  • 61. Data: 2012-01-16 11:44:57
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-16 09:08, Artur Maśląg pisze:

    > Dwusuwów oprócz tych z syrenki trochę jeździ - żaden z nich nie
    > potwierdza teorii o rzekomej wyższej sprawności dwusuwu, że o
    > spożyciu nie wspomnę. :)
    Liczba KM z litra, bez turbiny i kompresora, to nic? np 21kW (28,5PS) z
    0.125L ? Tyle że oczywiście coś za coś (spalanie, żywotność, hałas,
    cena)...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 62. Data: 2012-01-16 12:20:18
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-16 11:44, BartekK pisze:

    > Liczba KM z litra, bez turbiny i kompresora, to nic? np 21kW (28,5PS) z
    > 0.125L ?

    W kontekście tematu dyskusji? Ano nic.

    > Tyle że oczywiście coś za coś (spalanie, żywotność, hałas,
    > cena)...

    A gdzie tutaj masz *wyższą sprawność*? Zresztą w poprzednim postingu
    pisałem również o zaletach dwusuwu.

  • 63. Data: 2012-01-16 13:29:07
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Marcin 'Yans' Bazarnik

    > ROTFL :-) jak będę miał siłe, to nagram film z odśnieżania... po
    > zakończeniu (2-5 minut) temperatura silnika jest w połowie niebieskiego
    > pola (20-30C)

    Nagraj ile będzie trwało nagrzanie od zimnego startu (po kilkunastu
    godzinach stania) do temperatury roboczej (> 90 stopni).

  • 64. Data: 2012-01-16 17:54:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iglo" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niemożliwe jest ,żeby silnik benzynowy średniej pojemności nawet z
    > niesprawnym, otwartym termostatem nie nagrzał się przez powiedzmy 10km
    > jazdy
    > do 30C

    A jednak się nie przełączył.
    Za zimno widać mu było (czyt, za dobre chłodzenie miał). ;-)

    Inna sprawa, że listwa wtryskowa była zamontowana z przodu auta, może i tam
    był jakiś czujnik termiczny.

    >Coś przesadziłeś z
    > tą odległością..

    Może.
    Policz ile jest z Gniezna do Pobiedzisk. ;-)

  • 65. Data: 2012-01-16 19:45:11
    Od: "Iglo" <f...@g...pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > A jednak się nie przełączył.
    > Za zimno widać mu było (czyt, za dobre chłodzenie miał). ;-)

    Coś nie tak miałeś. Może instalacja ustawiona na przełączanie przy 90C :-). A
    dmuchało choć letnim z nawiewów?

    > Inna sprawa, że listwa wtryskowa była zamontowana z przodu auta, może i tam
    > był jakiś czujnik termiczny.

    Nie słyszałem o takim rozwiązaniu, może brak osłony pod silnikiem, przy -25C i
    prędkości podróżnej czynnik chłodzenia wiatrem odgrywa dużą rolę.

    > Może.
    > Policz ile jest z Gniezna do Pobiedzisk. ;-)

    Chylę czoła, dokładnie tyle ile potrzeba, wg. map24 24.970m. Masz pamięć do
    odległości.

  • 66. Data: 2012-01-16 21:51:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Coś nie tak miałeś. Może instalacja ustawiona na przełączanie przy 90C
    > :-). A
    > dmuchało choć letnim z nawiewów?

    Nie pamiętam, to było 5 lat temu.
    Ale nigdy wcześniej ani później takich problemów nie było, inna sprawa że
    nie parkowałem i nie jechałem też przy -25.

    > Chylę czoła, dokładnie tyle ile potrzeba, wg. map24 24.970m. Masz pamięć
    > do
    > odległości.

    Eee tam, po prostu to była połowa drogi, którą miałem do pokonania, a
    podzielenie 50/2 nie jest jakimś dużym problemem.

  • 67. Data: 2012-01-16 22:46:05
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
    > dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.

    wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
    kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
    i do dzis lipa, nie ma mocnych

    http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porow
    nanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html
    Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do silników
    czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają również
    znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie zmniejszają
    się również koszty produkcji tego silnika.

    http://szymkrzysztof.republika.pl/silnik.html
    Silniki dwusuwowe pozwalają uzyskać wyższą moc i moment obrotowy w stosunku
    do silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej;

    i mozna by tak szukac i szukac

  • 68. Data: 2012-01-17 09:07:04
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:

> [...]
    > również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie
    > zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika.

    To, że tezy o wyższej sprawności dwusuwów udowodnisz nie potrafisz to
    widać, ale żeby na poparcie tego przytaczać teksty, które temu przeczą
    to naprawdę trzeba być samobójcą:
    <cite>
    Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to
    znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika
    dwusuwowego w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.
    </cite>

    Powyższy cytat jest w akapicie "Wady", który jest bezpośrednio przed
    tym, który zacytowałeś.

    > i mozna by tak szukac i szukac

    To szukaj, tylko dobrze.

  • 69. Data: 2012-01-17 10:52:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

> [...]

    prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie zmniejszają się również koszty

    A gdzie tu sprawność?

    > http://szymkrzysztof.republika.pl/silnik.html
    > Silniki dwusuwowe pozwalają uzyskać wyższą moc i moment obrotowy w stosunku do
    silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej;

    A gdzie tu sprawność?

    Mocz z litra pojemności czy z masy to nie jest sprawność
    Przepisać 100 razy i wykuć na blachę :)

  • 70. Data: 2012-01-17 11:00:27
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-15 23:19, Kris_Poland pisze:

    > wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
    > http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html

    Zwiększenia sprawności dwusuwa mozna upatrywać tylko w zmniejszonych oporach,
    natomiast praktyka to gorsze smarowanie oraz gorsze napełnianie mieszanką,
    bo jak nie ma zaworów, to niestety idealnie oddzielić spalin od mieszanki
    się nie da. I jakoś te silniki wcale sprawniejsze nie są.