  • Data: 2015-06-30 18:07:21
    Temat: Re: Te małe bidne chińskie łapki..
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik s...@g...com napisał:

    > Mały trolling, tez się zdziwiłem jak mi prawnik powiedział
    > o fakturze, nawet podpisane:)
    > Jesteś dobrym kandydatem na zrobienie cie w jajo, daruj:)
    >
    > http://leszekbloch.pl/faktura-jako-dowod-spelnienia-
    swiadczenia/

    > Wystawiona z podpisami faktura VAT nie jest wystarczającym
    > dowodem istnienia obowiązku zapłaty. W braku odmiennej
    > umowy stron przyjęcie faktury nie oznacza akceptacji objętego
    > nią zobowiązania, a w szczególności nie zastępuje czynności w
    > postaci potwierdzenia wykonania przez wystawcę wzajemnego
    > świadczenia umownego.
    > http://orzeczenia.waw.sa.gov.pl/content/$N/154500000
    000503_I_ACa_001520_2012_Uz_2013-05-21_002

    > A dlaczego to piszę? Ano w ciągu ostatnich 15 lat widzę
    > coraz to więcej wyjebanych przez zaradnych:)

    Przeczytałem i nie wiem czy dobrze rozumiem. Krótko i w żołnierskich
    słowach - co powinno być napisane, podpisane, żeby nie stać się
    klientem programu red. Jaworowicz?

    Przykład 1 - wykonuję usługę. Żeby się nie dać wyrolować powinienem mieć
    umowę a oba egzemlaże faktury powinny być podpisane przez obie strony
    (żadne tam pan sobie potem podpisze) i powinny zawierać słowa
    "potwierdzam prawidłowe i terminowe wykonanie usługi"

    Przykład 2 - wydaję towar w hurtowni. Umowy tu się nie tworzy, tylko
    wystawia fakturę i ta z kolei powinna zawierać zapis "potwierdzam odbiór
    towaru".

    Niestety, znam różne przypadki i mi się też zdawało ... To zresztą jest
    fajne podsumowanie moralności w biznesie.