-
41. Data: 2012-01-14 15:34:03
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
news:0b43h79thc6o4m13pea604lreftrr95pi3@4ax.com...
> On Sat, 14 Jan 2012 00:00:03 +0100, Tomasz Pyra
> <h...@s...spam.spam> wrote:
>
>>Mój kolega który ma małego diesla też tak mówił... Aż wymienił termostat
>>;)
>
> Wymiana termostatu nie pomaga. 2.5 dCi podczas postoju po prostu
> stygnie, co czuć po temperaturze powietrza lecącego do wnętrza. Po
> prostu stojąc w zimowym korku marzniesz w środku.
Bo to Renault.
One zawsze kiepsko z temperaturami miały.
Gdy miałem Megane to pewnego razu, fakt że przy -25, na przełączenie z
benzyny na gaz czekałem coś koło 25 km.
A już się bałem w pewnym momencie, że nie zdąży się przełączyć zanim dojadę
do domu.
-
42. Data: 2012-01-14 16:59:59
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-01-14, jerzu <t...@i...pl> wrote:
>>Mój kolega który ma małego diesla też tak mówił... Aż wymienił termostat ;)
>
> Wymiana termostatu nie pomaga. 2.5 dCi podczas postoju po prostu
> stygnie, co czuć po temperaturze powietrza lecącego do wnętrza. Po
> prostu stojąc w zimowym korku marzniesz w środku.
>
Przy termostacie to bys mial zimny powiew podczas jazdy. Jak mialem w
1.6 benzyna otwarty termostat to na swiatlach sie robilo cieplo, po 30
sekundach od ruszenia wialo zimnem wiec w Dieslu powinno byc jeszcze
gorzej...
--
Artur
ZZR 1200
-
43. Data: 2012-01-14 21:32:33
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>
Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
news:jerk10$rav$1@mx1.internetia.pl...
>W dniu 2012-01-14 00:44, Kris_Poland pisze:
>
>> tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorki
>> hamowanie przerywane niszczy samochod
>> a gdzie ekonomia i hamowanie silnikiem?
> Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako
> dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek
> czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)
ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
ach ten wylot i klopoty ze spalinami
-
44. Data: 2012-01-14 21:41:03
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-01-14 21:32, Kris_Poland pisze:
>
> Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
> news:jerk10$rav$1@mx1.internetia.pl...
>> W dniu 2012-01-14 00:44, Kris_Poland pisze:
>>
>>> tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorki
>>> hamowanie przerywane niszczy samochod
>>> a gdzie ekonomia i hamowanie silnikiem?
>> Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako
>> dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek
>> czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)
>
> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
Silniki dwusuwowe?
> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
-
45. Data: 2012-01-15 00:05:09
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: to <t...@i...pl>
begin Tomasz Pyra
> Delikatna jazda to nadal wielokrotnie większe obciążenia niż praca na
> biegu jałowym.
Ale niekoniecznie większa niż katowanie ciepłego silnika.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
46. Data: 2012-01-15 15:22:18
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Fri, 13 Jan 2012 18:14:26 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>> - Trąbienie przy byle okazji nie wiadomo po co
>
> Kiedyś tak się jeździło - jak na 200km trasy mijało się z 10 samochodami i
> były ze dwa wyprzedzania, to takie coś miało sens.
Teraz we mgle tez jest taki obowiązek.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
47. Data: 2012-01-15 21:05:18
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Sat, 14 Jan 2012 10:55:24 +0100, P.B. wrote:
> Dnia Sat, 14 Jan 2012 00:00:03 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>>> W tych współczesnych dieslach niekoniecznie. Przy ujemnych temperaturach w
>>> Focusie 1,6 TDCI silnik na wolnych obrotach więcej ciepła traci niż
>>> produkuje - może wyłączenie ogrzewania poprawiłoby bilans. W efekcie na
>>> wolnych obrotach nigdy nie rozgrzeje się do temperatury pracy, a rozgrzany
>>> stygnie pracując na postoju.
>>
>> Mój kolega który ma małego diesla też tak mówił... Aż wymienił termostat ;)
>
> Ja nawet całe auto zmieniłem - najpierw z Astry 1,6 ISUZU na nowego Focusa
> 1.6 TDCI, a po trzech latach na trzyletniego Focusa, na kolejnego nowego z
> salonu. Wszytkie miały identycznie popsute termostaty: zimą w korku, nawet
> po dwóch godzinach jazdy/stania wskazówka temperatury ledwie się podnosi,
No jeszcze są duże różnice w tym pokazuje wskazówka.
Bo zazwyczaj jest niewyskalowana w stopniach, tyle że w jednym samochodzie
zakres na wskaźniku to 50-130C, a w innym 80-100C.
W pierwszym wskazówka zaczyna się podnosić już po chwili, a temperatura
jest stabilna. W drugim wystarczy włączyć ogrzewanie żeby wskazanie zaczęło
spadać w oczach.
-
48. Data: 2012-01-15 21:33:08
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: to <t...@i...pl>
begin Tomasz Pyra
> No jeszcze są duże różnice w tym pokazuje wskazówka. Bo zazwyczaj jest
> niewyskalowana w stopniach, tyle że w jednym samochodzie zakres na
> wskaźniku to 50-130C, a w innym 80-100C.
W wielu nowych autach wskazówka jest sterowana elektronicznie i -- o ile
temperatura silnika będzie w założonym przedziale roboczym -- nie będzie
się poruszała, chociaż ten przedział roboczy to zwykle 10-20 stopni.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
49. Data: 2012-01-15 21:36:31
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 14 Jan 2012 11:22:58 +0100, Maciek napisał(a):
> Dnia Sat, 14 Jan 2012 10:57:01 +0100, J.F. napisał(a):
>> Mozemy nie zdazyc - Grecy, Wlosi :-)
> Nie zartuj - Grecy idealnie sie wpasowuje w ideologie ZSRE, tylko chwilowo
> żądaja zbyt wiele.
No wlasnie - tak sie idealnie wpasowuja, ze Unia widzi iz jej na taki model
nie stac :-)
> A Wlosi... czy Wlosi kiedykolwiek cos rozwalili? :)
Kartagine, Imperium Rzymskie, a teraz statek :-)
http://www.orange.pl/kid,4000000151,id,4002027708,ti
tle,Wlochy-wielu-zaginionych-po-awarii-statku,articl
e.html
J.
-
50. Data: 2012-01-15 22:38:28
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "Iglo" <f...@g...pl>
Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):
> Gdy miałem Megane to pewnego razu, fakt że przy -25, na przełączenie z
> benzyny na gaz czekałem coś koło 25 km.
> A już się bałem w pewnym momencie, że nie zdąży się przełączyć zanim dojadę
> do domu.
Niemożliwe jest ,żeby silnik benzynowy średniej pojemności nawet z
niesprawnym, otwartym termostatem nie nagrzał się przez powiedzmy 10km jazdy
do 30C, a przy takiej temperaturze zwykle instalacja sekwencyjna przełącza się
na zasilanie LPG. Przy sprawnym termostacie,zasilaniu LPG gdzie reduktor jest
zamontowany na małym obiegu cieczy chłodzącej tym bardziej. Coś przesadziłeś z
tą odległością..
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/