-
11. Data: 2009-04-29 08:52:02
Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
Od: "James" <n...@d...for.spam>
"Kuczu" wrote...
> James pisze:
>
>> Tarcze wykonywane sa z innych materialow. Samochodowe to sezonowane
>> zeliwo odpowiednio wytoczone i tarcza gotowa.
> Czesto odlew zeliwny lub stalowy odpowiednio przetoczony i szlifowany .
Myslisz, ze jak napiszesz to samo, tylko innymi slowami to robi sie
wazniejsze? ;)
>> Motocyklowe sa wykonane ze stopow nierdzewnych,
> Ktore ? Dodaj slowo "czasami" a bedzie to prawda. Czasami stosuje sie tez
> szare zeliwo.
OK, czasami. Autor podal konkretny przyklad - Honda Hornet, która ma
nierdzewne. Moja Honda tez ma nierdzewne.
Ja wiem, ze Hog moze miec szare zeliwo, ale to nie jest przeciez motocykl ;)
Zeby nie bylo... Pulp Fiction:
Whos motorcycle is this? It's not a motorcycle baby.
>> Dodatkowo samochodowe sa robione tak, zeby byly mocne i czasem mialy
>> chlodzenie. Motocyklowe musza miec bardzo dobre chlodzenie
> Pokaz mi wentylowane tarcze do motocykla. Tak, pamietam o starych
> Yamaszach, ale pokaz mi cos wspolczesnego.
>
Nie mowie o wentylowanych, mowie o nawiertach (cross drilling) i kontrukcji
tarczy, ktora bardzo skutecznie odprowadza cieplo. Tarcza wentylowana nie
byla by w zgodzie z moim nastepnym punktem, gdzie wspomnialem o masie
nieamotryzowanej - jest ciezsza.
--
pozdro
James
-
12. Data: 2009-04-29 09:03:33
Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-04-29 09:56:47 +0200, Magic <m...@w...pl> said:
> Chyba nieprzypadkowo tarcze w nowych sportach mają kształt a'la piła tarczowa ?
Właśnie - w offroadzie szlaczki mają poprawiać w oczyszczaniu z błota,
a w sportach? Wentylacja? Zdjęcie jeszcze paru gramów? Lansik?
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
13. Data: 2009-04-29 09:06:57
Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
Od: Kuczu <p...@j...pl>
doomin13 pisze:
> dziurkowanie tarcz to glownie po to, wiec aktualnie - wszystkie :)
Akurat dziurkowanie nie jest glownie po to :)
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/
-
14. Data: 2009-04-29 09:12:19
Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
Od: Kuczu <p...@j...pl>
James pisze:
> Myslisz, ze jak napiszesz to samo, tylko innymi slowami to robi sie
> wazniejsze? ;)
A nie. Napisales o sezonowaniu ale o odlewach piaskowych juz nie. No i o
szlifowaniu zapomniales a to bardzo wazna czynnosc w ich produkcji.
> OK, czasami. Autor podal konkretny przyklad - Honda Hornet, która ma
> nierdzewne. Moja Honda tez ma nierdzewne.
No to jednak nie jest standard
> Ja wiem, ze Hog moze miec szare zeliwo, ale to nie jest przeciez motocykl ;)
Z szarego zeliwa, moj drogi, robi sie wyczynowe sportowe tarcze. Sa
stabilniejsze termicznie, maja wieksze tarcie ale sa duzo drozsze i
bardziej kruche.
> Zeby nie bylo... Pulp Fiction:
> Whos motorcycle is this? It's not a motorcycle baby.
Ale gdzie tu jest o tarczach ?
> Nie mowie o wentylowanych, mowie o nawiertach (cross drilling) i kontrukcji
> tarczy, ktora bardzo skutecznie odprowadza cieplo.
Nawierty nie sa glownie do wentylacji. Odsloniete wirujace tarcze sa
wystarczajaco chlodzone wiatrem. Wierci sie po to aby pomiedzy klockami
i tarcza nie robila sie poduszka powietrzna przy hamowaniu i aby
odprowadzic z jej powierzchni pyl z klockow i inny syf typu woda.
Wiercenie powoduje TEZ iz tarcza ma wieksza powierzchnie styku z
powietrzem czyli wiecej ciepla moze oddac. Ale to wtorna korzysc.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/
-
15. Data: 2009-04-29 09:13:17
Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Magic pisze:
> Akurat wentylowane w przypadku tarcz motocyklowych nie musi oznaczać
> tego samego co w autach.
Wentylowana to wentylowana czyli srodkiem przeplywa powietrze
> Chyba nieprzypadkowo tarcze w nowych sportach
> mają kształt a'la piła tarczowa ?
doczytasz w innym poscie
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/
-
16. Data: 2009-04-29 09:24:50
Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Wed, 29 Apr 2009 09:56:47 +0200, Magic <m...@w...pl>
wrote:
[...]
> Akurat wentylowane w przypadku tarcz motocyklowych nie musi oznaczać
> tego samego co w autach. Chyba nieprzypadkowo tarcze w nowych sportach
> mają kształt a'la piła tarczowa ?
Z tego co kojarzę to takie pofalowane i zębate kształty mają na celu
ochronę przed zmianą kształtu przy zmianie temperatury, jak się tarcza
nagrzewa to się rozszerza i gdyby była po prostu okrągła to by się bardziej
krzywiła niż jak jest taka zębata.
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650
-
17. Data: 2009-04-29 10:19:12
Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
Od: "doomin13" <d...@g...pl>
Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości
news:gt95bh$m7r$1@news.wp.pl...
> doomin13 pisze:
>
>> dziurkowanie tarcz to glownie po to, wiec aktualnie - wszystkie :)
>
> Akurat dziurkowanie nie jest glownie po to :)
masz napewno jakis artykul czy cos na ten fakt nie? ze jest to tylko uboczny
dodatek do odprowadzania wody, pylu i niwelowaniu poduszki powietrznej? i
pewnie dlatego rzadko wystepuja dziurkowane tarcze w samochodach? a moze tam
poduszka powietrzna sie nie tworzy?
pozdro,
doomin13
smc660
-
18. Data: 2009-04-29 10:27:22
Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
Od: Kuczu <p...@j...pl>
doomin13 pisze:
> masz napewno jakis artykul czy cos na ten fakt nie?
Nie chce mi sie szukac.
> ze jest to tylko uboczny
> dodatek do odprowadzania wody, pylu i niwelowaniu poduszki powietrznej? i
> pewnie dlatego rzadko wystepuja dziurkowane tarcze w samochodach? a moze tam
> poduszka powietrzna sie nie tworzy?
Tworzy sie ale samochod ma wspomaganie hamulcow. Motocykl tego nie ma. W
samochodzie sa duzo grubsze tarcze i wiercenie ich jest trudniejsze i
znacznie podraza proces produkcji. Aczkolwiek w autach drogich i
wyczynowych manewr ten sie stosuje czasami.
Na poczatku, gdy motocykle rozwijaly predkosci rzedu 150 kmh problem nie
byl az tak widoczny i pelne tarcze spokojnie dawaly rade. Przy wyzszych
predkosciach jednak problem zaczal byc powazny. Poczatkowo zaczeto
tarcze nacinac lub wiercic. Jednak wraz z odchudzaniem tarcz nacinanie
stalo sie problematyczne i trudne technologicznie. Na polu boju
pozostaly wiec tylko dziurki.
I naprawde w samochodzie wentylowanie tarcz ma znaczenie. Raz ze masy sa
wielokrotnie wieksze, a co za tym idzie tarcze sa mocniej obciazone
termicznie, dwa ze wewnatrz kola samochodowego jest bardzo ograniczony
przeplyw zimnego powietrza (zauwaz ze tarcze samochodowe znajduja sie na
ogol wewnatrz felgi). W motocyklu tarcze sa na wierzchu i nic nie
ogranicza preplywu powietrza wokol nich.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/
-
19. Data: 2009-04-29 11:30:27
Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
Od: "doomin13" <d...@g...pl>
Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości
news:gt9a2a$o4e$3@news.wp.pl...
> Tworzy sie ale samochod ma wspomaganie hamulcow. Motocykl tego nie ma...
wspomaganie ma dlatego ze potrzebna jest wieksza sila bo w samochodzie
tarcze sa bardziej obciazone - wieksza masa i nie wystepuja podwojne tarcze
na jedno kolo
> I naprawde w samochodzie wentylowanie tarcz ma znaczenie...
z tym nie dyskutuje to jest niepodwazalne
ja tam zostaje przy swoim ze dziurki sa glownie by zwiekszyc powierzchnie
omywana przez chlodzace powietrze :)
a przy okazji spelnia pare innych rol ale moze rozklad zadan jest zblizony
do polowy :)
pozdro,
doomin13
smc660
-
20. Data: 2009-04-29 11:44:57
Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
Od: "OGONek~" <s...@w...krajow.p#^&*@.sie>
Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości
news:gt95lj$m7r$2@news.wp.pl...
> Nawierty nie sa glownie do wentylacji. Odsloniete wirujace tarcze sa
> wystarczajaco chlodzone wiatrem. Wierci sie po to aby pomiedzy klockami i
> tarcza nie robila sie poduszka powietrzna przy hamowaniu i aby odprowadzic
> z jej powierzchni pyl z klockow i inny syf typu woda. Wiercenie powoduje
> TEZ iz tarcza ma wieksza powierzchnie styku z powietrzem czyli wiecej
> ciepla moze oddac. Ale to wtorna korzysc.
Zawsze mnie zastanawiało o ile ta powierzcnia jest wieksza po nawierceniu?
Ktos to moze policzył?
Własnie sie za to wziąłem - bo jakos mi sie wydaje ze zmiana pola
powierzchni bedzie minimalna.
Moze ktos podac wymiary jakiejs przykladowej tarczy bo nie mam pod ręką?
--
OGONek~