eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTanio czyli na prad :-)Re: Tanio czyli na prad :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.mixmin.net!aioe
    .org!news.chmurka.net!.POSTED.213.227.70.244!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Date: Thu, 13 Oct 2022 09:04:14 +0200
    Organization: private
    Message-ID: <5640561751$20221013090417@squadack.com>
    References: <63387653$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <thjt5s$lp2$1$horizn@news.chmurka.net> <16qbrhcdfw1zs$.dlg@myjk.org>
    <ti6ltb$c3l$1@gioia.aioe.org> <63470612$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <63470c26$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <8682547663$20221012225151@squadack.com>
    <ti79sb$o3n$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <63473691$0$448$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213.227.70.244
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
    posting-host="213.227.70.244"; logging-data="17682";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-Comment-To: nadir
    X-Priority: 3 (Normal)
    In-Reply-To: <63473691$0$448$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2707715
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello nadir,

    Wednesday, October 12, 2022, 11:50:08 PM, you wrote:

    >>> Tramwaje ekonomiczne? 400 kWh/100km + koszty utrzymania torów i trakcji.
    > A metro czy pociąg? Też wymagają trakcji i torów, a jednak nikt nie
    > kwestionuje, że to najekonomiczniejszy transport.

    Dopóki jadą pełne.

    >>> Trolejbusy 240 kWh/100 km.
    > Też wymaga utrzymana trakcji, no i w jakimś ułamku dróg.
    >>> Autobusy elektryczne niemal połowę mniej. I nie potrzebują trakcji.
    > Też potrzebuje dróg oraz drogich akumulatorów, które wieczne nie są no i
    > stacji ładowania. Taki inny rodzaj trakcji.

    Znacznie tańszy.

    > Nie liczy się ile kWh/100km zużywa dany środek transportu, ale ilość
    > jednocześnie przewożonych osób i/lub czas przejazdu, jak to policzysz
    > tramwaj jest ekonomicznym środkiem transportu. Oczywiście nie w każdej
    > mieścinie się sprawdzi, tak samo jak nie każde miasto ma metro. Trzeba
    > mierzyć siły na zamiary.

    Nijak nie jest ekonomicznym. Mamy za niskie napięcie zasilania i za
    wysokie straty w trakcji. Tramwaje są wąskie i nie zabierają
    wystarczającej liczby pasażerów, żeby miało sens ekonomiczny.
    Sens miałyby hybrydy, przechowujące energię z hamowania i wspomagające
    ruszanie. Ale to kosztowne.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: