  • 11. Data: 2009-04-04 13:13:42
    Temat: Re: Tanie podczerwone diody laserowe
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    W Polsce oczywiście.

    > no to wystarczy jeszcze mniej. Laser marker tracking robilem na laserach
    > 2-5mW. Fast tracking (>10kHz) laserami 30-100mW. Jak masz whiteboard to
    > nawet mniej. W kazdym razie zajrzyj do katalogu Roithnera. Jak chcesz tylko
    > pojedyncze sztuki, to sprawdz ebay, jak ewentualnie produkcje seryjna, to
    > raczej Roithner. Jak ci nie zalezy na kompletnej niewidocznosci w
    > ciemnosci, to bierz cos kolo 760nm, sa dosc tanie. Im wieksza dlugosc fali,
    > tym gorzej dla kamery. Nie wiem co siedzi w nintendo, ale powyzej 900nm
    > bedziesz mial problemy z czuloscia kamery.

    Jedną sztukę do testów potrzebuję.
    Myślałem o 840nm.

    Najchętniej w Polsce bym kupił.

    zyga

  • 12. Data: 2009-04-04 15:27:50
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > Jedną sztukę do testów potrzebuję.
    > Myślałem o 840nm.

    miedzy 760nm a 840nm masz przynajmniej 50% spadku czulosci.

    > Najchętniej w Polsce bym kupił.

    ja tam takim patriota nie jestem i kupuje tam, gdzie taniej lub tam, gdzie
    dostane punktualnie.

    Waldek

  • 13. Data: 2009-04-04 16:35:14
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > wii nintendo infrared interactive whiteboard

    Chcesz zrobić piórko, którym będziesz dotykał "ekranu", czy wskaźnik,
    którym będziesz naciskał coś na ekranie z odległości 10m?
    Bo jeśli to pierwsze to potrzebujesz jedynie diody IR.

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 14. Data: 2009-04-04 18:30:40
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Chcesz zrobić piórko, którym będziesz dotykał "ekranu", czy wskaźnik,
    > którym będziesz naciskał coś na ekranie z odległości 10m?
    > Bo jeśli to pierwsze to potrzebujesz jedynie diody IR.

    Chciałbym obydwa.

    zyga

  • 15. Data: 2009-04-04 18:32:18
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Chcesz zrobić piórko, którym będziesz dotykał "ekranu", czy wskaźnik,
    > którym będziesz naciskał coś na ekranie z odległości 10m?
    > Bo jeśli to pierwsze to potrzebujesz jedynie diody IR.

    Można by użyć jeszcze diody IR w jakiejś metalowej rurce z soczewką.
    Tylko zasięg byłby z 1m.

    zyga

  • 16. Data: 2009-04-04 18:49:27
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > Można by użyć jeszcze diody IR w jakiejś metalowej rurce z soczewką.
    > Tylko zasięg byłby z 1m.

    bez sensu. Diody laserowe o adekwatnej mocy sa duzo tansze. Choc w tych
    zastosowaniach diody sa troche lepsze. Konkretnie ich swiatlo ma szersze
    spektrum i nie jest koherentne. Dzieki temu plamka w kamerze jest
    stabilniejsza.

    Waldek

  • 17. Data: 2009-04-04 19:13:13
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > zastosowaniach diody sa troche lepsze. Konkretnie ich swiatlo ma szersze
    > spektrum i nie jest koherentne. Dzieki temu plamka w kamerze jest

    Dioda IR zwykła kosztuje 1zł, 1W kosztuje 15zł.

    zyga

  • 18. Data: 2009-04-04 21:04:00
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > Dioda IR zwykła kosztuje 1zł, 1W kosztuje 15zł.

    tylko to nie jest 1W out. Wyciagniesz z niej jakies 5-10mW po optyce. Ale do
    tego zastosowania pewnie sie tez beda nadawac. Robilem cos takiego, ale na
    odwrot: "broszka" z dioda (zasilana kodem) filmowana przez kamere (max.
    10m). Tam byla mala diodka z Pout < 1mW.

    Waldek

  • 19. Data: 2009-04-04 22:39:45
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Waldemar Krzok pisze:

> [...]
    > odwrot: "broszka" z dioda (zasilana kodem) filmowana przez kamere (max.
    > 10m). Tam byla mala diodka z Pout < 1mW.

    A to ciekawa teoria. Masz na to jakiś dowód?
    Koledzy w Nowej Zelandii testowali niedawno łącze optyczne na odległości
    112km na diodach 1W. Nie laserowych. LEDach czerwonych Knightbright
    bodajże. I wydaje mi się, że jeśli byłoby to 10mW out, to nic by z tego
    nie było.

    Powyższe działało :)

    m.

  • 20. Data: 2009-04-05 05:03:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 05 Apr 2009 00:39:45 +0200, Marcin Łukasik wrote:

> [...]
    >112km na diodach 1W. Nie laserowych. LEDach czerwonych Knightbright
    >bodajże. I wydaje mi się, że jeśli byłoby to 10mW out, to nic by z tego

    Mozna prosic o jakis link do opisu ?

    Patrzac na parametry, to po czerwonych led mozna by sie dzis
    spodziewac ok 20% sprawnosci, czyli 200mW mogloby by byc.
    Ale lasery to inna bajka.

    Skupienie zwyklej diody tez nie jest latwe i te 100km wydaje mi sie
    ciezkie. Dzien, noc ?

    J.