eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Tarcze hamulcowe - o co kaman?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 21. Data: 2009-04-29 12:23:17
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
    Od: "OGONek~" <s...@w...krajow.p#^&*@.sie>

    Użytkownik "OGONek~" <s...@w...krajow.p#^&*@.sie> napisał w
    wiadomości news:gt9ejp$ggf$1@pippin.nask.net.pl...

    Powierzchnia tarczy o zewnetrznej srednicy 30cm i wewnetrznej 20 i 80
    otworach fi=0,6 cm i grubosci tarczy 0,6 cm wzrośnie o okolo 1%. Więc
    powierzchnia drastycznie nie wzrośnie. Bardziej bym stawial na inny opływ
    powietrza niż klasyczna powierzchnie.

    --
    OGONek~



  • 22. Data: 2009-04-29 13:28:44
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
    Od: "Tadek / Motostore" <t...@N...pl>

    Kuczu wrote:
    [---]
    > Bo tak

    i jeszcze...
    ... bo sa wykone z innych (lepszych?) materialow. Tarcze samochodowe sa duzo
    grubsze i podejrzewam ze mozna je zrobic z tanszej stali (bo zeliwnych to
    chyba juz nie ma?).

    --
    Pzdr,
    Tadek / Motostore.



  • 23. Data: 2009-04-29 15:06:35
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "OGONek~" wrote...
    > Powierzchnia tarczy o zewnetrznej srednicy 30cm i wewnetrznej 20 i 80
    > otworach fi=0,6 cm i grubosci tarczy 0,6 cm wzrośnie o okolo 1%.

    Z Twojego przykladu widac, ze nie o to chodzi. Jak piszesz, ulatwia to
    przeplyw powietrza. Dodatkowo (tak sobie wymyslam), ze moze to zabezpieczyc
    tarcze przed odksztalceniami spowodowanymi rozszezalnoscia termiczna. Czy
    czasem nie jest tak, ze pelna tarcza po dobrym rozgrzaniu latwiej sie
    pofaluje niz taka nawiercana?

    --
    pozdro
    James



  • 24. Data: 2009-04-29 15:24:41
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 29 Apr 2009 17:06:35 +0200, James <n...@d...for.spam>
    wrote:

    > Czy
    > czasem nie jest tak, ze pelna tarcza po dobrym rozgrzaniu latwiej sie
    > pofaluje niz taka nawiercana?

    Taka nawiercana chętniej pęka:

    http://images4.fotosik.pl/274/cf34d856439b5130.jpg

    (gdyby ktoś pytał, Zimmermann).

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl
    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 25. Data: 2009-04-29 15:36:15
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 29 Apr 2009 12:27:22 +0200, Kuczu
    <p...@j...pl> wrote:

    > Tworzy sie ale samochod ma wspomaganie hamulcow. Motocykl tego nie ma.

    Przede wszystkim tam, gdzie ażurowe tarcze nie są dla lansu, to
    wspomagania raczej nie ma, za to są dwie pompy na orczyku o
    innym przełożeniu i tarcze jak pizza.

    > W
    > samochodzie sa duzo grubsze tarcze i wiercenie ich jest trudniejsze i
    > znacznie podraza proces produkcji. Aczkolwiek w autach drogich i
    > wyczynowych manewr ten sie stosuje czasami.

    Przy czym w dobrych tarczach tych otworów się nie wierci, a
    wykonuje w inny sposób (podejrzewam, że tak się je odlewa), bo
    wiercone tarcze lubią sobie pękać.

    A w ogóle, z racji tego, że współczesne klocki już tak nie
    gazują jak kiedyś, raczej odchodzi się od wiercenia na wylot, na
    rzecz rowkowania/nawiercania.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl
    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 26. Data: 2009-04-29 19:10:21
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Kuczu napisał(a):
    >
    > I naprawde w samochodzie wentylowanie tarcz ma znaczenie. Raz ze masy sa
    > wielokrotnie wieksze, a co za tym idzie tarcze sa mocniej obciazone
    > termicznie, dwa ze wewnatrz kola samochodowego jest bardzo ograniczony
    > przeplyw zimnego powietrza (zauwaz ze tarcze samochodowe znajduja sie na
    > ogol wewnatrz felgi). W motocyklu tarcze sa na wierzchu i nic nie
    > ogranicza preplywu powietrza wokol nich.

    A ten... Yamaha GTS1000 nie miala przypadkiem wentylowanej pojedynczej
    tarczy z przodu? Ukrytej wlasnie w obreczy kola?

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)


  • 27. Data: 2009-04-29 19:55:30
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    zbigi pisze:
    > A ten... Yamaha GTS1000 nie miala przypadkiem wentylowanej pojedynczej
    > tarczy z przodu? Ukrytej wlasnie w obreczy kola?

    No Jamasza to akurat lubila stosowac wentylowane tarcze. Stare XJ900,
    V-Max i GTS to tylko niektore przypadki.



    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: