również
znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie zmniejszają
się również koszty produkcji tego silnika.
http://szymkrzysztof.republika.pl/silnik.html
Silniki dwusuwowe pozwalają uzyskać wyższą moc i moment obrotowy w stosunku
do silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej;
i mozna by tak szukac i szukac
-
68. Data: 2012-01-17 09:07:04
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:
>
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg@40tude.net...
>> Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
>>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
>>>>> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
>>>> Silniki dwusuwowe?
>>>>
>>>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
>>>>
>>>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
>>>
>>> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
>>> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
>>
>> Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
>> praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od
>> syrenki,
>> ktore oszczedne nie byly.
>>
>> Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
>> dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.
>>
> wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
> kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
> i do dzis lipa, nie ma mocnych
>
> http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porow
nanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html
>
> Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do
> silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają
> również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie
> zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika.
To, że tezy o wyższej sprawności dwusuwów udowodnisz nie potrafisz to
widać, ale żeby na poparcie tego przytaczać teksty, które temu przeczą
to naprawdę trzeba być samobójcą:
<cite>
Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to
znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika
dwusuwowego w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.
</cite>
Powyższy cytat jest w akapicie "Wady", który jest bezpośrednio przed
tym, który zacytowałeś.
> i mozna by tak szukac i szukac
To szukaj, tylko dobrze.
-
69. Data: 2012-01-17 10:52:18
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:
> wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
> kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
> i do dzis lipa, nie ma mocnych
>
> http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porow
nanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html
> Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do silników
czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają również znacznie
prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie zmniejszają się również koszty
produkcji tego silnika.
A gdzie tu sprawność?
> http://szymkrzysztof.republika.pl/silnik.html
> Silniki dwusuwowe pozwalają uzyskać wyższą moc i moment obrotowy w stosunku do
silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej;
A gdzie tu sprawność?
Mocz z litra pojemności czy z masy to nie jest sprawność
Przepisać 100 razy i wykuć na blachę :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
70. Data: 2012-01-17 11:00:27
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-15 23:19, Kris_Poland pisze:
>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
>>
>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
>
> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
Zwiększenia sprawności dwusuwa mozna upatrywać tylko w zmniejszonych oporach,
natomiast praktyka to gorsze smarowanie oraz gorsze napełnianie mieszanką,
bo jak nie ma zaworów, to niestety idealnie oddzielić spalin od mieszanki
się nie da. I jakoś te silniki wcale sprawniejsze nie są.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.