  • 51. Data: 2010-12-05 02:22:15
    Temat: Re: Tanie auto w eksploatacji cd... duże Daewoo :)
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 4 Dec 2010 14:38:34 +0000 (UTC), Michał napisał(a):

    > Sierra z automatem, klimatronikiem i RWD - to to nie maiło ASR'a ?
    Nie.

    --
    ___________ (R)

  • 52. Data: 2010-12-05 02:49:34
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Plumpi

    > O ile Sierra to auto nie do zajechania i gdyby nie ta korozja .... o
    > tyle Mondeo to skarbonka bez dna.
    > Jak się nie dopilnuje zawieszenia to można nieźle popłynąć z kosztami.

    Chyba żartujesz, co tam niby w tym zawieszeniu dużo kosztuje?

    --
    ignorance is bliss

  • 53. Data: 2010-12-05 02:53:13
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kml

    > Dokładnie to miałem na myśli. Ja niestety znam osoby, które nie powinny
    > jeździć z uwagi na totalny brak talentu czy też wiek a nadal się pchają
    > za kółko. Na szczęście coraz mniej. Mam nadzieje, że starczy mi
    > obiektywizmu na stare lata i kiedyś uznam że nadszedł czas żeby przestać
    > jeździć.

    Co za głupoty, może chodzić też nie powinny? Żeby jeździć ze śmiesznymi
    prędkościami które nakazują przepisy nie trzeba żadnego talentu tylko
    minimalnych zdolności manualnych. Każda w miarę zdrowa osoba jest w
    stanie nauczyć się prowadzić auto w stopniu wystarczającym. Nawet ludzie
    bez nóg jeżdżą i mają się dobrze.

    --
    ignorance is bliss

  • 54. Data: 2010-12-05 09:27:43
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *to* w wiadomości news:4cfaf088$0$21010$65785112@news.neostrada.pl
    napisał(a):
> [...]
    > minimalnych zdolności manualnych. Każda w miarę zdrowa osoba jest w
    > stanie nauczyć się prowadzić auto w stopniu wystarczającym. Nawet ludzie

    Ale czytać ze zrozumieniem to już się nie nauczyłeś? Szkoda... Widać też nie
    powienieneś jeździć skoro dla Ciebie na zwykłej drodze 185 czy 200kmph to
    śmieszna prędkość którą nakazują przepisy.

    Pozdr

  • 55. Data: 2010-12-05 09:46:39
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Chyba żartujesz, co tam niby w tym zawieszeniu dużo kosztuje?

    A choćby np. niedopolinujesz na czas aby wymienić silentblocki, które i tak
    w Mondeo są dość drogie, bo kosztują ok. 80zł/szt. (Delphi) to możesz
    uszkodzić belkę, za którą płaci się 400-1000zł używki. O nowych to już
    strach myśleć, a co dopiero mówić. Kolejny skutek wytłuczonego tylnego
    zawieszenia to uszkodzenie łożyska. Niestety tutaj nie da się go wymienić za
    20-40zł/szt. tak jak w innych, normalnych samochodach. Tu trzeba kupić
    łożysko wraz z piastą za 400-500zł/szt. (SKF). Chyba, że ktoś woli wymieniać
    co rok to może kupić chińskie podróbki po 200zł. Niestety elementy
    zawieszenia i łożyska to są najszybciej zużywające się elementy w
    samochodach jeżdżących po polskich drogach.
    Dlatego też Mondeo są takie tanie, bo mało jest chętnych, którzy chcą je
    kupować jako skarbonki :)
    W tym roku samemu nawet się napaliłem na Mondeo full wypas w bardzo dobrym
    stanie za całkiem fajne pieniądze, ale na szczęście zanim podjąłem decyzję o
    kupnie zasięgnąłem opinii znajomych mechaników.

  • 56. Data: 2010-12-05 13:38:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010 23:16:41 +0100, Plumpi wrote:

    >Panowie, ale o co Wy się tu kłucicie ?
    >Przecież Nexia, Lanos, Nubira, Leganza to są samochody oparte na technologii
    >Opla. Jak nie masz oryginalnej części Daewoo to kupujesz od Opla i
    >zakładasz.

    Jedne czesci pasuja, inne pewnie nie.

    O ile tych lanosow troche w kraju jednak produkowalismy i pewnie
    producenci czesci byli [nie wszystkich], to z nubirami obecnie nie byl
    bym juz tak pewien.

    J.

  • 57. Data: 2010-12-05 17:59:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 5 Dec 2010 09:46:39 +0100, Plumpi napisał(a):

    > A choćby np. niedopolinujesz na czas aby wymienić silentblocki, które i tak
    > w Mondeo są dość drogie, bo kosztują ok. 80zł/szt. (Delphi) to możesz

    Jacuś, skończ pierdolić.

    Komplet przedniego zawieszenia, czyli wahacze + silentbloki top 250 zeta.

    Wymieniasz raz na 5 lat.

    --
    ___________ (R)

  • 58. Data: 2010-12-05 18:49:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Dec 2010 17:59:35 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Jacuś, skończ pierdolić.
    >Komplet przedniego zawieszenia, czyli wahacze + silentbloki top 250 zeta.
    >Wymieniasz raz na 5 lat.

    Nie do konca, bo juz mi jeden mechanik nie wymienil, drugi narzeka ile
    to mondku TD roboty .. widac maja jeszcze troche przyzwoitosci, bo w
    koncu by mogli uczciwie powiedziec "robota bedzie 1000zl kosztowala."

    J.

  • 59. Data: 2010-12-05 19:21:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:49:07 +0100, J.F. napisał(a):

    > Nie do konca, bo juz mi jeden mechanik nie wymienil, drugi narzeka ile
    > to mondku TD roboty .. widac maja jeszcze troche przyzwoitosci, bo w
    > koncu by mogli uczciwie powiedziec "robota bedzie 1000zl kosztowala."

    Ja o ścierce pisałem.

    --
    ___________ (R)

  • 60. Data: 2010-12-05 20:17:52
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Jedne czesci pasuja, inne pewnie nie.
    >
    > O ile tych lanosow troche w kraju jednak produkowalismy i pewnie
    > producenci czesci byli [nie wszystkich], to z nubirami obecnie nie byl
    > bym juz tak pewien.

    He he he, zwłaszcza, że Nubira nadal jest produkowana w wielu krajach, ale
    pod różnymi nazwami:

    W Korei - Daewoo Lacetti
    W Europie - Chevrolet Lacetti
    W Ameryce Łacińskiej, Azji, Japonii, Kanadzie oraz w wielu innych krajach -
    Chevrolet Optra oraz Chevrolet SRV
    W Chinach i na Tajwanie - Buick Excelle
    W Australii i Nowej Zelandii - Holden Viva ,
    W USA i na Portoryko - Suzuki Reno i Suzuki Forenza
    Spokojnie, części są i jeszcze długo będą, a niektóre z tych części do
    Nubiry są tańsze od części do Nexii czy Lanosa :D

    Poza tym pamiętaj o jednej rzeczy - koncerny samochodowe szukają możliwości
    obniżania kosztów produkcji, które polegają na tym, że stosuje się do budowy
    samochodów standardowych elementów, które możesz spotkać w wielu markach,
    które wręcz wydawałoby się, że są całkiem odległe. Po prostu w motoryzacji
    istnieje standaryzacja i samochody tak naprawdę zaczynają się tylko różnić
    stylistyką zewnętrzną i nazwą firmy, która je składa, a podzespoły są takie
    same jak w innych markach :D