  • 1. Data: 2011-01-24 07:16:37
    Temat: Tasiemka ATA 2,5 cala gęsta- gdzie kupić?
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Witam,

    Czy ktoś doradzi, gdzie kupić tasiemkę ATA 2,5 cala
    (z dwoma gniazdami żeńskimi), ale gęstą (88 żył?).
    Kontroler pluje się, że:

    [ 7.598280] hda: host side 80-wire cable detection failed, limiting max
    speed to UDMA33

    Na Allegro same 44-żyłowe, na stronie (tfu!) Komputronika
    nie znalazłem...

    Dzięki z góry.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 2. Data: 2011-01-24 09:58:15
    Temat: Re: Tasiemka ATA 2,5 cala gęsta- gdzie kupić?
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
    wiadomości news:ihj8sb$bba$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Czy ktoś doradzi, gdzie kupić tasiemkę ATA 2,5 cala
    > (z dwoma gniazdami żeńskimi), ale gęstą (88 żył?).

    można przejściówkę 2.5-3.5 ata i potem standardowy kabel udma.

  • 3. Data: 2011-01-24 10:34:58
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 24-01-2011 10:58, Doxent rzecze:

    > można przejściówkę 2.5-3.5 ata i potem standardowy kabel udma.

    Znaczy dwie przejściówki (dysk jest też 2,5 cala).
    I jeszcze to upchać w obudowę (jak łatwo wywnioskować, nie chodzi
    o standardowego peceta).

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 4. Data: 2011-01-24 11:04:48
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-01-24 11:34, Użytkownik Dominik & Co napisał:

    > Znaczy dwie przejściówki (dysk jest też 2,5 cala).
    > I jeszcze to upchać w obudowę (jak łatwo wywnioskować, nie chodzi
    > o standardowego peceta).

    Nie spotkałem takich kabli o jakich piszesz.
    Jaka jest długość tego kabla 44 żyłowego którym podłączałeś ?
    Może wystarczy skrócić.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-01-24 11:39:14
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 24-01-2011 12:04, RadoslawF rzecze:

    > Nie spotkałem takich kabli o jakich piszesz.
    > Jaka jest długość tego kabla 44 żyłowego którym podłączałeś ?

    15 cm.

    > Może wystarczy skrócić.

    Może być za krótki (nie sięgnie dysku).

    A system nie pluje się o długość, tylko "żyłowość"...

    Mogę spróbować zapodać masę na pin 34 :-)

    http://www.bookrags.com/wiki/AT_Attachment#Differenc
    es_between_connectors_on_80_conductor_cables

    Albo prościej poszukam patcha wyłączającego sprawdzanie :-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 6. Data: 2011-01-24 12:01:43
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 24.01.2011 11:34, Dominik & Co pisze:
    > Znaczy dwie przejściówki (dysk jest też 2,5 cala).
    > I jeszcze to upchać w obudowę (jak łatwo wywnioskować, nie chodzi
    > o standardowego peceta).

    Jakieś szczegóły?

    O taki kabel może być trudno, bo... nie ma potrzeby ich
    stosowania. W komputerach przenośnych i małych komputerkach
    stacjonarnych albo dyski wpina się bezpośrednio do gniazda
    wlutowanego na płycie głównej, albo stosuje się krótkie (po
    2-3 cm) kabelki bez dodatkowego ekranowania i wymusza na
    mostku, by zignorował niewłaściwy kabel i mimo to aktywował
    szybsze tryby (przy tak krótkim kablu i jednym gniazdku na
    nim nie stanowi to żadnego problemu, bo odbicia będą zbyt
    słabe, by coś zakłócać).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2011-01-24 12:25:21
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 24-01-2011 13:01, Radosław Sokół rzecze:

    > Jakieś szczegóły?

    HP Thinclient 5520 z dyskiem IDE 2,5 cala
    Samsung 160GB HM160HC.

    > stosowania. W komputerach przenośnych i małych komputerkach
    > stacjonarnych albo dyski wpina się bezpośrednio do gniazda

    No właśnie... A tu jest inaczej.

    > 2-3 cm) kabelki bez dodatkowego ekranowania i wymusza na
    > mostku, by zignorował niewłaściwy kabel i mimo to aktywował
    > szybsze tryby (przy tak krótkim kablu i jednym gniazdku na

    I tak też pewnie uczynię- poszukam łaty programowej,
    a jak nie zadziała, to zapodam masę na pin 34- chyba wystarczy?

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 8. Data: 2011-01-24 12:43:31
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 24-01-2011 13:25, Dominik & Co rzecze:

    Dla potomności:

    > I tak też pewnie uczynię- poszukam łaty programowej

    No i zadziałało- wystarczyło do /etc/modprobe.d/options
    dorzucić:

    options ide_core ignore_cable=0

    (0 to nie "off" czy "no", ale nr urządzenia, dla
    którego ignorować kabel :-)

    po czym update-initramfs -u, restart i gra.

    hda: UDMA/100 mode selected
    Timing buffered disk reads: 162 MB in 3.03 seconds = 53.45 MB/sec

    Teraz tylko potestować.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 9. Data: 2011-01-25 14:52:58
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > I jeszcze to upchać w obudowę (jak łatwo wywnioskować, nie chodzi
    > o standardowego peceta).

    sam jestem ciekaw co to za wynalazek. W laptopach dyski wpina się
    bezpośrednio pod płytę i nie spotkałem jeszcze takiego kabla. Widziałem co
    prawda kilka składaków do których ktoś włożył dysk 2,5 cala ale był on
    podłączony do płyty przez przejściówke standardowym kablem.

  • 10. Data: 2011-01-26 06:54:52
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 25-01-2011 15:52, Doxent rzecze:

    > sam jestem ciekaw co to za wynalazek. W laptopach dyski wpina się

    Napisałem obok. HP Thinclient 5520 z dyskiem IDE 2,5 cala
    Samsung 160GB HM160HC. Robi za serwerek backupów (rsync),
    magazynek sieciowy (Samba) i printserwer. No i czasem
    mldonkey.

    --
    Dominik (& kąpany)