  • 1. Data: 2009-04-28 17:42:10
    Temat: [Dual CBS] Wymiana płynu hamulcowego
    Od: juhass <t...@w...pl>

    Witam,
    Planuje wymienić sobie płyn hamulcowy w smoczycy, tak z
    chęci pobawienia się i dla świętego spokoju.
    Wszystko by było ok i zrobił bym to "przelewowo" gdyby nie
    CBS, którego zasada działania nieco utrudnia takie
    postępowanie. Pytanie więc- ćwiczył to ktoś? Wie jak to
    zrobić przy takim układzie?
    Robiłem to parę razy w klasycznych układach ale przy CBS
    kiepsko to widzę- jakieś rady??

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 2. Data: 2009-04-29 06:03:25
    Temat: Re: [Dual CBS] Wymiana płynu hamulcowego
    Od: "vIrek" <ijasik@no_spam_ropczyce.eu>

    Witam
    Użytkownik "juhass" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to ktoś? Wie jak to zrobić przy takim układzie?
    > Robiłem to parę razy w klasycznych układach ale przy CBS kiepsko to widzę-

    Właściwie to nie tyle wymieniałem płyn co odpowietrzałem układ po demontażu
    i ponownej instalacji przewodów więc sytuacja była trudniejsza. Najpierw
    spróbowałem w sposób klasyczny to znaczy od najbardziej odległego punktu
    (tylny zacisk), to znaczy pompować klamką i wypuszczać przez odpowietrzenie
    cylinderka. O ile w obiegu nożnego hamulca (tylny zacisk i po jednym tłoczku
    w przednich) to się w miarę udało, to drugi obieg (po 2 tłoczki w przednich
    zaciskach + trójnik pod przednią półką) nijak nie chciał być "twardy".
    Pomogło przepompowanie płynu w drugą stronę. Duża strzykawa, akurat miałem
    100ml, kawałek rurki igielitowej, ciasno nachodzącej na odpowietrznik i w
    ciągu 2 minut zrobiłem to co nie udawało się przez godzinę. Polecam ten
    sposób na odpowietrzanie. Na samą wymianę płynu może być klasycznie, nalewać
    do zbiorniczka i przepompować przez układ aż się nowy płyn pokaże w
    odpowietrzniku cylinderka. Właściwie CBS nie powoduje tu większych
    trudności. Ja robiłem to w kolejności: tylny zacisk, przedni obieg powiązany
    z tylnym, przednie zaciski - lewy później prawy.

    --
    Pzdr
    vIrek

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów