eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleTarcze hamulcowe - o co kaman? › Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.wp.pl!not-for-mail
    From: Kuczu <p...@j...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
    Date: Wed, 29 Apr 2009 12:27:22 +0200
    Organization: Wirtualna Polska S.A. http://www.wp.pl
    Lines: 33
    Sender: q...@p...centertel.pl
    Message-ID: <gt9a2a$o4e$3@news.wp.pl>
    References: <gt7r8p$143$1@inews.gazeta.pl> <gt82lm$h2o$1@news.onet.pl>
    <gt8vor$i9h$1@news.wp.pl> <gt94fc$al9$1@inews.gazeta.pl>
    <gt95bh$m7r$1@news.wp.pl> <gt99iu$3u4$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: public-gprs136160.centertel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: news.wp.pl 1241000844 24718 79.162.127.33 (29 Apr 2009 10:27:24 GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Apr 2009 10:27:24 +0000 (UTC)
    X-Organization-Notice: Organization line has been filtered
    In-Reply-To: <gt99iu$3u4$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
    X-Original-Organization: Wirtualna Polska S.A. http://www.wp.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:596072
    [ ukryj nagłówki ]

    doomin13 pisze:

    > masz napewno jakis artykul czy cos na ten fakt nie?

    Nie chce mi sie szukac.

    > ze jest to tylko uboczny
    > dodatek do odprowadzania wody, pylu i niwelowaniu poduszki powietrznej? i
    > pewnie dlatego rzadko wystepuja dziurkowane tarcze w samochodach? a moze tam
    > poduszka powietrzna sie nie tworzy?

    Tworzy sie ale samochod ma wspomaganie hamulcow. Motocykl tego nie ma. W
    samochodzie sa duzo grubsze tarcze i wiercenie ich jest trudniejsze i
    znacznie podraza proces produkcji. Aczkolwiek w autach drogich i
    wyczynowych manewr ten sie stosuje czasami.
    Na poczatku, gdy motocykle rozwijaly predkosci rzedu 150 kmh problem nie
    byl az tak widoczny i pelne tarcze spokojnie dawaly rade. Przy wyzszych
    predkosciach jednak problem zaczal byc powazny. Poczatkowo zaczeto
    tarcze nacinac lub wiercic. Jednak wraz z odchudzaniem tarcz nacinanie
    stalo sie problematyczne i trudne technologicznie. Na polu boju
    pozostaly wiec tylko dziurki.

    I naprawde w samochodzie wentylowanie tarcz ma znaczenie. Raz ze masy sa
    wielokrotnie wieksze, a co za tym idzie tarcze sa mocniej obciazone
    termicznie, dwa ze wewnatrz kola samochodowego jest bardzo ograniczony
    przeplyw zimnego powietrza (zauwaz ze tarcze samochodowe znajduja sie na
    ogol wewnatrz felgi). W motocyklu tarcze sa na wierzchu i nic nie
    ogranicza preplywu powietrza wokol nich.

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: