eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTanio czyli na prad :-)Re: Tanio czyli na prad :-)
  • Data: 2022-10-13 15:33:41
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2022-10-13 o 13:40, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .10.2022 o 12:32 T. <k...@i...pl> pisze:
    >
    >> W dniu 2022-10-12 o 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>> W dniu .10.2022 o 17:19 T. <k...@i...pl> pisze:
    >>>
    >>>> Ale weź pod uwagę też koszty nabycia. Jeśli normalne auto na benzynę
    >>>> kosztuje powiedzmy 100 tys. zł (np. Kia Xceed), to podobnej
    >>>> wielkości elektryk - od 200 do 300 tys. zł (Kia EV6).
    >>>  Podobnej wielkości elektryka, e-c4 można było zamówić za 120 tys. (z
    >>> dopłatą).
    >>>  TG
    >>
    >> Sprawdziłem - najtańszy e-c4 kosztuje 166 900 zł (ze strony dealera).
    >> Przy maksymalnej dopłacie 18 750 zł (czy zawsze dostaje się maksymalną
    >> dopłatę?) mamy 148 150 zł.
    >> Ten sam samochód w najtańsze wersji kosztuje 98 850. Niestety nie ma
    >> automatu, który byłby lepszy dom porównania.
    >
    > Porównujesz golas do fullwypas.
    > Elektryk jest w wersji shine, dodatkowo z automatem, skórą,
    > podgrzewanymi fotelami/kierownicą, na 18 calowych felgach.
    > Skonfiguruj takiego shine c4 z automatem (hdi) i daj znać co wyszło.
    > Dopłata to max (zależy od deklarowanego przebiegu) 27k.
    >
    >
    >> Należy jeszcze doliczyć większe koszty ubezpieczenia elektryka.
    > Za full pakiet na nowym elektryku zapłaciłem tyle samo co  za full
    > pakiet na 4 letnim sorento.
    > O jakim droższym ubez. elektryka piszesz? - AC zależy od wartości a nie
    > od typu silnika.
    >
    >> Co do przeglądów - nie wiem. Ale zapewne nie są tanie,
    > 2 kolejne mam w cenie zakupu (negocjowałem gdy to się jeszcze udawało),
    > kolejne są tańsze niż w spalinowym c4.
    >
    >
    >> zwłaszcza - jak już gdzieś tu pisałem - wymiana płynu chłodzącego to
    >> koszt ok. 3 tys. zł co kilka lat
    > To chyba w Kia lub Hyundai to było.
    >
    > Tutaj kosztuje kilkaset zł chyba co 60km
    >
    > TG

    To ja poproszę o raczej porównanie w drugą stronę - nie chcę mieć ani
    skóry, ani 18-caloweych felg - wolę mniejsze, a opony o wyższym profilu.
    Nie podniecają mnie też różnice 1 czy 2 sek w przyspieszeniu. Chodzi o
    rozsądną moc w stosunku do masy i koszty eksploatacji i nabycia.
    Porównanie dotyczyło najsłabszej wersji - Live Pack.
    Znalazłem też cennik wersji z automatem. - w wersji Shine kosztuje 127
    650, elektryk - 186 400. Różnica - 58 750. Uwzględniają tę dopłatę do
    elektryków nadal jest to 50 tys. zł różnicy.
    https://www.citroen.pl/content/dam/citroen/poland/ce
    nniki/09_22/Cennik_C4_AM26_16_09_2022.pdf
    Jeśli różnica będzie powiedzmy 10 tys. zł to będę się zastanawiał - bo
    to wygodnie na noc podłączyć do gniazdka i w dzień jechać. Nawet
    przełknę ten mizerny zasięg zimą, który pozwala na jazdę po mieście i
    niewiele więcej... Ale do tego czasu będę tankował benzynę :-)
    T.
    Gdyby tak wyposażone auta jak dziś można było kupić 2 lata temu, to
    wybrałbym Dacię Duster - bardzo fajne auto o dobrych parametrach.
    Chętnie na gaz... :-) Dziś kosztuje ok. 90 tys. zł z dość sporym
    wyposażeniem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: